Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:48:52 GMT

کاهش استرس باعث شد یک طلا و یک نقره به دست بیاورم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۴۲۶

کاهش استرس باعث شد یک طلا و یک نقره به دست بیاورم

جواد فروغی تیرانداز ۴۲ ساله ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقات تیراندازی جام جهانی هند افزود: جام جهانی سومین تجربه حضور من در مسابقات جهانی بود و حضور در چنین مسابقاتی می‌تواند در سطح آماده‌سازی تیراندازان تاثیر بسزایی از هر نظر بویژه آمادگی روانی داشته باشد.

وی ادامه داد : در مسابقات جهانی همیشه تیراندازانی با عناوین جهانی و المپیک حضور دارند و این فضایی فشار و جوی سنگین فراهم می‌کند و با توجه به بی‌تجربگی من در این خصوص، در نیم ساعت نخست استرس بسیار زیادی را تجربه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیرانداز  که به عنوان پرستار در کادر درمانی کشورمان فعالیت می‌کند، ادامه داد: رشته تیراندازی نیاز به آرامش،  تمرکز یا به عبارتی به حواس جمع نیاز دارد، اما حضور در  مسابقاتی در این سطح، موجب استرس و هیجان شدید ورزشکار می‌شود که مانع تمرکز است و همین مساله در نیم ساعت اول مسابقات هند و حتی تا قبل از فینال سبب شد استرس بسیار زیادی را تجربه کنم.

فروغی با بیان این که حضور بیشتر در میادین بین‌المللی موجب کنترل بهتر استرس و نگرانی در ورزشکاران می شود، افزود: رقابت در کنار برترین‌های جهان  اندک اندک خودباوری و سطح اعتماد به نفس ورزشکاران را افزایش می‌دهد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و  در مرحله فینال و مسابقات میکس کنترل بهتری روی اعصابم و کاهش استرسم داشتم و با آرامش بیشتری به مصاف حریفان رفتم و نتیجه مدال طلا افرادی و نقره‌ای میکس بود. 

وی اظهار امیدواری کرد تا با هماهنگی و تلاش مسوولان فدراسیون تیراندازان بتواند تا قبل از المپیک در یک یا ۲ مسابقه و اردوی برون مرزی شرکت کند تا با آرامش و طیب خاطر بیشتر در المپیک توکیو به مصاف حریفان  جهانی برود. 

دارنده مدال طلای  تپانچه جام جهانی هند در خصوص سطح رقابت ها گفت: این رقابتها با توجه به عنوانش از سطح  بسیار بالایی برخوردار بود و با توجه به وجود کرونا در سال گذشته و برگزار نشدن مسابقات ، فرصت خوبی برای آمادگی و محک خوردن تیراندازان بود.

فروغی ادامه داد: مسابقات جام جهانی هند آخرین مسابقه قبل از المپیک برای کسب سهمیه از طریق امتیاز و رنکینگ بود و در کنار ورزشکارانی به دنبال افزایش رنکینگ برای کسب سهمیه المپیک بودند، تیراندازانی حضور داشتند که عناوین جهانی و المپیکی و  یا سهمیه المپیک توکیو را در کارنامه داشتند.

وی با بیان این که البته برخی کشورها همچون چین و کره به دلیل وجود کرونا از اعزام تیراندازان خود به این رقابت ها خودداری کرده بودند،  گفت: اما چون این مسابقات از امتیاز و رنکینگ بالای داشت، تیراندازان بزرگی در آن حضور داشتند و این تجربه بسیار خوبی برای من بود. البته برخی کشورها حتی در نمایشگاه تولیدکنندگان تجهیزات و مهمات هم شرکت نکرده بودند زیرا نگران بودند که آنان درگیر کرونا شوند.

به گفته وی این رقابت ها همیشه در هر کجای جهان ، حداقل تماشاگران بومی دارد اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، جام جهانی تیراندازی هند تماشاگران چندانی نداشت. 

این تیرانداز رشته تپانچه افزود: البته علاوه بر شرکت در مسابقه من تمرینات خوبی را در هند دنبال کردم و به همین دلیل از زمان نهایت استفاده را کردم.

فروغی از دادگر و کادر فنی تیم ملی برای فراهم کردن شرایط مسابقه و تمرین ،خانواده‌اش به دلیل همراهی و حمایت و مسوولان استانی و ورزشی استان ایلام قدردانی کرد و گفت امیدوار است با کسب نتایج خوب در مسابقات و المپیک ، زحمات آنان را جبران کرده و پاسخگوی اعتماد آنان باشد. 

مسابقات تیراندازی جام جهانی هند با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۵۳ کشور از ۲۹ اسفند آغاز شد و انروز با معرفی برترین های جهان به کار خود پایان داد. 

ایران با تیمی ۶ نفره متشکل از ۲ تیرانداز رشته تپانچه و چهار تفنگدار در این رقابت‌ها شرکت کرد و با یک مدال طلا و یک نقره در رشته تپانچه به کار خود پایان داد. 
 
تیم ملی تیراندازی کشورمان امروز(جمعه) با استقبال علی دادگر و جمعی از مسوولان فدراسیون وارد تهران شد.

برچسب‌ها جواد فروغی توکیو استان ایلام علی دادگر فدراسیون تیراندازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جواد فروغی توکیو استان ایلام جواد فروغی توکیو استان ایلام علی دادگر فدراسیون تیراندازی اخبار کنکور جام جهانی هند رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند

کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در ترکیه را پیدا نکردند.

به گزارش فارس، سردی روابط ترکیه و اسرائیل به رویای تیم کشتی رژیم صهیونیستی برای شرکت در المپیک پاریس در تابستان امسال پایان داده است.

آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس به ورزشکاران اطلاع داد که آنها مجاز به پرواز به استانبول برای مسابقات مقدماتی المپیک که روزهای 9 تا 13 ماه می در ترکیه برگزار می‌شود،  نیستند. این مسابقات آخرین فرصت برای جواز حضور در بازی‌های المپیک است.

5 ورزشکار اسرائیلی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند این خبر را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| دست رستمیان از کسب مدال کوتاه ماند
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد