Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:47:17 GMT

امام جمعه اراک: گره تولید کشور باید بازشود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۵۵۵

امام جمعه اراک: گره تولید کشور باید بازشود

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک ضمن تبریک عید نوروز و ‌نیمه شعبان افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال نیز تاکید ویژه بر گره‌گشایی در امر تولید و رفع موانع در این خصوص داشتند که این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: تولید، عبادت، مایه افتخار و عزت کشور است و باید به جای برخی بند و بست‌های غلط و سوء استفاده‌ها، همه در این مسیر همت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اضافه کرد: تسهیلات تولید به معنای واقعی باید در این راه هزینه شود و دولتمردان باید حامی تولید باشند و از هرگونه سنگ‌اندازی و مانع تراشی خودداری کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی دارد که برای افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف برخوردار است و می‌تواند زودتر از استان‌های دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گوید.

وی افزود: کسی نباید به این نگاه کند که آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد یا بر نمی‌دارد و یا به برجام برمی‌گردد یا برنمی‌گردد، بلکه همه باید همت‌ها را به کارگیرند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: عادت‌های اسراف نیز در جامعه باید کنار گذاشته شود و  توجه‌ همگان به تولید معطوف شود و حمایت‌های از شرکت‌های دانش‌بنیان  در سال جدید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: چرا شرکت هپکو دچار مشکلاتی از سال‌های گذشته شده، زیرا هیچ وقت به فکر خودکفایی و تولید قطعات مورد نیاز خود نبوده وهمواره منتظر قطعات خارجی بوده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: کشور چین در ۳۰ سال گذشته چیزی نداشته اما با امروز با همت وتلاش به غول بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده است.

وی بیان کرد: کشور و استان مرکزی در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند گام‌های بلندی بردارد و نباید از هیچ ظرفیتی غافل شد به ویژه که ظرفیتهای استان مرکزی به تنهایی به اندازه بعضی از کشورها است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: روحیه امید در سال جدید باید بیش از گذشته به جامعه تزریق شود و هر چند  مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما نباید یاس بر جامعه حاکم شود و همه باید با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه کنند زیرا  یاس از گناهان کبیره است.

امام جمعه اراک یادآور شد: پارسال، کرونا به عنوان یک ویروس ناشناخته در کشور وارد شد و استان مرکزی به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه دوم بود اما دست‌اندکاران امر با توکل بر خدا و روحیه بالا پای کارآمدند و هم‌اکنون این استان در مقابله با این بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: در میدان‌های جهاد همه باید مردانه ایستادگی کنند و همواره بر خدا توکل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به امر ازدواج و فرزند آوری تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها به مسئله طلبه‌پروری و ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس حوزوی توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فضیلت نیمه شعبان مانند شب‌های بدر است و باید قدر این روز را دانست.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

برچسب‌ها اراک رونق تولید رونق اقتصادی مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه اراک خطبه ها پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک رونق تولید رونق اقتصادی اراک رونق تولید رونق اقتصادی مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه اراک خطبه ها اخبار کنکور آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم دهقانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز شهرستان بجستان اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان سالن ورزشی استانداردی ندارد.

امام جمعه شهرستان بجستان ضمن تشکر از نماینده منتخب مردم گفت: علی‌رغم اینکه مقرر شده بود اقداماتی در این زمینه انجام شود ولی هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

وی ضمن تبریک روز شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی اهمیت زیادی داشته و منشأ آبادانی، تحول و توسعه مناطق شهری و روستایی هستند. از این شوراها می‌توانند در تحقق اهداف مورد نظر، راه گشای امور باشد.

دهقانی با انتقاد شدید از برخی کارشکنی‌ها گفت: برخی دستگاه‌ها در شهرستان بجستان با تولید همسو نیستند.

امام جمعه شهرستان بجستان گفت: چرا باید اشک تولید کننده شهرستان را در بیاوریم. چند روز پیش یکی از تولید کنندگان گفت: من از بجستان نرفتم، بلکه از شهرستان فرار کرده ام.

وی خطاب به دستگاه قضا گفت: بحث جرم و حمایت جداست. در بحث تولید، تاکید ما، فرمایش مقام معظم رهبری است. ما باید برای کارآفرینان که به شهرستان می آیند فرش قرمز پهن کنیم، نه اینکه اینها را فراری دهیم.

دهقانی گفت: چرا باید برای مردان ما برای امرار و معاش به شهرستان‌های دیگر بروند.

امام جمعه شهرستان بجستان مجدداً تاکید کرد: همه باید در مقوله تولید و حل مشکلات کارآفرینان بجستان همراه با فرمایش مقام معظم رهبری باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسؤولان بابت اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) خاطر نشان کرد مفتخریم در شهرستان بجستان هیچ بی حجابی نداریم.

کد خبر 6089175

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟