Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چهل و سه سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار توافق هسته‌ای جامع‌تر با ایران شدند.

گروهی از سناتور‌های آمریکایی، که بسیاری از آن‌ها مخالف برجام هستند، روز پنج شنبه در نامه‌ای به جو بایدن خواستار تلاش برای دستیابی به توافق جامع‌تر با ایران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از نامه سناتور‌های آمریکایی ادعا شده است: دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ممکن است از نظر تاکتیکی اختلاف داشته باشند، اما ما در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و پرداختن به طیف گسترده‌ای از رفتار‌های ایران متحد هستیم.

این نامه به سرپرستی سناتور دموکرات باب منندز و سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام و به امضای ۴۱ دموکرات و جمهوری خواه دیگر رسیده است.

روز گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در نشست ناتو در بروکسل بی‌توجه به خروج یک‌جانبه کشورش از برجام، مدعی شد: آمریکا برای رسیدن به توافق همکاری لازم را کرده و مسئولیت متعهد شدن به توافق هسته‌ای بر گردن ایران است!

بلینکن در بخشی از سخنان خود مدعی شد: آمریکا کاملا مشخص کرده که راه دیپلماسی با ایران هموار است و افزود: «زمانیکه پیشنهاد مشارکت از سوی طرف‌های برجام برای رایزنی درباره این توافق از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد ما پاسخ مثبت دادیم. ما همواره رویکرد تعامل با ایران را داشتیم.»

دولت آمریکا صرف نظر از پیمان شکنی دولت پیشین در خصوص توافق هسته‌ای ایران، خواستار تغییر در برجام و افزودن بند‌های تازه به آن است.

پربیننده ترین چین به تایوان حمله می‌کند واشنگتن منتظر طرح ایران درباره برجام هست برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته کانال سوئز مسدود شد هشدار ظریف برای تغییر جای مجرم و قربانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سناتور آمریکایی توافق هسته ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است