Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@05:33:57 GMT

هند به دنبال منابع جدید نفتی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۶۳۸

هند به دنبال منابع جدید نفتی

آمارهای «ریفینیتیو ایکون» نشان میدهد که هند نخستین محموله نفتی خود را از گایانا خریداری کرده که این محموله از سواحل آمریکای جنوبی به مقصد هند خارج شده است.

 

به گزارش پول نیوز، هند پس از اینکه کشورهای اوپک درخواست مقامات این کشور برای عرضه نفت بیشتر را رد کردند به دنبال راههایی برای کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هند تلاش می کند تا منابع جدیدی را برای تامین نفت مورد نیاز کشور پیدا کند. آمارهای «ریفینیتیو ایکون» نشان میدهد که هند نخستین محموله نفتی خود را از گایانا خریداری کرده که این محموله از سواحل آمریکای جنوبی به مقصد هند خارج شده است.

طبق برنامه ریزی ها نفتی که هند از گایانا خریداری کرده یک میلیون بشکه است و 8 آوریل به بندر ماندار هند وارد خواهد شد.

گایانا با نام رسمی جمهوری تعاونی گویان کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی در منطقه کارائیب است. پایتخت آن جورج‌تاون و جمعیت آن در حدود ۷۸۷ هزار نفر است.زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پول آن دلار گویان است. گایانا از شرق با سورینام، از جنوب با برزیل و از غرب با ونزوئلا و با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. گایانا با ۲۱۵,۰۰۰ کیلومتر مربع، بعد از اروگوئه و سورینام کوچکترین کشور آمریکای جنوبی است.

هند سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان است که 80 درصد نفت مورد نیاز خود را از کشور های منطقه خاورمیانه خریداری می کرد قبل از تحریم های نفتی این کشور عمده ترین مشتری نفتی ایران به حساب می آمد.

بر اساس آمارها سهم هند از نفت اوپک در فاصله آوریل 2020 تا ژانویه 2021 به کمترین میزان تاریخ خود رسیده و به این دلیل هند تلاش می کند تا از کشورهای دیگر نفت خریداری کند. اوایل این ماه کشورهای موسوم به اوپک پلاس تصیمی گرفتند که طرح کاهش تولید نفت را تا ماه آوریل ادامه دهند.

بر اساس طرح کاهش تولید نفت که توسط کشورهای اوپک پلاس اجرایی می شود، عرضه نفت به بازارهای جهانی کاهش یافته تا قیمت نفت افزایش یابد.قیمت نفت از بشکه ای 140 دلار سالهای گذشته به بشکه ای 62 دلار کاهش یافته است. و کشورهای تولید کننده نفت به دنبال افزایش دوباره قیمت هستند.

نخست وزیر هند چندین بار از کشورهای عضو اوپک خواسته تا با عرضه بیشتر قیمت نفت را تعدیل کنند. هند به شدت وابسته به نفت خاورمیانه است.

هند که یکی از مشتریان عمده نفت ایران بود پس از تحریم های نفتی دیگر از ایران نفت خریداری نمی کند.

 

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک منابع نفتی اقتصاد هند پول نیوز آمریکای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست