Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دارای سه مرحله می‌باشد که مرحله اول این است که باید در برابر ناگواری‌های شخصی و هوس‌ها صبر کنید مرحله دوم مقاومت بیشتر در برابر فشارهای کفار و مرحله سوم حفظ مرزهای جغرافیایی از هجوم دشمن و حفظ مرزهای اعتقادی و فکری از نظر مباحث علمی و حفظ مرزهای دل‌ها از هجوم وسوسه‌ها است و با رعایت این ۳ مرحله می‌توان با تقوا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر و نامگذاری آن به نام روز جوان این روز را به همه جوانان تبریک گفت و عنوان داشت: به همین مناسبت این نکته را عرض می‌کنم که جوانان عزیز مراقب باشید الگوی خود را فراموش نکنید یکی از نقطه‌های حساسی که همواره دشمنان در طول تاریخ آن را دنبال کرده‌اند خصوصاً در شرایط حاضر جوانان مسلمان ایران هستند که آنان را در انتخاب الگوی خود دچار اشتباه کنند، وقتی امام حسین از علی اکبر می‌گوید از او به عنوان شبیه به رسول خدا یاد می‌کند یعنی شباهت رفتاری و گفتاری به پیامبر و جوانان مسلمان و شیفته نیز باید شباهت گفتاری و رفتاری و علی‌اکبر داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز هزاران شبکه ماهواره‌ای و رسانه‌ها مأموریت دارند با تبلیغات جذاب و فریبنده جوانان را از الگوی اصیل و حقیقی دور کنند گفت: برخی شیادان و هنرمند نماها در شبکه‌های مجازی و فضای رسانه‌ای رفتارهای غلط و زشت و پوشش‌های ننگینی از خود بروز می‌دهند که درون خانه و خانواده این الگوها را ترویج می‌کنند و متأسفانه برخی هم جاهلانه از آنها پیروی می‌کنند باید مراقب باشیم که یک جنگ تمام عیار ضد اخلاقی و ضد فرهنگی بر علیه اسلام و انقلاب و فرهنگ و هویت ملی ما به راه نیافتد و درصدد ترویج الگوهای غربی نباشیم.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اینکه جوانان باید آگاه باشند در عرصه‌های مختلف با صلابت و قدرت از دین و فرهنگ اسلامی و انقلابی خود پاسداری کنند افزود: همچون گذشته با تکیه بر آرمان‌های شهدا و الهام از سیره اهل بیت این راه را ادامه دهند و این توطئه‌های شوم را خنثی سازند و در این راستا به دختران جوان هشدار می‌دهیم که امروز بدحجابی و بدپوششی فقط به سلیقه شخصی یا به اصطلاح تنوع طلبی یک جوان نیست بلکه خواسته یا ناخواسته حرکت در مسیر دشمنان اسلام و ایران است امید است که در خانه و خانواده‌های عزیز با بصیرت بیشتر پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی صورت گیرد.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز بزرگ نیمه شعبان و سالروز میلاد ولیعصر گفت: این روز به نام مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان نیز نامگذاری شده است که تبریک عرض می‌کنیم و در این زمینه ما وظیفه داریم به یاد آن حضرت باشیم و برای فرج ایشان دعا کنیم و چشم انتظار واقعی ظهورش باشیم لذا جهت تعظیم شعائر چراغانی، نصب پرچم، انتشار پیام‌های تبریک در فضای رسانه‌ای مؤثر است.

وی عنوان داشت: جهت احیای شب نیمه شعبان که یکی از اعمال ارزشمند در این شب بزرگ ان شاالله از ساعت ۱۲ شب مراسم احیا در همین مسجد که مزین به نام آن حضرت است برگزار خواهد شد و ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان و دعای فرج از رسانه ملی پخش می‌شود و لبیک یا مهدی را همراه با نورافشانی برگزار می‌کنیم که به عزیزان در دهیاری‌ها شورای اسلامی بسیج توصیه می‌کنیم به این مهم هر ساله مراسم جشن و ایستگاه‌های صلواتی بر پا بود امسال که به این محدودیت‌ها مواجه هستیم این برنامه‌ها را در قالب کمک‌های مومنانه و جهادگران اجرا خواهیم کرد و یقیناً شاد کردن قلب یک خانواده شیعه خرسندی قلب مبارک امام عصر را به همراه خواهد داشت.

محمودی بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان تشنه عدالت است و ظلم و فساد و فحشاء همه جا را فرا گرفته و مظلومان با ظلم ظالمان دست و پنجه نرم می‌کنند جبهه مقاومت در برابر اسرائیل و عربستان سعودی ایادی استکبار با تمام توان ایستاده و خواب راحت را از آنها گرفته است که اینها همه نشانه‌های تحقق وعده الهی است و انشاالله امید است آن روز دور نباشد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و اعلام شعار سال گفت: این شعار مطالب بسیار مهمی را در برداشت به چند نکته از آنها اشاره خواهم کرد اولین نکته اینکه شعار سال «تولید پشتیبانی‌ها و رفع موانع» است و شعار به جایی می‌باشد و امروز همه می‌دانند که مشکل اول کشور مشکل اقتصادی است اما این مشکل از کجا ناشی شده است، آیا ثروت ملی نداریم، آیا نیروی کار نداریم، آیا توان اقتصادی ضعیف است، رتبه ما در ذخیره گاز دوم جهان است.

وی در خصوص انتخابات نیز عنوان داشت: باید با واقع بینی به دنبال انتخاب دولت صالح باشیم باید مدیران وسط میدان باشند که بسیاری از آنها نیستند باید مدیران معتقد به رفع مشکلات از درون کشور باشند که برخی متأسفانه همچنان نگاه به غرب دارند، همچنان برخی به دنبال برجام هستند که آدم تعجب می‌کند یا خوش خیال هستند یا نفوذی.

محمودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز یک روز ملی ایران است و خداوند به برکت شهدا این نظام الهی را به ما ارزانی کرده باید شاکر باشیم انقلاب و نظام اسلامی موهبتی الهی است البته نقدهای زیادی هم دارد که به خودمان بر می‌گردد نه به نظام و انقلاب خودمان را اصلاح کنیم انتخاب‌های درست داشته باشید تصمیمات درست بگیریم مشکلات هم کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5176041

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه موقت ورامین سید محسن محمودی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نوروز وزش باد سانحه تصادف گردشگری مسافران نوروزی گرگان اردبیل بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • فوتبال جوانان کافا؛ برتری دختران ایران برابر تاجیکستان
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است