Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی در سه مرحله توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی توزیع شد.

حمید حسین‌پور امروز  در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت های جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به تعبیر امام خمینی(ره) یک‌ موسسه خیریه و عام المنفعه‌ی مردمی است که بدون حضور مردم برنامه های هلال احمر به نتیجه نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه‌ی ما اعتماد مردم است و ما گوهر گرانبهای اعتماد عمومی را ارج نهاده و وظیفه خود را پاسداری از این گوهر می‌دانیم.

وی، امداد رسانی به حادثه دیدگان را مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: در طول سال ۹۹ از طریق شماره تلفن۱۱۲ در جریان تعداد کثیری از حوادث قرار گرفته و با کمک سایر دستگاه های امدادرسان، اقدامات زیادی انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص معاونت داوطلبان این سازمان نیز بیان کرد: معاونت داوطلبان پلی بین توانِ توانمندان و نیازِ نیازمندان است که در سال ۹۹ با یاری خیّران اقدامات ارزشمندی در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص طرح کمک مومنانه انجام شد.

وی ادامه داد: در سه مرحله و جمعا ۳۵ هزار بسته های معیشتی به بیماران و خانواده های کرونایی در قالب طرح «فرشتگان رحمت» و «همای رحمت» توزیع و اهداء ۱۰ هزار واحد خونی در قالب طرح «حمایت ماندگار» نیز از طرح های دیگر جمعیت هلال احمر بود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته جشنواره ملی-فرهنگ هنری-ادبی «رفیق خوشبخت ما» در خصوص مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که برگرفته از کلام نورانی رهبر انقلاب بمناسبت سالگرد شهادت سردار دلها، پرداخت هنرمندانه ای به سیره‌ی این شهید و تطبیق آن با اصول جمعیت هلال احمر  انجام شد که با استقبال بی نظیر جوانان روبرو شد و حدود ۴۵ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که به ۸۴ اثر برتر جوایزی داده شد.

حسین‌پور، در خصوص طرح «خانه های هلال» نیز اظهار کرد: راه انداری خانه های هلال در بخش هایی که فاقد مرکز هلال احمر هستند، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بود که بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال در سال قبل ساخته شد و تلاش خواهیم کرد در سطح استان و در تمامی دهستان ها این خانه ها را راه اندازی کنیم.

وی در تشریح فعالیت آموزشی این سازمان نیز گفت: ارائه آموزش های امدادی در زمان آرامش امری ضروری است  که در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، اموزش از طریق فضای مجازی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با ابلاغ طرح شهید سلیمانی، جمعیت هلال احمر نیز بعنوان یکی از اعضای کمیته اصلی این طرح در راه مقابله با شیوع ویروس کرونا در قالب طرح ناظران و آمران سلامت، کارهایی از قبیل غربالگری و تب سنجی مخصوصا در مبادی مرزی را انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر جمعیت هلال احمر کروناویروس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم