Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@13:16:25 GMT

طبق قانون نمی‌توانیم مسافران نوروزی را برگردانیم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۴۶۰

طبق قانون نمی‌توانیم مسافران نوروزی را برگردانیم

تین نیوز

فرماندار گلپایگان گفت: قانونگذار تخلف ورود به شهرهای قرمز را جریمه نقدی در نظر گرفته و برگرداندن مسافران را در اعمال محدودیت‌ها پیش بینی نکرده است.

به گزارش تین نیوز، حسین یارمحمدیان در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: از قبل با توجه به روند صعودی مبتلایان پیش بینی وضعیت قرمز را در شهرستان می کردیم و حتی آمادگی اعمال بسیاری از محدودیت ها را داشتیم که قانون به ما اجازه اعمال این محدودیت ها را نمی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک فرجه بسیار کوتاهی نارنجی و سپس قرمز شدیم و از همان زمان اعمال محدودیت‌ها را آغاز کردیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها وضعیت رنگبندی شهرستان بهتر شود. طبق قانون هر کاری را که قانونگذار و ستاد استانی مقابله با کرونا طبق رنگبندی هر شهر مصوب کند فرمانداری ها مجاز به اجرای آن قانون متناسب با رنگ شهر خود هستند. کرونای انگلیسی نه تنها گلپایگان را درگیر کرد بلکه خوانسار را هم درگیر کرده است.

فرماندار گلپایگان، گفت: تعداد بستری ها در این شهرستان تا چند روز پیش بالای ۲۰ نفر بود و هم اکنون وضعیت کرونا در گلپایگان تحت کنترل است به طوری که تعداد مبتلایان روند صعودی ندارد و پیش بینی می کنیم بعد از ایام نوروز با توجه به محدودیت هایی که اعمال می شود روند ابتلا نزولی شود و رنگبندی تغییر کند.

یارمحمدیان تصریح کرد: هم اکنون محدودیت های شهرهای قرمز در گلپایگان اعمال می شود و مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که وضعیت شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا زرد بود این پیش بینی را کرده بودیم که در حال رفتن به سوی رنگ های نارنجی و قرمز هستیم و این آمادگی را داشتیم که محدودیت های شرایط قرمز را اعمال کنیم، اما طبق قانون این اجازه را نداشتیم و باید محدودیت های متناسب شهرهای زرد را در گلپایگان اعمال می کردیم.

فرماندار گلپایگان افزود: تا کنون ۸ مورد قطعی کرونای انگلیسی در شهرستان شناسایی شده است. بنابراین مردم باید پروتکل های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت و از تجمع در اماکن پرهیز کنند. متاسفانه قبل از اعمال محدودیت‌ها در سال جدید برخی از مسافران نوروزی به شهرستان وارد شده بودند، اما پلیس طبق قانون، پلاک های غیر بومی را جریمه می کند.

یارمحمدیان با بیان اینکه ورودی های گلپایگان در حال کنترل است، خاطرنشان کرد: قانونگذار وقتی می گوید ورود به شهرهای قرمز ممنوع است تخلف از این دستور را جریمه نقدی در نظر گرفته است. به همین دلیل نمی توانیم از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری کنیم و مسافران را برگردانیم چرا که قانونگذار این اجازه را به ما نداده و تنها جریمه نقدی را در نظر گرفته است.

وی افزود: تنها کاری که به غیر از جریمه نقدی می توانیم انجام دهیم این است که با خواهش از مسافران بخواهیم به شهرهای خودشان برگردند. طبق جدول محدودیت های کرونایی بستن راه ها و برگرداندن افراد پیش بینی نشده است. گلپایگان مسیر عبوری بسیاری از شهرهای کشور است و اعمال محدودیت بستن راه ها به این سادگی ها میسر نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اصفهان مسافران نورورزی کرونا اعمال محدودیت ها جریمه نقدی طبق قانون پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با مهر محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام کرد و گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ های در محور فوق ممنوع است.

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور