Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه استقلال و مدیرانش در سال 99 چه نمره ای می گیرند؟ حجت نظری قبل از عضویت در هیات مدیره استقلال چه اهدافی داشت و امروز چه اندازه به آن ها رسیده است؟ بزرگ ترین دستاورد و بزرگ ترین حسرت حجت نظری در سال 99 چه بود؟ استقلال در سال 1400 چه هدفی دارد و چه دورنمایی پیش روی خود می بیند؟ عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال به این سوالات پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال و عضو هیات مدیره این باشگاه در برنامه ملاقات با چهره ها میهمان طرفداری بود. سامان خدائی در بخش اول گفتگویش با نظری سعی کرد سوالاتی در خصوص عملکرد مدیران استقلال در سال 1399 بپرسد و نظر حجت نظری را به عنوان عضو هیات مدیره آبی ها در خصوص عملکردشان در سال گذشته جویا شود. همچنین حجت نظری در خصوص چشم انداز استقلال در سال 1400 نیز صحبت کرد. این گفتگو امروز و فردا در چهار قسمت تقدیم شما می شود. بخش اول گفتگو را می بینید و می خوانید:

سلام و درود می گویم به مخاطبان عزیز رسانه طرفداری، امروز جناب آقای حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، سخنگوی باشگاه استقلال و همینطور عضو هیات مدیره این باشگاه در استودیوی طرفداری همراه ما هستند. آقای نظری سلام، ممنون که اینجا هستید و تولدتان مبارک.

سلام، عرض ادب و احترام دارم خدمت شما و همه طرفداران رسانه خوب طرفداری و کسانی که از هر طریق دیگری ممکن است این گفتگو را دنبال کنند، امیدوارم همه شما عزیزان در سال جاری بهترین ها نصیبتان شود و برخلاف چیزی که مردم ایران در سال 99 دنبال کردند و برایشان پیش آمد، سال 1400 سال بسیار خوبی برای همه ایرانی ها باشد.

انشالله، همه از بلا و مریضی دور باشند. آقای نظری سال 99 را پشت سر گذاشتیم و وارد سال 1400 شدیم. می خواهم برای اولین سوال، بدون تعارف این را به ما بگویید که به عملکرد باشگاه استقلال در سالی که گذشت و همچنین عملکرد خودتان چه نمره ای می دهید؟

اجازه بدهید نمره مشخصی ندهم و صرفا بگویم نمره قبولی می دهم یا خیر. بله من نمره قبولی می دهم و علتش هم این است که ما در شرایطی تیم را تحویل گرفتیم که انصافا اوضاع خیلی اوضاع به سامانی نبود و دقیقا 28 اسفند 98 من مسئولیتم را در باشگاه استقلال شروع کردم و شرایط تیم درست است که داشت پایدار می شد اما به هرحال فضا، فضای بعد از استراماچونی بود و بعد از رفتن آقای استراماچونی شرایط در باشگاه استقلال به شدت ملتهب بود و چند مدیر جا به جا شده بودند و در آن مقطع، بنده و آقای سعادتمند کارمان را آغاز کردیم، در کنار آقای خلیل زاده و منزوی شدیم چهار نفر عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که این حذف و اضافه ها خودش در پایان سال 98 شرایط را سخت می کرد. از همان ابتدای کار هم مشکلات دیگری به وجود آمد، بنا بود که وارد رقابت های آسیایی شویم، رقابت های داخلی را هم داشتیم متاسفانه یک سری دعواها بین کادرفنی وقت و مدیرعامل وقت وجود داشت که منجر به این شد که ما متاسفانه نتوانستیم قهرمان جام حذفی سال گذشته شویم و همه این ها مجموعا شرایط دشواری را برای ما به وجود آورد. بلافاصله بعد از این اتفاقات ما وارد فصل نقل و انتقالات شدیم که با پنجره بسته رو به رو شدیم و رأی آقای شفر و آن عدد سنگینی که باید تأمین می کردیم. انصافان شرایط دشواری داشتیم ولی خوشبختانه توانستیم با همدلی، همراهی و همگامی، در مجموعه هیات مدیره به همراه مدیرعامل محترم آن شرایط را پشت سر بگذاریم البته مدیرعامل وقت جاهایی زحماتی هم کشیدند و نباید از حق بگذریم، جا دارد از زحمات شان هم تشکر کنم اما کاستی هایی هم در کارشان وجود داشت که در نهایت منجر به این شد که ما ایشان را در کنار خودمان نداشته باشیم. لذا می خواهم بگویم همه این اتفاقات شرایط بسیار دشواری را برای ما به وجود آورد، اینکه توانستیم در نهایت همه این ها را مدیریت کنیم و تیم را از آن طوفان عبور دهیم، مجموعا نمره قبولی می دهم هرچند که کاستی هایی در کار ما هم وجود  داشته است.

آقای نظری اگر بخواهم این سوالم را جوری دیگر بپرسم، آن روزی که وارد هیات مدیره استقلال شدید چه برنامه ها و اهدافی در سر داشتید و امروز چقدر به آنها رسیده اید.

روزی که من وارد هیات مدیره استقلال شدم خیلی برنامه ها در ذهنم بود و فکر می کردم که به راحتی می شود تقسیم وظایف کرد و تفکیک حوزه کرد و هرکس کارش را انجام دهد و من هم با توجه به امکانی که در مدیریت شهری دارم و باتوجه به امکان های شخصی ای که دارم می توانم کارهایی را برای تیم انجام دهم اما وقتی وارد کار شدم دیدم خیلی آن تصوری که از پیش داشتم نبود، وارد کار که شدم دیدم همه باید برای یک هدف آن هم تامین مالی تلاش کنیم و همه بحث های دیگر در مراحل بعدی است. من خودم مشخصا آدم هستم که در همه مقاطع زندگی ام یک فعال فرهنگی و اجتماعی بوده ام و فکر می کردم که اگر اسم باشگاه استقلال باشگاه فرهنگی ورزشی است نباید صرفا ورزشی باشد آن هم صرفا فوتبالی باشد آن هم صرفا فوتبال بزرگسالان آقایان باشد. باید حتما بتواند در عین اینکه ورزشی است، فرهنگی هم باشد و کنش گری فرهنگی و اجتماعی انجام دهد و در کنار آن وقتی فعالیت ورزشی می کند بتواند در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کند بتواند هم آقایان هم بانوان را در ورزش های مختلف داشته باشد، بتواند تیم های پایه را تقویت کند. نمی گویم به هیچکدام از این ها نرسیدیم، به بخشی از آن دست پیدا کردیم اما واقعا چون اولویت نبوده و اولویت ما همیشه این بوده که الان انقدر پول نیاز داریم باید تامین کنیم و پنجره باز شود، الان انقدر پول نیاز داریم و باید تامین کنیم و معوقات مربوط به بازیکنان  را پرداخت کنیم، الان انقدر پول برای کاری دیگر نیاز داریم. لذا همه اقدامات دیگری که مدنظر داشتیم در اولویت های بعدی قرار گرفت که توانسته ایم به بخشی از آن دست پیدا کنیم و احتمالا در ادامه در موردشان صحبت خواهیم کرد اما متاسفانه به بخشی از آن نتوانستیم دست پیدا کنیم لذا من انتظاری که قبل از ورود به باشگاه استقلال داشتم با آن چیزی که بعد از ورود به مجموعه دیدم بسیار متفاوت بود و امیدوارم روزی به اینجا برسیم که شرایط همه باشگاه های ایران جوری باشد که بتوانیم واقعا اگر عنوانی داریم، آن عنوان را در عمل هم پیاده کنیم. اگر عنوان مان فرهنگی ورزشی است هم فرنگی باشیم هم ورزشی به مفهوم عام کلمه.

بزرگ ترین دستاورد شما در این دوران چه چیزی بود و همینطور بزرگ ترین حسرت. یعنی یک کاری که خیلی دوست داشتید در استقلال انجام دهید یا فرصتش پیش نیامد یا نشد این کار انجام شود.

من معتقدم ما در این مدت شاید بتوان گفت بزرگترین دستاوردی که داشتیم این بود که در نهایت تیم را در آن بحران هایی که بود رها کردیم و به آرامش رساندیم. این دستاورد کمی نیست و باور کنید گفتنش خیلی راحت است و در یک جمله گفته می شود اما انصافا ساعت ها، هفته ها و ماه ها برایش زحمت کشیده شده است و هیچ وقت محقق نمی شد اگر همه کسانی که در باشگاه نقش دارند، دست به دست هم نمی دادند و زحمت نمی کشیدند و خیلی وقت ها واقعا بی خوابی و اعصاب خوردی تحمل نمی کردند تا این اتفاق بیفتد. انصافا همه عزیزان از کسانی که در تیم در حوزه پشتیبانی زحمت می کشند، در حوزه ورزشی و کادرفنی، بازیکنان، مدیران پایه، مدیران ارشد همه با هم تلاش کردیم تا این اتفاق افتاد و شاید واقعا تا اینجای کار هم بزرگترین حسرتم این است که ما هنوز نتوانسته ایم در یک سال و نیم اخیر نه تنها جامی برای استقلال بیاوریم بلکه نتوانسته ایم یک سری اولیه ها را برای استقلال فراهم کنیم. اولیه هایی که البته میراثی برای ما به جا مانده و این میراث متاسفانه عمده آن بدهی است، یعنی اگر ما می توانستیم از این بدهی ها رهایی پیدا کنیم حتما با میزان درآمدی که در سال گذشته در استقلال داشتیم خیلی اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم یعنی عمده دریافتی ای که ما از کارگزار داشتیم متاسفانه هزینه تسویه بدهی ها شد و این عدد که بیش از 40 میلیارد تومان است برای تسویه بدهی ها هزینه نمی شد، حتما می شد با آن اتفاقات ماندگاری رقم زد. حتما می شد با 40 میلیارد تومان بسیاری از نیاز های اولیه استقلال که خیلی وقت ها با آن درگیر بودند را رفع کرد و در تلاشیم در سال جاری، بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

در سال 1400 بزرگترین هدفی که استقلال دارد چیست و چه چشم اندازی را در سالی که پیش روی مان است دارید.

اول این موضوع را عرض کنم که ما بعد از روی کار آمدن آقای مددی توافقی در هیات مدیره با خود ایشان داشتیم که بیاییم در هیات مدیره تفکیک وظیفه کنیم. یعنی از هرکدام از اعضای هیات مدیره به عنوان کمک حال در کنار آقای مددی بخشی از کار را برعهده بگیرد و تلاش کند بتواند کارهای مدیرعامل را راحت تر کند. مشخصا حوزه فرهنگی و رسانه ای باشگاه برعهده بنده است، هرکدام از عزیزان هم مسئولیت دیگری دارند و انصافا برای انجام وظایفشان دارند زحمت می کشند و وقت می گذارند و من در این بخش فکر می کنم که تا الان هم توانسته ایم به همراه همه کسانی که زحمت می کشند، هم جنای آقای مولایی معاون باشگاه هم جناب کاظمی مدیر محترم رسانه ای باشگاه و هم همه عواملی که در این حوزه زحمت می کشند، توانسته ایم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. اینکه توانستیم برای اولین بار در کل باشگاه های ورزشی کشور یک بنایی بگذاریم تا هفته ای یک بار با هواداران و اصحاب رسانه صحبت کنیم. به نظرم این کار اگر ادامه پیدا کند و اگر موانع بعدی از مسیر اصلی خارجش نکند، خیلی بنای خوبی است به این خاطر که ارتباط فردی را از بین می برد، من ممکن است با رسانه طرفداری ارتباط فردی داشته باشم و بخواهم این رسانه را به لحاظ خبری تغذیه کنم و ممکن است کسی دیگر نگاه متفاوتی داشته باشد و به نظرم این به دور از عدالت است. اینکه ما بتوانیم هفته ای یک بار با همه رسانه ها صحبت کنیم و دغدغه های هواداران را از طریق رسانه ها به آنها منتقل کنیم بنای خوبی بود که تا اینجا هم استقبال خوبی از آن صورت گرفته هرچند که ما بیش از سه نشست تا پایان سال 99 نداشتیم اما مجموعا از این سه نشست استقبال خوبی شد و امیدواریم بتوانیم منظم تر این نشست ها را برگزار کنیم. در یک ماهی که ما امکان برگزاری نشست داشتیم فقط یک بار چون بازی استقلال روز دوشنبه بود نتوانستیم در آن هفته نشست خبری داشته باشیم اما سه هفته دیگر را داشتیم. کار به نظرم خوب دیگری که توانستیم در این دوره انجام دهیم به وجود آوردن یک بخش خبری به نام چهار و چهل و چهار دقیقه که یک بخش خبری یک دقیقه ای است که توانستیم از این طریق انتظاراتی که گاها هوادار از رسیدن خبر دقیق و درست دارد را برآورده کنیم. خیلی وقت ها شایعه هایی پیرامون باشگاه استقلال مطرح می شد که این شایعات الان هم ممکن است به وجود بیاید ولی ما ظرف مدت کوتاهی می توانیم این شایعه را تکذیب یا تایید کنیم و این اتفاق خوبی است. الحمدالله از این بخش خبری هم استقبال خوبی شده، بخش خبری دیگری هم راه انداختیم به نام اس نیوز یا بخش خبری ساعت نه شب که این هم از امسال آغاز شده، مال در سال 99 نتوانستیم این بخش خبری را آغاز کنیم وخوشحالیم که بعد از ایام تعطیلات نوروزی این بخش خبری هم به حوزه فرنگی رسانه ای باشگاه اضافه شود. همه این اتفاقات باعث می شود که هوادار دقیق تر و به روز تو بتواند اخبار را از رسانه رسمی باشگاه دنبال کند و مطمئنا این اتفاقات فرهنگی و رسانه ای می تواند آرامش را بیشتر در اردوی استقلال حکمفرما کند. فکر می کنم سوالتان دو بخش بود من یک بخشش را گفتم.

چشم اندازی که متصور هستید در سال پیش رو چیست.

من امیدوارم بتوانیم همه این اتفاقات خوب را ادامه دهیم و به آن اضافه کنیم. برنامه های دیگری هم داریم، ما استودیوهایی داریم آماده می کنیم که یک سری اتفاقات جدید فرهنگ و رسانه در آن رقم بزنیم برنامه هایی مثل گفتگوهای خودمانی که گاها در صدا و سیما هم پخش می شود، ما این ها را صرفا ورزشی و فوتبالی و استقلالی می خواهیم دنبال کنیم. برنامه نقد و بررسی بازی های خود استقلال هم می خواهیم راه بیندازیم که انشالله همه در سال جاری انجام خواهد شد. فارغ از حوزه فرهنگی و رسانه تلاش می کنیم در هیات مدیره در کنار مدیرعامل محترم، جاهایی که احساس نیاز می شود همدیگر را کاور کنیم یعنی علی رغم اینکه بنده مسئولیتم در یک حوزه است، اگر احساس کنیم می شود کاری از پیش برد تلاش می کنیم آن همیت را بیشتر به خرج دهیم و در کنار هم کارها را جدی تر دنبال کنیم. من مشخصا خودم دارم ورود می کنم به بعضی حوزه های دیگر و امیدوارم بتوانیم یک سری اقدامات اقتصادی فرهنگی اجتماعی را در سال جاری به سرانجام برسانیم، مشخصا یکی از این اقدامات کار کردن روی مسئولیت اجتماعی است و داریم تلاش می کنیم در قالب فعالیت های اقتصادی فرهنگی، به مسئولیت های اجتماعی مان هم عمل کنیم و مشخصا اگر بخواهیم یک موضوع شهری و ملی و جهانی را در موردش صحبت کنم، ما در شهر ها با یک معضل مواجه هستیم با نام افزایش پسماند که در تعامل با مدیریت شهری داریم روی موضوع کاهش پسماند کار می کنیم و انشالله این یکی از برنامه های ما است در سال 1400 که از جنبه های مختلف می تواند هم برای باشگاه و هم برای شهروندان مفید باشد، اجازه دهید بیشتر بازش نکنم. در مورد مصرف آب هم با توجه به اینکه کاهش منابع آب در دنیا به عنوان یک معضل شناخته می شود، به دنبال این هستیم تا از باب عمل به مسئولیت اجتماعی مان و همینطور جنبه های مختلف فرهنگی و اقتصادی، روی موضوع مصرف بهینه آب هم کار کنیم.

پایان قسمت اول

بخش دوم تا ساعاتی دیگر تقدیم شما می شود 

اخبار داغ 

بازگشت کاوه رضایی به استقلال؟ شاید لیگ بیست و‌ یکم پس از ادعای مرگ 6500 کارگر؛ فقط 35 نفر درگذشتند! ریحانه پارسا در کلیپ بعدی ساسی مانکن / ریحانه پارسا جایگزین الکسیس + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت مارکو فان باستن: بیایید حداقل یک بار فوتبال بدون آفساید را امتحان کنیم گل زیبای روبرت لواندوفسکی به مجارستان (مجارستان 3-3 لهستان) 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه استقلال استقلال در سال عضو هیات مدیره هیات مدیره زحمت می کشند سال جاری برنامه ها بزرگ ترین سال 1400 بخش خبری رسانه ای حجت نظری یک سری یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جواد نکونام: با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • متعصب ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • متعصب‌ترین استقلالی لیگ اینجا است (عکس)
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم