Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@00:21:39 GMT

آنچه در حوزه اجتماعی شهریور 99 گذشت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۲۲۵۱

آنچه در حوزه اجتماعی شهریور 99 گذشت

شهریور ماه 99 در حالی شروع شد که کرونا همچنان وحشت جهانیان بود و امیدهای به درمان و واکسن این بیماری در حال از دست رفتن بود.

به گزارش برنا؛ شهریور ماه 99 در حالی آغاز شد که زمزمه بازگشایی مدارس به گوش می رسید وخانواده ها دانش آموزان خصوصا والدین کلاس اولی ها را نگران کرد.

آمار های کرونایی

شهریور ماه روزهای کرونایی خود را با مرگ 126 نفر در طول یک شبانه روز و تعداد دو هزار و 28 بیمار جدید مبتلا به کووید19 آغاز کرد و با این حساب مجموع جان باختگان این بیماری به 20 هزار و502 نفر و مجموع مبتلایان ایرانی کرونا تا به آن روز به 356 هزار و 792 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق آغازین

شامگاه 31 مردادماه بود که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن فردی مدعی انفجار مهیب در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران شد.

روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در خصوص این حادثه ضمن تکذیب محتوای این ویدئو اعلام کرد:  هیچ انفجار و آتش سوزی در این فرودگاه رخ نداده است و ویدئو منتشر شده هیچ ارتباطی با فرودگاه مهرآباد ندارد.

انتشار کلید سوالات کنکور

آزمون کنکور سراسری که با تمام کش و قوس های که داشت بالاخره 29 تا 31 مرداد ماه برگزار شد و کلید سوالات این آزمون در تاریخ 3 شهریور ماه منتشر شد.

افزایش مستمری مددجویان

هفته اول شهریور ماه بود که خبر رسید مبلغ مستمری پرداختی برای مددجویان سازمان بهزیستی در مرداد ماه با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به قبل، روی کارت بانکی مددجویان شارژ شد.

وام بدون ضامن

اوایل شهریور ماه بود که محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از 200 میلیارد تومان در سال قبل به 2 هزار و 230 میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، گفت: بازنشستگان می‌توانند تا سقف 5 میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

ماجرای متجاوز سریالی

کیوان امام یا کیوان امام وردی نام کسی است که در روز های اوایل شهریور ماه در فضای مجازی به عنوان متجاوز سریالی بر سر زبان ها افتاده است. ماجرای تجاوز های سریالی کیوان امام وردی به حدی در فضای مجازی نشر یافته که کلمه #تجاوز به ترند توئیتر تبدیل شد.

کیوان امام وردی نام پسر دهه هفتادی است که گویا دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران بوده و اطراف میدان انقلاب، کتابفروشی داشت و بر اساس ادعاها با ارتباط و اغفال شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال های اخیر، به تعداد قابل توجهی از دانشجویان این مجموعه، تجاوز کرده است.

با توجه به حجم شکایت ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد.

در آن روزها سردار رحیمی رئیس پلیس نیروی انتظامی تهران در این راستا از تمامی شاکیان خواست با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان در نزد پلیس می توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی مراجعه کنند.

شوک شهریوری

رای دادگاه پرونده رومینا اشرفی نوجوان 13 ساله تالشی که خرداد ماه 99 به دست پدرش به قتل رسید بود در آن روزها منتشر شد و شوکی دیگر در جامعه به پا کرد.

اوایل شهریور بود که بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى( پدرش) به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به 9 سال حبس و پرداخت دیه و بهمن خاورى( فردی که رومینا با او گریخته بود) به 2 سال حبس و تبعید محکوم شد.

حکم ۹ سال حبس برای قاتل رومینا اشرفی بازتاب گسترد‌ه‌ای در فضای مجازی داشت.

اما بر اساس قانون مجازات اسلامی در ایران پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

مادر رومینا در واکنش به این حکم گفت: برای همسرم تنها ۹ سال حبس بریده شده در حالیکه خواهان قصاص هستم. اگر هم قصاص نشود، "باید زندانی یا تبعید شود" چون در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

هتاکی به مردم شمال کشور

طی آن روزها ویدئویی توسط یکی از مسافران شمال کشور در فضای مجازی منتشر شد که در آن به مردم مازندران توهین می‌‌شد. این ویدیو واکنش مردم کلاردشت را به‌ همراه داشت.

بلافاصله دستگیری فرد هتاک در دستور کار قرار داده شد و در کمتر از 24 ساعت با هماهنگی مقام قضایی این فرد  دستگیر شد و در بازجویی‌های صورت گرفته از اقدام سخیف خود شدیدا ابراز پشیمانی و ندامت کرد و علت این کار سخیف خود را درگیری با چند نفر از اهالی این شهر شمالی عنوان کرد و گفت: این کار را از روی عصبانیت انجام دادم.

بازگشایی مدارس

با وجود شرایط کرونا در سال 1399، اما دست اندرکاران آموزش و پرورش از آمادگی برای بازگشایی مدارس از 15 شهریور چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری خبر دادند و اعلام کردند که مانور‌های بازگشایی مدارس نیز در استان‌ها برگزار شده است و پروتکل‌ها نیز سخت گیرانه خواهند بود.

بالاخره سال تحصیلی جدید از روز شنبه15 شهریور آغاز شد.

شروط و دستور العمل های این اتفاق مهم بدین شرح بود:

- در همه مدارس سراسر کشور اصل بر برگزاری حضوری است مگر اینکه رعایت پروتکل‌ها تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نباشد.

- برنامه ریزی‌های جزئی به مدارس واگذار شده که متناسب با وضعیت تصمیم گیری می‌کنند و فعالیت آموزشی را آغاز می‌کنند.

- 35 درصد مدارس که تعدادشان کمتر از 50 دانش آموز است و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله را رعایت کنند، کلاس‌ها طبق روال عادی برقرار است.

- درباره 65 درصد مدارس باقی مانده، بحث آموزش حضوری منتفی نیست و اصل بر حضوری بودن آموزش‌ها است. در جایی که تعداد دانش آموزان به گونه‌ای باشد که رعایت فاصله ممکن نباشد ناگزیر هستیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم، اما در قالب گروه بندی‌های متفاوت که برخی روز‌های فرد و برخی روز‌های زوج به مدرسه بیایند.

- در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روز‌های زوج و برخی روز‌های فرد بیایند.

- حتی اگر منطقه‌ای زرد باشد کلاس‌ها برگزار می‌شود، ولی با تعداد محدودتر دانش آموزان

- حضور دانش‌آموزان در هر کلاس 35 دقیقه است. زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ساعت ورود و خروج  متفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور 15 شهریور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت ویدئویی در یکی از مدارس پسرانه تهران برگزار شد، دستور نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی 1400-1399 را صادر کرد.

سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌های آموزشی در برخی از مناطق کشور به صورت غیر حضوری انجام می‌شد.

انتشار کلیپ جنجالی دیگر

در شهریور ماه بازار انتشار کلیپ های جنجالی بسیار داغ بود به گونه ای که در اواسط این ماه نیز  کلیپی مبنی بر وادار کردن استعمال مواد مخدر توسط پسر بچه 3 ساله در فضای مجازی منتشر شد که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به انتشار این تصاویر شد و با عملیات صورت گرفته از سوی پلیس فتا، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد و فرد مذکور که پدر کودک بود دستگیر شد.

لغو راهپیمایی اربعین

شهریور ماه که مصادف بود با اربعین حسینی به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از گسترش این ویروس، راهپیمایی این رویداد در ایران و عراق لغو شده و صرفا عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون دهه اول محرم برگزار شد.

مرگ بر اثر آمپول تقلبی کرونا

کرونا که در کشور همچنان جولان میداد در اواسط شهریور ماه باندی با سو استفاده از وضعیت موجود اقدام به فروش آمپول تقلبی در شهریار کردند که 6 نفر از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.

اعلام نتایج کنکور

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال99 در 5 گروه آزمایشی در تاریخ 30شهریور منتشر شد.

پایان شهریور

شهریور با تمام جنجال هایش با مرگ 177 بیمار کووید19 و مجموع جان باختن 24 هزار و 478 نفر و شناسایی سه هزار و 341 بیمار جدید و مجموع 425 هزار و 481 مبتلا تا به آن روز در کشور پایان یافت.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوروز 1400 شهریور 99 رعایت پروتکل ها بازگشایی مدارس فضای مجازی دانش آموزان سال تحصیلی شهریور ماه کیوان امام برگزار شد منتشر شد سال حبس آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش رسا، مادر شهید معماریان در ابتدای مراسم ضمن بیان اینکه حاضر است برای حفظ حجاب کتک بخورد، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای حفظ مملکت و آینده جوانان کشور در قضیه حجاب و عفاف کوتاهی نکند؛ خیلی از جوانان به خاطر دنباله روی از فرهنگ دشمن در حال از بین رفتن هستند.

همچنین در این مراسم سردار رادان با بیان اینکه قصه پرغصه امروز درآمیختگی شک و تردید با یقین در مورد حجاب و عفاف است، گفت: امروز حجاب و عفافی که مورد تایید قرآن و قانون است با شبهات دشمن و خودی‌های نادان مورد هجمه واقع شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف، خاکریز حق و باطل است، اظهار داشت: اگر دشمن در زمینه عفاف و حجاب به هدف خود برسد به همه چیز رسیده است؛ اگر این خاکریز شکست خورد دیگر کسی باقی نمی‌ماند که در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دشمن برای اشاعه بی‌حجابی با برنامه ریزی عمل می‌کند، ولی در جبهه مقابل شاهد شک و تردید هستیم.

گفتنی در این مراسم پیام شفاهی آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند ایشان در تمجید از خدمات سردار رادان و طرح نور نیروی انتظامی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد