Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:03:30 GMT

سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۰۷۷۴

سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز پنجشنبه پس از نشستی با قانونگذاران کشورش اعلام کرد: من برای مشورت، تحلیل و گفتگو درباره آینده (روابط روسیه و آمریکا) فراخوانده شدم تا ببینیم چه اقداماتی باید انجام شود تا روابط ما به طور کامل در پرتگاه قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع کنونی در جهت منافع ما نیست.

سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت: دو کشور باید بر مسایل خاصی از قبیل مبارزه با چالش ها و تهدیدات مشترک تمرکز کنند. من متوجه نگرانی شما از سطح کنونی روابط میان مسکو و واشنگتن هستم.

این در حالیست که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه هفته گذشته از فراخوانی سفیر کشورش از واشنگتن برای پاره‌ای از مشورت‌ها خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص علت این فراخوانی اعلام کرد که مسکو در صدد است تا چشم انداز روابط آینده خود با واشنگتن را مشخص کند.

ماریا زاخارووا اضافه کرد که روسیه به جلوگیری از تضعیف غیرقابل بازگشت روابط میان دو کشور علاقه مند است و لذا در تلاش است تا راه‌های بهبود روابط آمریکا و روسیه را هموار سازد.

گفتنی است که دولت روسیه در پی اتهامات بی اساس و اثبات نشده واشنگتن مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در شبکه خبری «ABC» که گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را «یک آدمکش» می‌داند، سفیر خود را از واشنگتن فراخواند.

کد خبر 5175770

منبع: مهر

کلیدواژه: آناتولی آنتونوف روسیه ایالات متحده امریکا جو بایدن ولادیمیر پوتین ایالات متحده امریکا عربستان سعودی عراق ایران روسیه اتحادیه اروپا جنگ 2015 یمن افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن ترکیه کره شمالی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد