Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبدالهی، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: سالی که نکوست از بهارش پیداست زیرا تقارن نوروز با میلاد امام زمان (عج) را به فال نیک می‌گیریم چراکه این سال با میلاد ایشان شروع شده و با میلاد ایشان هم تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص موضوع برجام با تاکید بر اینکه فریب دشمن را نخورید، توضیح داد: طبق تاکید اکید رهبر معظم انقلاب اولا باید تمام تحریم‌ها رفع شود و سپس راستی‌آزمایی انجام دهیم و سپس به برجام برگردیم که قطعا این بهترین و درست‌ترین راه‌حل می‌باشد. 

خطیب موقت جمعه تبریز متذکر شد: دشمنان بدانند که با ترفند گذرا اعم از ترفند فشار بر مردم و فشار حداکثری هیچ غلطی نتوانستند بکنند زیرا این ترفند را اجرا کردند و همگان دیدند که فایده‌ای ندارد. 

اقتصاد را به رفع تحریم گره نزنیم

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌ها را از دست ندهیم چراکه طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حل مشکلات اقتصادی بیشتر دست خودمان است و اینکه همه چیز را به تحریم گره بزنیم درست نیست بلکه با یافتن راه کارها می‌توان آنها را رفع و رجوع کرد. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین، گفت: این روز بزرگ روز جمهوری اسلامی و و استقرار حکومت مستضعفان است و این نعمت را شکر می‌گوییم. 

وی در ادامه ابراز داشت: باید تمام قوا و نهادها و سازمان‌ها دست به دست دهند تا شعار سال در راستای کمک و حل مشکلات مردم انجام گیرد. 

خطیب موقت جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات حکیمانه نوروزی رهبر معظم انقلاب، گفت: با تاسی از این پیام‌ها می‌توان به گله ایشان از شعار سال گذشته اشاره کرد که ایشان فرمودند که درست است موفقیت‌هایی کسب شد ولی به صورت کامل شعار سال ۹۹ اجرا نشد از این‌رو امسال باید نواقصات برطرف شود. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی اعلام کردند از این‌رو مسوولان باید مانع‌زدایی کنند و اگر وارداتی که به تولید ما مشکل ایجاد می‌کند و مقررات دست و پاگیر در تولید وجود دارد را رفع کنند و جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه را بگیرند. 

عبدالهی با تاکید بر اینکه برخی کارها باید انجام شود تا شعار سال مظلوم واقع نشود، تصریح کرد: قطع دست واسطه، مبارزه جدی با فساد،  اصلاحات نظام بانکی و گمرکی، مدیریت قوی و تاکید بر نیروهای جوان و کارآمد از جمله این اقدامات است. 

وی ابراز تاسف کرد: در تراز جمهوری اسلامی تشکیل  صف برای مرغ شایسته نیست و حتی اخیرا امام جمعه تبریز به منطقه‌ای رفت و صف مرغ را دید و با همه جا تماس گرفت تا این مشکل حل شود و همه باید چنین مسوول باشند چراکه جالب است که مرغ است ولی قوانین توزیع مشکل دارد. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با تاکید بر موضوع انتخابات در بیانات رهبری گفت: انتخابات یکی از تاکیدات رهبری است به طوریکه در سال جاری دو انتخابات خواهیم داشت که مهم‌ترین انتخابات ریاست جمهوری است و انتخابات دیگر انتخابات شورای شهر و روستاهاست از این‌رو باید در انتخاب افراد با انگیزه و تازه نفس را آورد تا نوسازی اتفاق بیافتد.  

وی اذعان داشت: البته انتخابات از نگاه بین المللی و بحث حضور مهم است  که به حضور حداکثری نیاز است زیرا رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا نظام دینی را غیرکارآمد نشان دهند و حتی برای این کار ۲۴ ساعت زمان گذاشته و میلیاردها خرج می‌کنند. 

عبدالهی یادآور شد:  ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب باید بر اساس فرامین رهبری و عقل سلیم از بین افراد با ایمان، با کفایت، عدالت خواه، پایبند به ارزش‌های اسلامی و ملتزم به جمهوری، ضد فساد، انقلابی، جهادی، متوجه به توانمندی‌های داخل، نلرزیدن جلوی دشمن، آگاهی از مشکلات مملکت و مسوولیت خود باشد. 

 محور مقاومت و جریان مقاومت عزت اسلام است 

وی بیان داشت: محور مقاومت و جریان مقاومت عزت اسلام است و رئیس جمهور آینده  باید به این معتقد باشد و همچنین نباید ملت را به خاطر چهار رای جدا کنند و انسجام را به هم بریزند بلکه اخلاق و قانونمندی  را رعایت کنند. 

نباید از روی فامیل بازی و قیافه رای دهیم

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: در انتخابات شورای شهر و روستا نیز و افرادی که در شورای شهر انتخاب می‌شوند را نباید از روی فامیل بازی و قیافه انتخاب کنید بلکه فردی که نظام شهری را شناخته و ارزش اسلامی و بودجه شهری را می‌شناسد و دلسوز ملت است را پای کار بیاورید. 

وی متذکر شد: قطعا هر چقدر مشارکت زیاد باشد عین دو دو تا چهار تا خواهد بود زیرا حضور حداکثری امنیت را بالا برده و اقتصاد را ترمیم و تقویت می‌دهد. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه هر کسی بخواهد جریان مهدویت بشناسد باید خاتمیت را بشناسد، گفت: اگر بخواهیم پیامبر اکرم (ص) را بشناسیم باید پروردگار را بشناسیم. 

وی افزود: در احادیث آمده است که اگر فردی زندگی کند و امام عصر (عج ) خود را نشناسد و سپس بمیرد، او یک مرگ جاهلیت داشته است. 

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه باید برای فرج امام زمان (عج) دعا کرد و انتظار کشید، توضیح داد: انتظار به این معنا نیست که دست روی دشت بگذاریم بلکه  فرد منتظر باید از وضعیت موجود راضی نباشد و برای جامعه و شرایط ایده‌آل تلاش کند.

وی ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) وعده دادند که امام عصر(عج) با آمدن خود عدالت را خواهد آورد قطعا یک وظیفه کوچک بر ایشان است بلکه ایشان آمده و احیای جامعه خواهد کرد و قلب‌های مرده و جامعه مرده را احیا خواهد کرد و به عبارتی کار کیمیاگری خواهد کرد. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها تبریز امام خمینی امام جمعه تبریز خطبه های نماز جمعه تبریز رفع تحریم ها خبرگزاری فارس فارس تبریز حسن عبداللهی انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور انتخابات شورای شهر تبریز امام زمان عج محور مقاومت مهدویت جمعه تبریز شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار دشوار استقلال در خانه تراکتور تبریز اظهار کرد: استقلال اختلاف امتیاز بسیار شکنند‌ه‌ای با پرسپولیس دارد. شکست در جام حذفی مقابل آلومینیوم را نباید جدی گرفت، چون پرسپولیس بیش از اندازه تیم خطرناکی است. تیم اوسمار این توانایی را دارد به هر حریفی گل بزند. تیمی نداریم که از پرسپولیس گل نخورد. استقلال دو راه بیشتر ندارد. تا پایان فصل لغزشی ندارد و همه امتیازات را می‌گیرد یا اینکه می‌لغزد و قهرمانی پرسپولیس را تماشا می‌کند. با وجود آنکه استقلال تا پایان فصل بازی‌های ساده‌تری نسبت به پرسپولیس دارد ولی بعید است حریف سنتی‌اش تا پایان فصل امتیازی از دست بدهد.

یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست

وی ادامه داد: شانسی که استقلال دارد شرایط نامساعد حریف این هفته‌اش است. تراکتور بیمار شده و این بیماری ناشی از شکست سنگین خانگی مقابل ذوب‌آهن و باخت در خانه تیم در منطقه سقوط نساجی است که با برتری در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن اندکی التیام یافت ولی درمان نشده و حمید مطهری هم نمی‌تواند در عرض یک هفته برای تیمی که جایگاهش را نزد هوادارانش از دست داده معجزه کند. از طرفی استقلال برابر مس رفسنجان و شمس آذر ۴ گل خورد تا ثابت شود وقتی روی به بازی هجومی می‌آورد خط دفاعی شکننده‌ای دارد. جذابیت فوتبال به این است که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز دست استقلال است ولی یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست مگر اینکه سپاهان در ورزشگاه آزادی نسخه پرسپولیس را بپیچد و نظیر این اتفاق در تبریز از سوی استقلال برای تراکتور تکرار شود تا اختلاف امتیاز به ۴ برسد.

پرسپولیس اوسمار تلنگری جدی خورد

مربی سابق استقلال با یادآوری اینکه نباید وداع پرسپولیس با جام حذفی این تصور را ایجاد کند شاگردان اوسمار دچار افت شده‌اند، تصریح کرد: پرسپولیس روی بی‌تجربگی اوسمار جام حذفی را از دست داد. دو مرتبه با اختلاف دو گل پیش افتاد، اما تعویض‌های زودهنگام بازیکنان کلیدی به آلومینیوم فضای جبران داد. روندی که پرسپولیس در لیگ برتر دارد تا پایان بازی حفظ می‌شد در همان ۹۰ دقیقه برنده بود و اصلاً بازی به وقت‌های اضافه نمی‌رفت، چون آلومینیوم توانایی رسیدن به گل را نداشت تا زمانی که پرسپولیس در فرم همیشگی‌اش قرار داشت. اوسمار می‌خواست به بازیکنان تأثیرگذار خود برای بازی با سپاهان استراحت دهد و بهای آن را با وداعی تلخ در جام حذفی داد. استقلال اصلاً فریب آن را نخورد که پرسپولیس باز هم می‌لغزد. آنها تلنگری جدی خوردند و دیگر به تیمی باج نمی‌دهند. در هر بازی هم حداقل انتظار دو گل را از پرسپولیس می‌توان داشت.  

کیفیت دفاعی استلال در بازی هجومی افت پیدا می‌کند

وی تأکید کرد: نقطه عطف این فصل بازی های این چند هفته آخر است و تا هفته آخر رقابت برای قهرمانی ادامه خواهد داشت. استقلال اگر رو به بازی زیبا و هجومی بیاورد از کیفیت دفاعی‌اش کاسته می‌شود مگر با برنامه ویژه به دنبال بازی هجومی باشد. استقلال برای بالا بردن جام قهرمانی باید تا آخر فصل خیلی خوش شانس و هشیار باشد. نکته مثبت تیم استقلال این است که بازیکنان هر چه در توان دارند می‌گذارند و در استفاده از ضربات ایستگاهی تبحر خاصی در این تیم وجود دارد که با این حربه یقه همه تیم‌ها را غیر از پرسپولیس گرفته است، چون در هر دو دربی با این استراتژی گلی زده نشد. بلانکو، آرمان رمضانی و عناصر دفاعی تیم گل‌های مهمی زده‌اند.

بدون شک سپاهان از پرسپولیس گل می‌خورد

طالبی افزود: البته تفاوت استقلال با پرسپولیس در این است که شاید تیمی بتواند تنها راه گلزنی استقلال را ببندد ولی پرسپولیس متنوع بازی می‌کند و استراتژی‌های متعددی به کار می‌گیرد که این روش‌ها پیروزی را به ارمغان دارد. اگر مسعود ریگی در برنامه‌های تدافعی کمک می‌کند، سروش رفیعی، مهدی ترابی و اوستون اورونوف هم برنامه‌های هجومی را راهبری می‌کنند. از چپ، راست و و وسط هجوم می‌آورد و امان را از سازمان دفاعی رقبا می‌برد. سپاهان اگر می‌خواهد برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد باید بتواند در گلزنی روز خوبی را سپری کند، چون بدون شک از پرسپولیس گل می‌خورد. استقلال به برتری‌های اقتصادی یک بر صفر کفایت نکند، چون عاقبت خوشی به همراه ندارد و احتمال آنکه امتیاز از دست بدهد به مراتب بیشتر از پرسپولیس است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است