Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:20:44 GMT

جویم لارستان در محاصره کرونای انگلیسی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۳۲۱۳

جویم لارستان در محاصره کرونای انگلیسی

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار (مرکز شهرستان) واقع شده است.

وحید یگانه روز  جمعه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که احتمال آنکه تمامی این بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی باشند نیز وجود دارد.

وی با توضیح بیشتر می گوید: تشخیص کادر درمان و دانشکده علوم پزشکی لارستان و همچنین علائم و بررسی ها نشان می دهد که ویروس از نوع جهش یافته انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه گفت: همچنین دو مورد از بیمارن که دو خانم ۳۰ و ۳۳ ساله بودند به صورت پایلوت مورد آزمایش قرار گرفتند که بر اساس نتایج آزمایشات ، کرونای آنها از نوع انگلیسی بوده است.

وی همچنین از جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا و نشست با مسئولان، بزرگان، معتمدین و نهادهای نظارتی و قضایی در بخش جویم لارستان و هماهنگی بیشتر برای قرنطینه کامل این شهر خبر داد و گفت: از امروز جمعه ششم فروردین ۱۴۰۰ ارتباط شهر جویم با سایر شهرستان های استان فارس و نیز بخش ها و شهرهای دیگر لارستان و حتی روستای تابعه تا اطلع بعدی قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت کرونا و مقامات امنیتی و قضایی نیز تمامی مراسم  و آیین های عبادی، جشن ها و عروسی ها و هرگونه تجمعات در این شهر به طور کامل ممنوع و در صورت مشاهده بدون شک با متخلفان برخورد قاطع از سوی دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به مراودات و ارتباطات نزدیک میان شهرستان های  زرین دشت و داراب با جویم و بناوریه لارستان احتمال بروز وضعیت بحرانی و افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹  و همچنین کرونای جهش یافته انگلیسی در این بخش را بیش از پیش موجب شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  لارستان گفت: برغم همه هشدارها، توصیه ها و پیام های هشدارآمیز کادر درمان ، ستاد مدیریت کرونا و حتی دستگاه های امنیتی و قضایی مبنی بر ضرورت پرهیز از تجمع ها و دورهمی ها اما برخی مردم و شهروندان بی توجه به این توصیه ها و با عادی انگاری و سبک شمردن، عامل اصلی در روند افزایشی و جولان این ویروس مرگبار در سطح منطقه و شهرستان می شوند.

یگانه ادامه داد: از آنجا که دامنه و گستره درگیری این ویروس و شدت کشندگی اش نیز بیش از موج های اول تا سوم بیماری کووید ۱۹ اعلام شده تا حد قابل ملاحظه ای نیز بر شدت نگرانی ها و اضطراب ها در منطقه افزوده است.

وی افزود: این ویروس در مقایسه با کرونای معمولی  همواره از شدت علائم و شیوع بیشتری برخوردار است و مراقبت‌های بیشتری و رعایت پروتکل های بهداشتی را از سوی مردم و شهروندان می طلبد.

یگانه با اشاره به بروز شرایط ناپایدار و شکننده کرونایی در شهرستان های لارستان و خنج نیز هشدار داد و گفت:  وضعیت روستای براک از بخش مرکزی لارستان هم اینک قرمز و رو به بحرانی شدن است.

او تصریح کرد: دهفیش بخش بنارویه نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و اصرار به برگزاری مراسم  عروسی و تجمع ها به وضعیت قرمز تغییر یافته که نیاز به مداخله جدی در این منطقه وجود دارد.

وی می گوید: شهرهای  لطیفی، خور و کورده مرکزی در لارستان نیز شرایط بغرنجی از روزهای گذشته را تجربه می کنند و ضعیت در لارستان هم اینک ناپایدار و بسیار شکنند است.

برچسب‌ها ویروس کرونا جویم لارستان بهداشت و سلامت فارس کرونای انگلیسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جویم لارستان ویروس کرونا جویم لارستان بهداشت و سلامت فارس کرونای انگلیسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی جویم از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفت و در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری نیز مصوب شده است افزود: در این مدت استعلامات اصلی این ناحیه صنعتی اخذ و ناحیه صنعتی جویم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های راهبردی این شرکت است گفت: باتوجه به اینکه شهرستان جویم از شهرستان‌های نوپای استان است، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه اندازی ناحیه صنعتی بکارخواهیم بست.

او گفت: باراه اندازی ناحیه صنعتی جویم شاهد جذب سرمایه گذار، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود. 

عظیمی با اشاره به اینکه برای راه اندازی ناحیه صنعتی، تامین زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز وجاده دسترسی از نیاز‌های اساسی است که بر اساس قانون باید توسط دستگاه‌های خدمات رسان تامین شود گفت:در راه اندازی این ناحیه صنعتی باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا، زیرساخت‌های آن به سرعت احداث شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:باتوجه به قرارگیری شهرستان جویم در محور ترانزیتی جنوب و موقعیت این ناحیه صنعتی در جوار این بزرگراه و همچنین ظرفیت‌های موجود در شهرستان بتوانیم شاهد تسریع در راه اندازی این ناحیه صنعتی و جذب سرمایه گذار باشیم.

در جلسه شورای اداری شهرستان جویم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان حداکثر ظرف مدت ۷ ماه نسبت به ایجاد مسیر دسترسی ناحیه صنعتی اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز نسبت به اختصاص اعتبارات طرح اقدام کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین ۵ لیتر برثانیه آب بهمراه خط انتقال، تخصیص۷مگاوات برق از پست و اجرای خط انتقال برق، تامین ۵۰۰۰متر مکعب بر ساعت گاز و اجرای خط فیبر نوری تا ورودی ناحیه صنعتی جویم و تحویل و تحول و انتقال سند اراضی اقدامات لازم را انجام و بصورت هفتگی گزارش پیگیری اقدامات خود را به استانداری فارس اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است