Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیاب طی گزارشی از عملکرد اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی گیلان در سال گذشته گفت: طبق پیش بینی در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی و مزایای آن در تولید محصولات کشاورزی هستیم.

«حیدر کامیاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان طی گزارشی از عملکرد اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی استان گیلان در سال گذشته اظهارکرد: در سال ۱۳۹۹، از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی حدود یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به استان گیلان تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اداره فناوری اداره مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: برابر هماهنگی انجام گرفته با مدیریت شعب بانک کشاورزی استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، تولید کنندگان و وارد کنندگان ماشین های کشاورزی، خصوصا ماشین های اختصاصی زراعت برنج، نمایندگی های فروش ماشین های کشاورزی در سطح استان، فراخوان و اطلاع رسانی به بهره برداران و متقاضیان خرید ماشین آلات، و.... موفق به جذب یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۱۰ درصد اعتبار ابلاغی و جذب بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی از محل فوق الذکر شدیم.



وی تصریح کرد: حداقل ۲٠ درصد اعتبار جذب شده معادل ۲۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری به عنوان مشارکت متقاضیان جهت دریافت تسهیلات نیز در این حوزه انجام گرفته است.



کامیاب ادامه داد: از این رو جمع سرمایه گذاری خرید ماشین آلات در حوزه تسهیلات بانکی و سهم آورده معادل هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال می شود.



وی افزود: علاوه بر این بر اساس تخمین کارشناسی، ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نقدی معادل ۴۳۸ دستگاه ماشین الات مستقیما توسط بهره برداران انجام گرفته که جمع سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۹۹ معادل هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال و جذب ۲ هزار و ۶۳۸ دستگاه ماشین آلات است.



کامیاب اذعان کرد: پیش بینی می شود با این میزان سرمایه گذاری و جذب ماشین الات و تجهیزات کشاورزی در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی و مزایای آن در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان ماشین آلات کشاورزی محصولات کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی میلیارد ریال سرمایه گذاری ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند