Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از سمنانگردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال با اعلام این خبر گفت: «از ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا کنون، بیش از پنج هزار نفر گردشگر داخلی و  ۳۵ گردشگر خارجی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ... در استان اقامت کرده‌اند.»

 او با تاکید بر اینکه اقامت‌های انجام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه و در تاسیسات گردشگری مجاز استان انجام شده است، افزود: «یک هزار و ۴۱۵ نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، ۱۱۲ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها،۴۸۳ نفر در مهمانپذیرها، یک هزار و ۹۲۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، یک هزار و ۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۵۶ نفر در اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جمال گفت: «به‌رغم هیچ‌گونه تبلیغ در راستای سفر به استان، مسافران در استان اقامت کرده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا  هموطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند.»

او با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز گردشگری استان، گفت: «تا کنون ۳۲۷ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده و بر اساس بازدیدهای انجام شده تا کنون ۲ مرکز اقامتی تشویق شده و به ۳ مرکز اقامتی و هفت مرکز پذیرایی تذکر داده شده است.»

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: «۲ مرکز پذیرایی اخطار کتبی دریافت کرده و یک مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعطیل و یا تعلیق شده است.»

او با اشاره به اینکه تا کنون شکایتی از تاسیسات گردشگری استان دریافت نشده است، گفت: «گردشگران می‌توانند با ارتباط با سامانه ۰۹۶۲۹ شکایات خود را اعلام کنند.»

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: «تا کنون ۲۹ هزار و ۷۵۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و  طبیعی استان بازدید کرده‌اند.»

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

46

کد خبر 1498723

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان گردشگری استان استان سمنان انجام شده تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه