Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقتدایی با اشاره به مجموعه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به شرط آنکه برنامه ریزی های دقیق و منظم و مبتنی بر حمایت های کلان کشور را داشته باشند، می توانند در تحقق بیانیه گام دوم نقش آفرینی ویژه داشته باشند.

خبرگزاری شبستان- سیاسی- مریم رضازاده: همه کارشناسان و متولیان امور تربیت و آموزش همواره از  مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به عنوان بازویی برای آموزش و پرورش کشور و در کنار وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم نام برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقش با توجه به وظایفی که برای این کانون ها در قانون در نظر گرفته شده است، نقشی ارزنده است. گفت و گویی با عباس مقتدایی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این نقش کانون های فرهنگی و هنری داشته ایم که متن آن در ذیل آمده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری چه نقشی را در جامعه ایفا می کنند؟

با توجه به مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به نیاز کشور به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح تمام مساجد کشور و یا بخش قابل توجه ای از مساجد کشور شکل گرفته است و یا زمینه شکل گیری است، این به این معناست که ما می توانیم از طریق مساجد سیاست های فرهنگی و رویکرد اجتماع و فرهنگ را دنبال کنیم و این یک فرصت است که مساجد در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی و تربیتی ایفای نقش کنند تا بتوانیم نسلی مناسب با رویکردهای اسلامی تربیت کنیم، موضوعی که رسالت اصلی انقلاب اسلامی بوده است و در تداوم آرمان ها می تواند نقش ویژه ای را ایفا کند؛ بنابراین کانون های فرهنگی و هنری مساجد علیرغم نقش و جایگاهی که دارند تاکنون آن گونه که باید و شاید مورد توجه ویژه قرار نگرفته اند و اهداف اولیه برای تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بودجه سالیانه و در حمایت ها و پشتیبانی ها محقق نشده است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد سال به سال از نظر حمایت های خاص لاغرتر شده اند و البته این به آن معنا نیست که این کانون ها فعالیت ویژه نداشته اند بلکه به این معناست که بیش از آنکه حمایت شوند، اقداماتی را انجام داده اند از توان مردمی استفاده کرده اند اما واقعیت این است که این کانون ها مجموعه ای از مسئولیت ها را بر عهده دارند که بدون پشتیبانی مادی و معنوی نمی توانند به اهداف خودشان برسند.

 

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده اند، جوانانی که در مسجد پرورش می یابند تا چه اندازه می توانند به اجرایی شدن گام دوم کمک کنند؟

اصولا بیانیه گام دوم چون ناظر به ساخت تمدن ایرانی – اسلامی است، جایگاه ویژه ای در آینده ایران دارد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد به شرط آنکه برنامه ریزی های دقیق و منظم و مبتنی بر حمایت های کلان کشور را داشته باشند، می توانند در تحقق بیانیه گام دوم نقش آفرینی ویژه داشته باشند.

 

جوانان مسجدی باید در چه عرصه هایی تقویت ومورد توجه قرار گیرند ؟

اگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کارکرد خود را به خوبی انجام دهند و بتوانند رسالتی که بر عهده آنهاست را انجام دهند در آینده مدیریت و برنامه ریزی کشور نقش آفرین خواهند بود البته چون مسجد همیشه کانون فعالیت بوده است اکنون بخشی از آن فعالیت ها در قالب کانون های فرهنگی و هنری ساماندهی می شود ولی آنچه که انتظار می رود، این است که نقش ویژه و کار ویژه ای که برای کانون های فرهنگی و فرهنگی قایل شده بودیم را محقق کنیم نه اینکه با ظرفیت محدود توقع داشته باشیم در کانون های فرهنگی و هنری کار کنند، در بخشی از مقاطع فعالیت کانون های فرهنگی و هنری بودجه ای که به آنها داده ایم، آن قدر ناچیز است که بهتر است بگوییم کانون های فرهنگی و هنری مساجد الان با دریافت هیچ دارند کار می کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانونها مقتدایی مجلس کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیانیه گام دوم کانون ها داشته باشند حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود