Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک سعودی گفت که در این حمللات گسرده از ۸ فروند موشک بالستیک و ۱۸ پهپاد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: ما دیشب با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک، شرکت نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در این حملات، تاسیسات نفتی آرامکو در «راس تنوره»، «رابغ»، «ینبع»، «جازان» و همچنین پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع اعلام کرد که برای حمله به مواضع نظامی سعودی در نجران و عسیر (جنوب عربستان) نیز از ۶ فروند پهپاد استفاده شده است.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ساعاتی پس از سخنان دیروز سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده است، صورت گرفت.

رهبر انصارالله در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که مقابله با متجاوزان، وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت است و یمنی‌ها برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در دنیا ندارند.
الحوثی تصریح کرد: کسانی که ما را هدف قرار دادند و هزاران تن از ما را کشتند، ما منتظر کسب اجازه نمی‌مانیم که به وظیفه مقدس خود [برای دفاع از خویشتن] عمل کنیم.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می‌دهیم.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.
به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: دانشجو

tags # اسرائیل ، یمن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت