Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:09:23 GMT

تولید نبض حیاتی اقتصاد کشور است 

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۲۵۰

تولید نبض حیاتی اقتصاد کشور است 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: رهبری در طول ۱۰ سال گذشته با شعارها و تعابیر مختلفی به مساله راهبردی تولید اشاره کرده اند و امسال نیز از سوی ایشان، به عنوان پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نامگذاری شده و نشان از این دارد که تولید نبض حیاتی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۶ فروردین حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) و سال نو، گفت: شب نیمه شعبان علاوه بر این که شب میلاد مبارک حضرت بقیه الله است، از یک موقعیت بسیار حساس و ذی قیمتی نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه قلعه گنج افزود:  برای شب نیمه شعبان اعمال خاصی وارد شده و افرادی همچون آیت الله بهجت (ره) که این امورات را درک و باور کرده اند، در سخت رین شرایط و با آن کهولت سن همیشه مشغول نماز و ذکر بود لذت آور است، چرا که نسبت به این فضیلت ها آگاه بودند و ما زمانی که از دنیا رفتیم می فهمیم چه سرمایه ای عظیمی را از دست داده ایم.


وی با اشاره به فرمایشات گهربار رهبری در اول فروردین ۱۴۰۰، تصریح کرد: سخنان نافذ رهبر معظم انقلاب نکات راه گشایی دارد که واقعا به عنوان یک فرماندهی آگاه، بصیر، حکیم و آینده نگر است و در وسط میدان اقدام به یک مبارزه چند وجهی و چند جانبه کردند و با سخنان گهربار خود از یک سو با جنگ روانی، رسانه ای، اقتصادی وهجمه های فرهنگی دشمن مقابله كردند.


حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: از سوی دیگر جنگ سیاسی و دیپلماسی نیز در بیانات معظم له موج می زند، که واقعا این مهارت بی‌نظیر در خنثی سازی همزمان مکر دشمنان و بر ملا کردن نقشه شوم آنها، از ویژگی های منحصر به فرد رهبران الهی است.


خطیب جمعه قلعه گنج با اشاره به راز و رمز شعار امسال، خاطرنشان کرد: دلیل این ‌که رهبری قریب ۱۰ سال است که شعارهای اقتصادی را اولویت شعار سال نو قرار می دهد، چیست؟ بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که ورود های گفتمانی ایشان در موضوعات مورد نیاز بسیار موثر است.


وی ابراز کرد: رهبری در طول ۱۰ سال گذشته با شعارها و تعابیر مختلفی به مساله راهبردی تولید اشاره کرده اند و امسال نیز از سوی ایشان، به عنوان پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نامگذاری شده است، این امر نشان از این دارد که نبض حیاتی اقتصاد کشور تولید است پس مسئولین باید رفع موانع تولید را در اولویت اصلی کار خود قرار دهند.



حجت الاسلام نجنو ادامه داد: دلیل تاکید رهبری و تکرار شعار سال بر روی موضوع تولید نشان از این دارد که هر چند حرکت های در مسیر رونق و جهش تولید آغاز شده اما آن اقدامات کافی و مطلوبی نبوده است.


امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: مردم جنوب کرمان علی رغم کلیه مشکلات اما سهم خود را در تولید، به خوبی انجام داده و با سختی هر چه تمام در تولید محصولات جالیزی و سیفی جات کشور کم نگذاشته اند.


وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید شاهد پشتیبانی خوب مسئولین از همه تولید کنندگان عرضه کشاورزی باشیم و موانعی که هر سال در مسیر عرضه محصولات به بازار صادرات است را بردارند تا کشاورزان امسال شرمنده خانواده های خود نباشند پس انتظار می رود مسئولین سازمان جهاد کشاورزی از هم اکنون موانع عرضه تولید کشاورزان به بازار را رفع کنند.


حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: رهبری در یکی از فرازها به مساله انتخابات پیش رو اشاره کرد که اهتمام ایشان اولا به اصل مشارکت مردم است و ثانیا با توجه به جایگاه ارزشمند و حساسی که رئیس جمهوری دارد، رهبری تاکید بر انتخاب اصلح داشتند، پس مردم باید دقت کرده و شخصی با رویکرد جهادی، جوان، شاداب، مومن و حزب الهی باشد، را انتخاب کنند.


خطیب جمعه قلعه گنج در خاتمه با اشاره به گلایه رهبری از ولنگاری فضای مجازی، تاکید کرد: دنیای غرب علی رغم همه دامی که در مسیر جوانان ما پهن کرده است اما برای خود محدودیت قائل هستند، فرمانده رشید سپاه اعلام کرد ما در میدان می مانیم با مردم همراه می شویم و بند بند کلام ولی امرمان را روی صفحه زمین پیاده می کنیم و دشمن را جا می گذاریم و کشور را از عوارض تحریم های ظالمانه بی نیاز می‌کنیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه قلعه گنج حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره