Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:04:10 GMT

تجربه شیرین خانم معلم پس از ۳۰ سال سابقه تدریس

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۳۰۵۲

تجربه شیرین خانم معلم پس از ۳۰ سال سابقه تدریس

به گزارش خبرگزاری مهر، فارس نوشت: برقراری ارتباط عاطفی با دانش آموزان را از الزامات تدریس خوب برای یک معلم می‌داند که این کار در دوره تدریس مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار مشکل است، البته خانم معلم از آن به عنوان تجربه شیرین دوران ۳۰ ساله کاری‌اش یاد می‌کند.

زمانی که از جذب یکی از دانش‌آموزانش به درس صحبت می‌کند شوق در صدایش موج می‌زند گویا از موفقیت فرزند خودش سخن می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزی که به درس بی علاقه شده بود حالا جزو فعال ترین‌های کلاس است

«یکی از دانش آموزانم در دوران کرونا علاقه اش را به درس خواندن از دست داده بود و مادرش که بسیار نگران بود با من صحبت کرد، به او گفتم فرزندش را به منزل ما بیاورد تا ب ه صورت حضوری او را ببینم، پس از ملاقات حضوری که با او داشتم حالا او جزو دانش آموزان فعال کلاس من است».

میترا نباتی معلم پایه ششم پسرانه در منطقه ۱۱ تهران این ارتباط صمیمی با دانش آموزان را راز موفقیتش می‌داند و از اهمیت مدیریت در کلاس و مهارت کنترل بچه‌ها صحبت می‌کند.

«کنترل کلاس مجازی به خصوص برای پسربچه‌ها بسیار دشوار است و این مسأله مهارت کنترل بچه‌ها را برای یک معلم ضروری می‌کند، من این کار را از طریق برقراری ارتباط صمیمی با دانش‌آموزان انجام دادم».

روایت معلم نمونه از تدریس در دوره کرونا

«تدریس در دوره کرونا با قبل بسیار متفاوت است، قبلاً با بازی‌های مختلف و انجام آزمایشات عملی می‌توانستیم درس را بهتر به دانش آموزان تفهیم کنیم به طور مثال درس ریاضی را با مکعب بازی و درس علوم را با انجام آزمایش به بچه‌ها تدریس می‌کردیم اما انجام این مسأله به صورت مجازی دشوار است که سعی می‌کنم همچنان روش بازی با بچه‌ها را ادامه دهم به این صورت که به آنها می گویم در خانه بازی‌های محلی را انجام داده و فیلم آن را ارسال کنند.

انجام کارهای گروهی را هم در دستور کارمان داریم به این صورت که برای هر یک از دروس گروه‌بندی انجام می‌دهیم و هر یک از دانش آموزان سرگروه یکی از گروه‌ها شده و فعالیت بچه‌ها را زیرنظر می‌گیرد، به این صورت هم شناخت استعدادهای بچه‌ها راحت تر انجام می‌شود و هم بچه‌ها با روحیه درس می‌خوانند.

برخی دروس را هم به صورت کنفرانس خود دانش آموزان به آنها تدریس می‌کنم که این روش هم در یادگیری آنها بسیار مؤثر است و سبب علاقه بچه‌ها به درس می شود».

صدای خانم معلم خوشحال به نظر می‌رسد و علت آن را هم رضایت دانش آموزان و والدینشان می‌داند، او تدریس مجازی را تجربه جدید سابقه کاری ۳۰ ساله اش می‌داند و از اینکه توانسته سختی‌های ابتدای کار را به شیرینی یادگیری بچه‌ها تبدیل کند، خدا را شاکر است.

کد خبر 5175899

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران آموزش مجازی معلم ویروس کرونا نوروز ایران گرافیک توییتر اینفوگرافیک کودکان میثم مطیعی مقام معظم رهبری طراحی ایالات متحده امریکا دولت بایدن باکو مداحی دانش آموزان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، خانم رئیسی در مدرسه شبانه روزی دوپلان علاوه بر آموزگاری، معاون پرورشی دانش آموزان است و دوستدار محیط زیست به طوری که به دانش آموزان کشت انواع گیاه دارویی را اموزش داده است.
وی تنها به آموختن و تربیت دانش آموزان اکتفاء نکرده و به دنبال شناخت استعداد‌های بچه‌های این منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد