Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@02:31:12 GMT

نگاه بلند مدت، کلید سودآوری بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۳۵۴۴

به گزارش بورس تابناک، محمدرضا صادقی مقدم کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: کسانی که در دی ماه سال ۹۸ وارد بازار سرمایه شدند، تا کنون به نسبت بازار‌های موازی همچون ملک و دلار ضرر کرده اند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: فقط افرادی که در مرداد و شهریور ماه ۹۸ وارد بازار سرمایه شدند ضرر نکرده اند، حتی کسانی که در دی ماه سال ۹۸ هم وارد بازار  شدند، سود چندانی نبردند و اگر ارزش پول آن‌ها را به دلار حساب کنیم، متوجه خواهیم شد که انتفاع زیادی به دست نیاوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: اگر بازار را در بازه بلند مدت سه یا پنج ساله در نظر بگیریم، بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی سود بیشتری داده، اما اگر بخواهیم در بازه‌ی ۹ یا ۱۰ ماه بررسی کنیم، سود زیادی نداده و تقریبا شبیه به بازار‌های دیگر بوده است.

صادقی مقدم بیان کرد: بازارسرمایه به طور  میانگین در سنوات گذشته نسبت به سایر بازار‌های موازی بازده بهتر و بیشتری داشته است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر اتفاقاتی که در بازار سرمایه می‌افتد مطلوب نیست و بازار سرمایه محلی برای کشمکش‌های سیاسی بین افراد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که یک سبد سهام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا در بلند مدت سود کند؟ اظهار کرد:افراد اگر می‌خواهند سهمی را در بازه بلند مدت نگه داری کنند، بهتر است سهامی را بخرند که سود نقدی خوبی به آن تعلق بگیرد و سرمایه گذاری در آن سهم از سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و سود بانکی سودآوری بیشتری داشته باشد.

وی در پایان گفت: سهم‌هایی که سود نقدی خوبی می‌دهند، از نظر فاندامنتال و بنیادی سهم‌های قابل ارزش و مناسبی هستند و در واقع جزو سهام‌هایی نیستند که به صورت حبابی رشد کرده و پشتوانه خوب و مناسبی ندارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 روز جوان سریال گاندو2 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها بازار سرمایه ارزش پول ملی سبد سهام سود بانکی اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 روز جوان سریال گاندو2 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها بازار سرمایه بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی