Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آیین انعقاد و تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای احداث تاسیسات فاضلاب 25 روستای شهرستان فلاورجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، 28 اسفند ماه برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین انعقاد و تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای احداث تاسیسات فاضلاب 25 روستای شهرستان فلاورجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، 28 اسفند ماه برگزار شد .
آیین انعقاد و تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای احداث تاسیسات فاضلاب 25 روستای شهرستان فلاورجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، 28 اسفند ماه برگزار شد .
حجت الاسلام و المسلمین لارگانی عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که درسال های گذشته تنها 30 درصد از شبکه فاضلاب شهرستان فلاورجان اجرا شده بود، اما با ورود ذوب آهن اصفهان به بحث پساب تحولات زیادی در حوزه آب و فاضلاب استان اصفهان و به ویژه شهرستان فلاورجان رخ داده است، گفت: این اقدام و سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان در راستای حفظ و احیای زاینده رود انجام گرفته است که با وجود داشتن حقابه، بیشترین سرمایه گذاری را در بخش پساب انجام داده و 900 میلیارد تومان برای احداث و جمع آوری شبکه فاضلاب در سطح استان اصفهان و شهرستان های لنجان و فلاورجان هزینه کرده است.
منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت با اشاره به این که ذوب آهن اصفهان از حقابه یک متر مکعبی از آب زاینده رود دارد گفت: طی آخرین آمارها ذوب آهن تنها نیمی از این حقابه را مصرف می کند و این در حالی است که تولید این شرکت بیشتر از سال های گذشته است . وی افزود: ذوب آهن اصفهان علاوه بر نگاه اقتصادی و مدیریت به مصرف آب بیشتر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی اقدام به سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب 25 روستای شهرستان فلاورجان نموده است .
یزدی زاده، سهم صنایع در مصرف آب را اندک دانست و گفت: احداث تصفیه خانه در ذوب آهن اصفهان با ظرفیت 880 متر مکعب بر ساعت، به صورت BOT با شرکت مپنا در سال گذشته به امضا رسید که این پروژه پیشرفت 25 درصدی داشته است . وی مجموعه فعالیت های ذوب آهن اصفهان را در راستای کاهش مصرف آب، بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان ساخت: ذوب آهن اصفهان برای تولید 220 مگا وات برق از گاز فرایندی و مقدار اندکی گاز طبیعی استفاده می کند که با مساعدت مسئولین در وزارت نیرو طبق قانون این میزان استفاده ذوب آهن اصفهان از گاز را با تعرفه نیروگاهی محاسبه شود که این مهم برای ذوب آهن که از یارانه انرژی استفاده نمی کند بسیار مهم است.
حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای جمع آوری پساب روستایی نوعی سرمایه گذاری برای داشتن آب پایداراست و دیگر صنایع نیز باید در این راستا قدم بردارند . وی افزود: با توجه به محدودیت های مصرف آب، مدیریت مصرف و روی آوردن به منابع جایگزین باید همواره مدنظر باشد .
هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان این که برای اولین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ 289 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و به دنبال انعقاد این تفاهم نامه 255 کیلومتر شبکه فاضلاب در 25 روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می شود. وی خاطر نشان ساخت: در چند سال اخیر بالغ بر2 هزار و 662 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تاسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفته که در این بین ذوب آهن اصفهان نقش بسیار مهمی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تاسیسات فاضلاب در 25 روستای فلاورجان جمعیتی بالغ بر 48 هزار و 500 نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می شوند که این امر تاثیر به سزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد که این نشان از توجه مسئولین ذوب آهن به مسئولیت های اجتماعی است.وی افزود: برای جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرارگرفت که این مهم با سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان مهیا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین تاسیسات فاضلاب میلیارد تومان استان اصفهان شبکه فاضلاب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره