Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت : نرخ بیکاری این استان در سال 99 در بهار 5/6 درصد ، تابستان 1/8 درصد و پاییز 2/8 درصد بوده و شاهد تداوم نرخ بیکاری تک رقمی در استان بوده ایم ، نرخ بیکاری کشور در پائیز 4/9 درصد بوده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در گفتگو با برنا افزود : استان مرکزی دارای کمترین نرخ تورم کشور در 12 ماهه منتهی به بهمن ماه 99 بوده است (نرخ تورم استان مرکزی 9/30 و کشور 9/34 درصد) در 11 ماهه سال 99 تعداد 317 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 17 هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال 4329 نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آقازاده در ادامه اظهار داشت: در 11 ماهه سال 99 تعداد 729 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 11 هزار و 100 میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال 15 هزار و 554 نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

وی گفت :  دستیابی به رتبه برتر کشور در میزان پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولیددر سطح کشور ، استان مرکزی دارای 36طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از 80% میباشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت : مطابق نتایج پایش کسب و کار کشور در سال 99 استان مرکزی جزو استان های برتر کشور در بهبود محیط کسب و کار بوده است.

آقازاده گفت : دستیابی به رتبه برتر در عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با نمره 25/74 مطابق اعلام رسمی وزارت کشور. صادرات حدود 800 میلیون دلاری استان مرکزی به حدود 100 کشور جهان در 11 ماهه سالجاری  واردات حدود 400 میلیون دلاری ماشین آلات و مواد اولیه در 11 ماهه سالجاری که همچنان تراز تجاری استان در سال 99 مثبت بوده است.

وی افزود:  تعداد 111 واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل طبق اعلام سازمان صمت در سال 99 احیا شده است .

این مقام مسئول بیان داشت: کسب رتبه اول در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور طی نیمه اول سالجاری طبق اعلام وزارت کشور  کاهش 76 درصدیِ تعداد کارگران دارای حقوق معوق در بهمن ماه 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل ،از 4431 نفر به 1042 نفر کاهش یافته است.کاهش 35 درصدیِ تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق در بهمن ماه 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل (از 35 واحد به 26 واحد کاهش یافته است) - مجموع ماههای معوق هم در این مدت با کاهش 35 درصدی از 136 ماه به 89 ماه کاهش یافته است .

آقازاده گفت: واحدهای تولیدی در پنج شهرستان دلیجان، محلات، آشتیان ، شازند و خنداب حقوق معوقه ندارند.

وی به جذب سرمایه گذار اشاره کرد و گفت : در استان مرکزی تاکنون 59 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 3 میلیارد و 29 میلیون و 500 هزار دلار موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی از وزارت اقتصاد شده است که 85 درصد این طرح ها در دولت تدبیر و امید صورت گفته است.

وی افزود: تعداد 29 طرح سرمایه گذاری مصوب به ارزش 2 میلیارد و 598 میلیون و 500 هزار دلار در دولت تدبیر و امید در استان مرکزی به تصویب رسیده که این استان در سال 98 رتبه اول کشور را در جلب سرمایه گذاری خارجی کسب نموده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار مرکزی گفتگوی نوروزی نسبت به مدت مشابه سال 11 ماهه سال سرمایه گذاری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

نرخ بهره بین بانکی در اولین هفته از اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسید.

این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه.  نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت