Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تخم افشان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: درپی گزارش‌های مردمی از تهاجم جمعیت ملخ‌های صحرایی در چند روستای شهرستان گناوه، کارشناسان این مدیریت با همکاری نیروهای مردمی، بلافاصله نسبت به شناسایی کانون‌های آلوده اقدام و مبارزه شیمیایی علیه این آفت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهارکرد: روستاهای سمندکی، رودشور، کوهک، بهمنیاری، فخرآوری و گماران از جمله نقاط درگیر ملخ‌های صحرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخم افشان افزود: در ۲ سال گذشته که شهرستان گناوه درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی بوده است با انواع روش‌های سمپاشی زمینی و هوایی با این آفت مبارزه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی گناوه گفت: این مدیریت و کارشناسان با تجهیز وسایل و امکانات مورد نیاز از جمله سمپاش‌های یو ال وی، فرغونی، پشت تراکتوری، توربولاینر و هواپیما آمادگی کامل برای مقابله  با ملخ‌های صحرایی را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه افزود: کشاورزان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه در صورت مشاهده ملخ‌ها در مزارع خود سریع به مرکز جهاد کشاورزی بخش ریگ و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه ازطریق  شماره تلفن ۳۳۱۴۴۲۰۲ اطلاع دهند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس  واقع است و درچندسال اخیر با هجوم ملخ‌های صحرایی روبرو و مزارع، باغ‌ها و نخیلات این منطقه دچار خسارت فراوان شدند.

.

برچسب‌ها بوشهر کشاورزی گناوه اراضی کشاورزی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کشاورزی گناوه بوشهر کشاورزی گناوه اراضی کشاورزی ملخ صحرایی اخبار کنکور ملخ های صحرایی شهرستان گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد