Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@13:44:57 GMT

۴۳ هزار غیرنظامی در تجاوز به یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۰۷۴۷

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره یمن، در گزارش وزارت حقوق بشر این کشور آمده است: هزاران حمله نظامی، منجر به کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی، از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.

وزارت حقوق بشر یمن با بیان اینکه نرخ فقر در این کشور به بیش از ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به بیش از ۶۵ درصد رسیده، افزوده است: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید؛ جنگ علیه یمن بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کارمند را از حقوق ماهیانه محروم ساخته است.

وزارت حقوق بشر یمن اضافه کرده است: ائتلاف سعودی با شکنجه های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و ۱۰۰ اسیر را نقض کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: ائتلاف سعودی از بمب های خوشه ای، آتش‌زا، شیمیایی و سمی در تجاوز به یمن استفاده کرده است و با سه هزار و ۱۷۹ بمب، هزاران یمنی را در ۱۱ استان قتل عام کرده است.

این گزارش می افزاید: ائتلاف سعودی همچنین ۴۱۷ اثر باستانی و تاریخی، ۳۶۶ مرکز تفریحی و گردشگری و یکهزار و ۳۴۸ مسجد را تخریب و یمنی ها را از انجام مناسک حج محروم کرده است.

وزارت حقوق بشر یمن در ادامه گزارش خود آورده است: متجاوزان همچنین ۱۳۲ مرکز ورزشی، چهار هزار و ۳۷۰ جاده و پل، ۷۶۷ ایستگاه سوخت و گاز، ۱۴ بندر، ۹ فرودگاه، چهار هواپیمای مسافربری، ۳۴۹ کارخانه، پنج سیلوی غلات، ۲ هزار و ۷۲ تأسیسات و شبکه ارتباطاتی، ۵۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی، ۹۲ خودروی امدادی، سه هزار و ۷۸۴ مرکز آموزشی را تخریب کرده و به این ترتیب چهار میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۹ دانش آموز را از ادامه تحصیل محروم کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳