Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:25:34 GMT

چراغهای برج میلاد خاموش می‌شود!

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۱۶۹

چراغهای برج میلاد خاموش می‌شود!

چراغ‌های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» در روز شنبه ۷ فروردین ماه خاموش می‌شود! - اخبار اجتماعی -

یه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت 20:30تا 21:30  ‌در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا و"بام فرهنگ و هنر کشور" در حمایت از محیط زیست جهانی در این روز چراغ‌هایش خاموش می‌شود.

امسال نیز به روال سال‌های گذشته چراغ‌های این برج در تاریخ شنبه 7 فروردین ماه  مصادف با آخرین شنبه ماه مارچ، از ساعت 20:30  الی 21:30  برای حفاظت از  محیط زیست خاموش می‌شود. 

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تأسیس شد و این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال 2007 میلادی توسط این صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد، در این سال 2/2 میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا  تشویق شدند تا چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند. 

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این راستا چراغ‌های برج ایفل در پاریس، ‌برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، ‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال 1390 با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد آغاز شده است.

درآمد 4 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از از جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های خشک به صورت ماهیانه!شهرداری تهران: ساخت‌ و ساز در نوروز ممنوع است

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز همایش های برج میلاد شهرداری تهران مرکز همایش های برج میلاد شهرداری تهران خاموش می شود برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»

از سوی انجمن نجوم ایران عناوین اصلی و روزهای هفته نجوم اعلام شد.

به گزارش ایسنا، روز و هفته جهانی نجوم از سال ۱۹۷۳ میلادی با هدف ترویج علم و آشنایی عموم مردم با علم نجوم و تبادل نظر با فعالان جامعه نجوم در دنیا برگزار می‌شود. این روز جهانی هرساله، در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته بین ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تا ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) که ماه در وضعیت تربیع (شب هفتم) قرار دارد، انتخاب می‌شود.

در این روز و هفته جهانی کشورها تلاش می‌کنند تا با برگزاری رویدادهای نجومی این علم را به مردم معرفی کنند.

در سال جاری هفته نجوم در ایران از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و از سوی انجمن نجوم ایران عنوان اصلی روز نجوم «نجوم ایران، همبستگی و تعامل» نامگذاری شده است. 

عناوین روزهای این هفته جهانی به این شرح است:

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت: نجوم راهنمای زندگی
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت: نجوم، گرامیداشت زمین و حفظ آسمان تاریک
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت: نجوم و هوش مصنوعی
پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت: نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)
جمعه ۲۸ اردیبهشت: نجوم و دانشمندان ایرانی(به مناسبت بزرگداشت خیام)
شنبه ۲۹ اردیبهشت: نجوم فراتر از مرزها
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت: نجوم ایران، همبستگی و تعامل

به گزارش ایسنا، از امروز شنبه ۸ اردیبهشت، ثبت‌نام گروه‌های نجومی در هفته و روز نجوم ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به لینک https://survey.porsline.ir/s/RIYIcSm نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی نجوم در ایران
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»