Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:13:40 GMT

آرژانتین گروه لیما را ترک کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۸۵۱

آرژانتین گروه لیما را ترک کرد

آرژانتین از خروج خود از گروه لیما که یک گروه چند جانبه متشکل از کشورهای آمریکای لاتین است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آرژانتین در بیانیه ای سیاست انزواگرایی گروه لیما در قبال ونزوئلا را محکوم کرده و گفت: این سیاست منجر به هیچ نتیجه‌ای  نخواهد.

گروه لیما توسط ۱۲ کشور آمریکای لاتین در پایتخت پرو در سال ۲۰۱۷ میلادی تشکیل شد و هدف آن احیای دموکراسی در ونزوئلا از طریق یک راه حل مذاکره شده و صلح آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آرژانتین در این بیانیه گفت با اهداف گروه لیما موافق است اما بدون اشاره مستقیم به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خاطر نشان کرد: مشارکت بخشی از اپوزیسیون ونزوئلا منجر به اتخاذ مواضعی شده که دولت ما نمی تواند از آن حمایت کند.

"مائوریسیو ماکری"، رئیس جمهور راست میانه سابق آرژانتین علیه ونزوئلا صحبت می‌کرد اگرچه آرژانتین تحت ریاست جمهوری "آلبرتو فرناندرز"، رئیس جمهور چپ گرای کنونی این کشور موضع متفاوتی را اتخاذ کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مجددا تاکید می کنیم که بهترین راه برای کمک به ونزوئلایی ها تسهیل یک گفت وگوی جامع است که به نفع هیچ بخش خاصی نباشد و منجر به برگزاری انتخاباتی شود که مورد قبول اکثریت مردم با نظارت بین المللی باشد.

آرژانتین تأکید دارد که تحریم ها و محاصره ها علیه ونزوئلا در جریان این بحران اقتصادی و پاندمی کرونا اوضاع را برای مردم به ویژه بخش ضعیف و آسیب پذیر وخیم کرده است.

وزارت امور خارجه آرژانتین افزود: آرژانتین به حفظ تعهد خود برای ثبات در این منطقه ادامه خواهد داد و به دنبال راه حل های دموکراتیک و صلح آمیز خواهد بود که برای حق حاکمیت و امور داخلی هر کشوری احترام قائل باشد.

"الیسا تروتا گاموس"، نماینده خوآن گوآیدو در آرژانتین در توییتی نوشت: ما از این تصمیم دولت آرژانتین برای ترک گروه لیما متأسفیم؛ گروهی که از سال ۲۰۱۷ میلادی در محکوم کردن نقض های جدی حقوق بشر در ونزوئلا نهادی اساسی بوده و برای یک راه حل واقعی که قرار است دموکراسی را در کشور ما احیا کند تلاش می کند.

گروه لیما از برزیل، کانادا، شیلی، کلومبیا، پرو و همچنین دیگر کشورهای آمریکای لاتین تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرژانتين گروه لیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • پالاسیوس: همه در آرژانتین می‌خواهند لیونل مسی تا ابد بازی کند
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد