Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:39:49 GMT

لزوم احساس مسئولیت همه آحاد جامعه برای تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۳۵۵

لزوم احساس مسئولیت همه آحاد جامعه برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نخستین نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه تحقق اهداف شعار سال نیازمند تلاش و همراهی همه آحاد جامعه است، لزوم توجه به توسعه زیرساخت های تولید در جامعه تاکید کردو افزود: همه باید برای تحقق شعار سال احساس مسئولیت کنند و در راستای تحقق اهداف شعار سال گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را جهش تولید نامگذاری اما تاکید کردند که کافی نیست چون آثار آن در زندگی و سفره های مردم دیده نشد اگرچه مردم سختی زیادی را صبورانه و بزرگوارانه تحمل کردند.

خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها برای حرکت اصلی و مهم در جهت پیشبرد و رونق تولید، مسیر تعیین کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اصلی‌ترین مسئله جامعه تولید و رونق تولید است، گفت: اگر تولید و زمینه صادرات در کشور مطلوب شود فوائد بسیار دارد.

خاتمی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه تولید در کشور وجود دارد که می تواند با همراهی و همسویی رفع شود، گفت: باید در حوزه تولید و رفع موانع آن برنامه‌ریزی جدی شود و باید جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا که مانع رونق تولید است گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید و توسعه اقتصادی جامعه نیازمند تعامل بخش خصوصی، مردم و افراد متدین است، ادامه داد: باید صاحبان فکر و اندیشه و قلم، موانع را رصد و تبیین کنند و برای رفع آن همه دست به دست هم دهند.

خاتمی گفت: اگر تولید و زمینه صادرات در کشور مطلوب شود فوائد بسیار دارد با بهتر شدن بستر تولید و صادرات طبیعی است که برای همسایگان کشور ما خرید از ایران مقرون به صرفه است و برای ما نیز فوائد بسیار دارد.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به میلاد امام زمان (عج)، افزود: بهترین حالت انتظار، اصلاح خودمان و حرکت در مسیر مد نظر ائمه اطهار (ع) و آن حضرت است و انتظار به معنای حرکت، آمادگی، توفیق دلدادگی بیشتر و در عمل منتظر و ظهور آن حضرت بودن است.

خاتمی با بیان اینکه حجت خدا ذخیره پروردگار است و اگر این بزرگوار نبود، برکتی هم نبود و نظام زمین و زمان و کهکشان به برکت وجود آن بزرگوار است، افزود: اصل شادی ما، به برکت وجود حضرت ولی عصر عج است.

وی با تاکید بر اینکه ماه شعبان از بهترین اعیاد است، گفت: عبادت در ماه شعبان ثواب عبادت در لیله القدر ماه رمضان را دارد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره پیش رو بودن ۱۲ فرودین، روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام راحل روز ۱۲ فروردین را یوم الله معرفی کرده‌اند و از بزرگترین اعیاد محسوب می شود چون از روزهایی است که قصر طاغوت فرو ریخته و روز استقرار حکومت مستضعفین است.

کد خبر 5176150

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نوروز گردشگری خطبه های نماز جمعه وزش باد مسافران نوروزی سانحه تصادف گرگان اردبیل رونق تولید شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز افزود: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسئولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر  در جهش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش نمایند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین باید پاسخگو باشند و درخصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد:جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند و با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در جهت اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحولات و پیروز یهای بزرگی ایجاد شده است و انشالله ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اهواز با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: باید همه ما از سیره و منش این امام همام الگو بگیریم و ایشان نقش بسزایی در ترویج مذهب آل الله داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح نور اظهار کرد: از طرح نور فراجا باید حمایت شود و بحث حجاب مهم است و مردم و همه  دستگاه‌ها کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی بایستند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران  باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان