Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیما حق شناس دانشجوی دکتری نانوفناوری دانشگاه تهران و مسوول تحقیق و توسعه این شرکت دانش دانش بنیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا اظهارداشت: نمای ساختمان در معرض منابع آلودگی مختلف قرار دارد که باعث کثیفی و از دست رفتن زیبایی نما می شود، در واقع مهم ترین تاثیر این آلودگی ها، ماندگاری و سیاه شدن نمای ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: محصول ساخته شده توسط این شرکت یک پوشش آبگریزکننده نمای ساختمان بر مبنای سیلیکون و نانوذرات معدنی است که در مقابل رطوبت، آلودگی و عوامل محیطی شامل آلودگی های صنعتی، دود حاصل از ماشین ها و نمک موجود در هوا، باران های اسیدی از کثیفی و تخریب نما جلوگیری می کند.

این فناور اظهارداشت: استفاده از نانوذرات معدنی برای بالا بردن سطح پوشش و افزایش زاویه تماسی (ابرآبگریز کردن پوشش) و همچنین افزایش استحکام مکانیک پوشش پلیمری از تاثیرات ویژه استفاده از فناوری نانو در ساخت این پوشش است.

حق شناس ادامه داد: پوششی که این تیم تحقیقاتی تولید کرد برای اولین بار در ایران تولید می شود، این محصول بدون ایجاد تغییر رنگ، آبگریزی را برای نمای ساختمان ایجاد می کند.

وی افزود: معمولا پوشش های آبگریزی متداولی که در بازار وجود دارند یا زاویه  تماسی (ابرآبگریزی) پایین دارند یا تغییر رنگ ایجاد می کنند، این محصول دارای زاویه تماسی بالای ۱۵۰ درجه است وتغییر رنگ ایجاد نمی کند.

مسوول تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان ادامه داد: خاصیت استفاده از این پوشش به این صورت است که اگر آلودگی بر روی سطح باشد با یک بار بارش باران یا شست و شو از بین می روند، برخلاف مشکلی که در بارش باران برای نمای ساختمان از قبیل شوره اتفاق می افتد این محصول با کمک باران تمام کثیفی های مربوط به نمای ساختمان را از بین می برد، یعنی آسان تمیز شوندگی را بر روی سطح داریم.

حق شناس یادآور شد: این پوشش روی همه مصالح از آجر معمولی تا سیمان و پوشش رنگ شده بجز شیشه قابل پیاده سازی است، از این پوشش می توان بر روی سقف جایگزین ایزوگام و سفیدبام  و محصولات پیش ساخته  از قبیل سفال به کار رفته در سقف استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد:این پوشش در دو نوع رنگ و لاک برای ساختمان طراحی وتولید شده است.

این محقق ادامه داد: نانو مقیاس این محصول گرفته شده است، حدود سه سال روی این محصول کار شده است  و در حال حاضر این پوشش بر روی ساختمان های تازه تاسیس و  ساخته شده از قبل و حتی بناهای قدیمی که جزو میراث تاریخی هستند قابل استفاده است.

حق شناس یادآور شد : بین پنج تا ۱۰ سال عمر این محصول است و کثیفی بر روی سطح باقی نمی ماند.

برچسب‌ها دانش بنیان فناوری نانو شرکت دانش بنیان اختصاصی ایرنا سنگ نمای آب گریز دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان فناوری نانو شرکت دانش بنیان دانش بنیان فناوری نانو شرکت دانش بنیان اختصاصی ایرنا دانش بنیان ها اخبار کنکور نمای ساختمان دانش بنیان حق شناس بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی