Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@02:30:50 GMT

تولید انبوه واکسن سوم کرونا روسی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۱۲۱۵

تولید انبوه واکسن سوم کرونا روسی آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در گزارشی اعلام کرد: از امروز در موسسه علمی چوماکوف، بسته بندی نخستین محموله واکسن «کووی واک» برای استفاده در واکسیناسیون عمومی آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، والری فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، دستور آغاز تولید انبوه واکسن کووی واک واکسن سوم کرونای روسی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 فلاکوف گفت: در سال علوم و فناوری در روسیه، آغاز تولید انبوه کووی واک و نشان دادن توانمندی علوم روسیه در عمل و نه تئوری، بسیار باارزش است. 

 کووی‌واک، واکسن سوم روسی کروناست که توسط مرکز علمی «چوماکوف» آکادمی علوم روسیه ساخته شده است.

«تاتیانا گولیکووا» معاون نخست وزیر و رییس ستاد مبارزه با کرونا در روسیه اعلام کرد که واکسن کووی واک (واکسن سوم ضدکرونا در روسیه) از روز ۲۸ ماه مارس (شنبه هفته آینده) به بازار عرضه می شود و برای واکسیناسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

 گولیکووا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه خاطرنشان کرد که نخستین محموله واکسن کووی واک روز ۲۸ ماه مارس از طرف مرکز علمی دولتی چوماکوف روسیه عرضه خواهد شد.

 وی این را نیز گفت که در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) ۱۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی در روسیه برای واکسیناسیون عمومی عرضه خواهد شد.

 اسپوتنیک-وی و اپی واک دو واکسن قبلی روسیه هستند که به طور رسمی ثبت شده اند.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه بتازگی در یک جلسه وبیناری با اعضای دولت روسیه درخصوص مسائل مربوط به مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد که واکسیناسیون کرونا باید به طور کامل، داوطلبانه باشد و این انتخاب داوطلبانه هر فرد و تصمیم شخصی هر فرد است که واکسن بزند. من خودم فردا واکسن کرونا می زنم.

رییس جمهوری روسیه گفت: تاکنون در روسیه بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید شده است.

پربیننده ترین ۹ نکته که درباره لاغری نمی‌دانید! چه موادی باعث افزایش سودا می‌شود؟ احتمال خیز جدید کرونا در اواخر فروردین راهکارهایی ساده‌ برای تناسب اندام در آغاز ۴۰ سالگی بهبود یافتگان کرونا، پلاسما اهدا کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا برجام واکسن سوم کووی واک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور