Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@13:09:30 GMT

۴۳ هزار و ۵۸۲ شهروند به خاک و خون کشیده شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۲۴۴۹

۴۳ هزار و ۵۸۲ شهروند به خاک و خون کشیده شدند

وزارت حقوق بشر یمن با انتشار گزارشی از کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ شهروند یمنی به دست ائتلاف سعودی از آغاز حملات و تجاوزگری آن به این کشور خبر داد.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، المسیره یمن اعلام کرد، در گزارش وزارت حقوق بشر این کشور آمده است: هزاران حمله نظامی، منجر به کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی، از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت حقوق بشر یمن با بیان اینکه نرخ فقر در این کشور به بیش از ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به بیش از ۶۵ درصد رسیده، افزوده است: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند.

بنابر این گزارش، جنگ علیه یمن بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کارمند را از حقوق ماهیانه محروم کرده است. ائتلاف سعودی با شکنجه های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و ۱۰۰ اسیر را نیز نقض کرده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده، ائتلاف سعودی از بمب های خوشه ای، آتش‌زا، شیمیایی و سمی در تجاوز به یمن استفاده کرده است و با سه هزار و ۱۷۹ بمب، هزاران یمنی را در ۱۱ استان قتل عام کرده است.

این گزارش می افزاید: ائتلاف سعودی همچنین ۴۱۷ اثر باستانی و تاریخی، ۳۶۶ مرکز تفریحی و گردشگری و یکهزار و ۳۴۸ مسجد را تخریب و یمنی ها را از انجام مناسک حج محروم کرده است.

وزارت حقوق بشر یمن در گزارش خود خاطرنشان کرده، متجاوزان همچنین ۱۳۲ مرکز ورزشی، چهار هزار و ۳۷۰ جاده و پل، ۷۶۷ ایستگاه سوخت و گاز، ۱۴ بندر، ۹ فرودگاه، چهار هواپیمای مسافربری، ۳۴۹ کارخانه، پنج سیلوی غلات، ۲ هزار و ۷۲ تأسیسات و شبکه ارتباطاتی، ۵۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی، ۹۲ خودروی امدادی، سه هزار و ۷۸۴ مرکز آموزشی را تخریب کرده و به این ترتیب چهار میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۹ دانش آموز را از ادامه تحصیل محروم کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یمن حقوق بشر حقوق فقر بیکاری جنگ تجاوز قتل باستانی گردشگری مسجد جاده دانش آموز کشته و زخمی یمن وزارت حقوق بشر ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰

مرکز پاسخگوی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری (سامانه تلفنی ۲۵۰۰) در نخستین ماه سال ۱۴۰۳، پاسخگوی ۴۸ هزار و ۸۹ تماس تلفنی بازنشستگان و ذینفعان بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی از سوی دفتر برنامه‌ریزی و تحول سازمانی این صندوق، تعداد تماس‌ها در ماه قبل از آن، یعنی اسفند ۱۴۰۲، ۵۸ هزار و ۶۵۰ تماس تلفنی بوده است.

بر این اساس، در مدت زمان اعلام شده، ۲۴۵۷ تماس تلفنی مربوط به حکم ترمیمی بازنشستگان بوده که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۲ با رقم ۲۸۰ تماس تلفنی، نزدیک به ۸ برابر افزایش داشته است.

موضوع دیگری که بیشترین میزان تماس مخاطبان سامانه ۲۵۰۰ را به خود اختصاص داده، متناسب سازی حقوق بازنشستگان بوده است و کارشناسان ۲۵۰۰، با پاسخگویی به ۲۱۶۴ تماس تلفنی در موضوع متناسب سازی حقوق، ۷۰۱ درصد افزایش را در این موضوع ثبت کرده اند.

سومین موضوعی که تماس گیرندگان با سامانه ۲۵۰۰ بیشترین توجه را به آن نشان داده اند، موضوع افزایش حقوق بوده که با ۴۲۸۱ تماس پاسخ داده شده در فروردین، در مقایسه با ۶۳۰ تماس در اسفندماه، رشدی بیش از ۵ برابری و معادل ۵۷۹ درصد را نشان داده است.

از دیگر موضوعات مهمی که بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق در تماس تلفنی با مرکز نام برده به آن پرداخته اند می توان به برقراری بیمه تکمیلی یا انصراف از آن، زمان و نحوه ثبت نام برای وام ضروری، نحوه ثبت سوابق مدیریتی، خدمات رفاهی و تورهای گردشگری بازنشستگان، اختلال در سایت و نرم افزار صبا اپ و طرح های تخفیفی کفش ملی اشاره کرد.

همچنین در فروردین ماه، تعداد ۸ هزار و ۶۸۶ درخواست خدمت ازطریق پیام صوتی، اپلیکیشن صبا و سایت توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده شده که این رقم در اسفندماه، ۷۷۵۴ درخواست بوده است.

همچنین میزان رضایت مخاطبان از پاسخگویی این مرکز، در فروردین ماه سال جاری، ۸۳ درصد بوده است که در مقایسه با ماه پیش از آن ۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست