Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر بانک ها از بنگاهداری دست بکشند، و رویکرد حمایتی نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند، تولید در داخل کشور رونق می گیرد.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : امروز بخشی از مشکلات تولید در سطح کشور بدهکاری معوقه به بانک هاست که بعضا نیز به دلیل این بدهی با سخت گیری زیادی از سوی  مواجه می شود به گونه ای که تا آستانه ورشکستگی پیش می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحیدی  خاطرنشان کرد : بانک ها  در داخل کشور به موسسه های دلالی و واسطه گری و سودآور تبدیل شدند و گاها نیز همین رویکرد سودآوری در این بنگاههای مالی باعث می شود که واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی به مالکیت خود در آورند و از رده تولید نیز خارج کنند.
کمبود نقدینگی و نوسان ارز پیشانی مشکلات تولید
 
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی  کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی در کشور و به طبع آن در این خطه از شمالشرق کشور بیان کرد و اظهارداشت : ضعف بنیه مالی واحدهای صنعتی موجب شده تا آنها با ظرفیت پایین فعالیت داشته باشند و با  این در حالیست که با تامین نقدینگی این واحدها ، تولید در آنها رونق می گیرد.
وحیدی بخشی از ضرر و زیان های بخش تولید را ناشی از پایین بودن ظرفیت های تولیدی ناشی از کمبود نقدینگی دانست و اظهارداشت : دولت ها باید با کمک بانک ها و موسسات مالی در اختیار به کمک به این واحدها بیایند و با تامین نقدینگی مورد نیاز این واحدها را به سودآوری برسانند.
وی اضافه کرد : اگر واحدهای تولیدی از لحاظ تامین نقدینگی دغدغه نداشته باشند؛ به دنبال کیفی سازی و تولید محصولات صادرات محور روی خواهند آورد و این رویکرد نیز به سود بیشتر و سودهی آنها منجر می شود که باعث تثبیت تولید و اشتغال خواهد شد.
وی نوسان نرخ ارز را از دیگر چالش ها پیشروی تولید و سرمایه گذاری در سطح کشور بیان کرد و اظهارداشت: دولت ها باید برنامه ریزی خود را به سمت تعدیل نرخ ارز و تثبیت آن پیش ببرند تا سرمایه گذاران حوزه تولید و اشتغال با خیال آسوده تری به وظایف خود در حوزه تولید عمل کنند.
این نماینده مجلس یازدهم بخشی از رکود حاکم بر بازار اقتصادی را نیز ناشی از همین نوسان نرخ ارز دانست.
تبیین الگوی کشت 
وحیدی نبود برنامه ریزی برای تعیین الگوی کشت را مشکل دیگری بر سر راه تولید به خصوص محصولات کشاورزی بیان کرد و اظهارداشت : در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید به این بخش نیز از سوی دولت توجه شود تا با تببین الگوی کشت جلوی ضرر و زیان کشاورزان گرفته شود.
وی ضعف سیستم حمل و نقل و زیرساخت را از مانع دیگری پیشروی تولید بیان کرد و تامین زیرساخت های مورد نیاز به ویژه حمل نقل حوزه کشاورزی را راهکاری مناسب برای تقویت این حوزه بیان کرد.
استان خراسان شمالی طبق آمار رسمی 316 واحد تولیدی و صنعتی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی دارد که بخشی از ظرفیت های این واحدها به دلیل مشکلات مالی، فروش و حتی فرسودگی ماشین آلات نیمه فعال و یا غیر فعالند.
انتظار می رود در سال 1400 که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بیان فرمودند بخشی از مشکلات پیشروی این واحدها برداشته شود تا بتوانند با تمام ظرفیت تولید کنند.

برچسب‌ها بجنورد توسعه اقتصادی مقام معظم رهبری مجلس یازدهم محمد وحیدی اشتغال زایی خراسان شمالی دولت پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد توسعه اقتصادی مقام معظم رهبری بجنورد توسعه اقتصادی مقام معظم رهبری مجلس یازدهم محمد وحیدی اشتغال زایی خراسان شمالی دولت اخبار کنکور واحدهای تولیدی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند