Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:25:25 GMT

لطف بزرگی که کرونا به این میلیاردرها کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۸۱۱

لطف بزرگی که کرونا به این میلیاردرها کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حدود دو سوم کل میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ موفق شدند ثروت خود را بیشتر کنند و تخمین زده می شود مجموع ثروت میلیاردرهای جهان در اواسط ماه دسامبر نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ به میزان حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تا ابتدای ماه مارس، مجموع ثروت میلیاردرها تنها در امریکا به نسبت به قبل از شیوع کرونا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ تریلیون دلار رشد کرده است بدین معنا که افراد دارای یک میلیارد دلار ثروت و بیشتر در امریکا، در مجموع ۴.۲ تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند که این رقم معادل یک پنجم کل تولید ناخالص داخلی آمریکا، بیشتر از مجموع ثروت پنج دهک پایین این کشور و بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشورهایی چون آلمان و یا انگلیس است.

در حال حاضر هشت نفر از ۱۰ نفر برتر در فهرست ثروتمندان جهان آمریکایی هستند. همه ۱۰۰ نفر اول این فهرست هم بالای ۱۸ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند.

پیامدهای وسیع کرونا بر روی اقتصاد کشورها همچنین باعث شده است با هدف جذب سرمایه خارجی بیشترف دولت ها مشوق های وسوسه کننده ای برای افراد ثروتمند در نظر بگیرند تا آن ها را به انتقال سرمایه خود به کشورهایشان مجاب کنند. طبق برآورد موسسه هنلی اند پارتنرز- شمار درخواست میلیاردرهای آمریکایی برای انتقال تمام یا بخشی از سرمایه خود بهدیگر کشورها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل آن ۲۰۶ درصد افزایش یافت. این رقم برای برزیل نیز ۱۵۶ درصد بوده است. به گفته این موسسه سوئیس، لوکزامبورگ و سنگاپور بیشترین جذب سرمایه خارجی را در زمان همه گیری داشته اند.

پربیننده ترین همسان سازی حقوق بازنشستگان امسال ادامه دارد/ راه دورزدن تحریم‌ها را می‌دانیم چرا معضل تورم در کشور حل نمی‌شود؟/ نفت، دولت و بانک‌مرکزی متهمان اصلی تورم ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱/۵ رانت، فساد و تورم نتیجه نرخ بهره‌ دستوری/ بیش از ۶۵درصد تسهیلات در اختیار بالاترین دهک درآمدی است ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۱/۴

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثروتمندان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم