Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به نوشته یک رسانه آلمانی اروپا و بویژه برلین از اقدامات یک جانبه واشنگتن در پاره‌ای از مسائل و مسیری که دولت جدید آمریکا در پیش گرفته ناراضی هستند.

روزنامه آلمانی Der Tagesspiegel در گزارشی نوشت: تصمیم آمریکا برای برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ترکیه، که بدون مشورت با اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود، اولین نشانه‌ای بود که بایدن در روابط با اروپا پا جای پای دولت ترامپ خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه آلمانی با اشاره به تحولات اخیر یادآور می‌شود: اتحادیه اروپا و به طور خاص کشور آلمان از رویکرد توام با تحریم دولت آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲ راضی نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود از احتمال تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی واشنگتن خبر داد. بلینکن در بخشی از سخنان خود گفت: «تحریم نورداستریم ۲ محتمل است و در مخالفت آمریکا با این پروژه هیچ شکی نیست.»

با این حال مقامات دیپلماتیک و دولتی آلمان در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کردند: «برلین امیدوار بود دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن رویکرد واقع‌بینانه‌تری نسبت به نورداستریم ۲ داشته باشد.»

دولت پیشین آمریکا شرکت‌هایی را که خدمات یا بودجه‌ای را برای به روزرسانی یا نصب تجهیزات ارائه می‌دادند، تحت تحریم‌های خود قرار داده بود. پیش از این وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه نورد استریم ۲ و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این پروژه اعمال کرد.

عملیات لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه موسوم به نورد استریم ۲ به تازگی و بعد از یک سال وقفه به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا دوباره رسماً از سر گرفته شد.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دولت آمریکا پروژه نورد استریم نورد استریم ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند