Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند توجه به درد و دل تولید کنندگان است، گفت: مسئولان شعار سال را به سربرگ اداری و بنر خلاصه نکنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد اظهار داشت: سخنان کلیدی و راهشگای مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است که ملت باید استقلال واقعی داشته باشد و استقلال حاصل نمی‌شود مگر اینکه در ابعاد مختلف یک ملتی درون زا باشد هم از لحظ علمی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی و اگر یک ملتی در هر یک از این ابعاد وابسته به غیر باشد حیات و زندگانی آن مشروط خواهد شد یعنی وابسته به دیگران بوده و موفقیتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری به مناسبت شعار سال مطرح فرمودند و در این زمینه می‌توان تشکیل کارگروه برای شناسایی موانع سر راه تولید، کارگروهی از متخصصان، کارشناسان و چهره‌های دانا و توانمند برای ریشه‌یابی و رسیدن به راهکارهای موثر را شکل داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر این گوش دادن و نشستن پای درد دل تولید کنندگان و فعالان اقتصادی برای شناسایی و آشنایی با مشکلات و واقعیت‌های پیش روی این عزیزان و سرعت بخشی و تقویت ایفای نقش بانک‌ها در عرصه‌های حمایتی و تسهیل‌گری می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

مدرسی یزدی ادامه داد: زدودن قوانین دست و پاگیر و خلق الساعه، تسهیل صادرات در کشور و حذف بروکراسی البته با رعایت موازین و معیارها که به معیشت و زندگی مردم هم فشار وارد نشود، از یک سو و حذف دست دلالان و توجه به دیدگاه‌های متخصصان در این امر از سوی دیگر نیز بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه سنندج: تحقق شعار سال راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور استموانع تولید به مثابه خودتحریمی است/ تحقق شعار سال در گرو حذف قوانین دست و پاگیراصرار ‌بر حذف 150 هکتار از شهرک جدید صنعتی کاشان با شعار سال در تناقض است‌

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: دوازدهم فروردین روز ظهور و بروز شخصیت واقعی مردم ایران است و این روز یعنی روز جمهوری اسلامی و روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین را گرامی می‌داریم که روز تثبیت انقلاب اسلامی و زمینه‌ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان است یعنی روز تثبیت استقلال و آزادی در عرصه‌های مختلف که الگوی ایران اسلامی در تمام دوران‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دومین کنگره ملی سرداران و چهار هزار شهید استان یزد را در دهم فروردین پیش رو داریم که با چهل عنوان خدمتی در ابعاد گوناگون فرهنگی،معنوی، اجتماعی، معیشتی، اقتصادی و خدماتی با محوریت مردم همراه بوده  و از جمله این اقدامات  انجام چهار هزار ختم قرآن، چهار هزار زیارت عاشورا، همچنین تامین چهل جهیزیه ارزان قیمت و ارائه سایر خدمات جهادی و کارهای متفاوتی  است که تا کنون صورت پذیرفته است.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه یزد عنوان کرد: همچنین تجلیل از شهدای دهم فروردین نیز مورد توجه قرار گرفته و اینکه یزد جایگاه بسیار رفیعی را در انقلاب اسلامی دارد و نقطه عطف بسیار مهمی در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: تقوا انسان را از پست ترین حالت‌ها به عالی‌ترین درجات و موجودات می‌رساند و انسان به جایی می‌رسد که می‌تواند آینده برزخی خود را نیز تشخیص بدهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در آستانه نیمه مبارک شعبان قرار داریم و بعضی مفاهیم مثل دابه العرض، دجال و یا سفیانی  مطرح می‌شود که طبق نظر بعضی از بزرگان دانستن این مطالب گرچه از ضروریات دین نیست اما به خاطر دفع ضرر محتمل و مبتلا نشدن در گمراهی واجب است و همانطور که مطرح شد یکی از این مفاهیم «دجال» است که بر اساس نظر بسیاری از بزرگان دجال فرد خاصی نیست و افراد نوعی هم نیستند و حتی نمی‌توانیم بگوئیم مثلا در قالب یک فرد خاصی هم می‌تواند تجلی پیدا کند.

مدرسی یزدی عنوان کرد: دجال یک فرهنگی است که روایات برای ما روشن می‌کند که دجال چنین صفاتی را دارد و فرهنگ بودن آن را برای ما آشکار می کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش مرکزی یزد شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم سومین سالگرد سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی اظهارکرد: شهید حجازی پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت شروع کرد، همه دوستان از زمانی که شهید حجازی را شناختند این مشخصه را در شهید حجازی دیدند که به تکلیف خود در مقابل خدا عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام مراحلی که باید طی شود تا فرد به درجه اعلای شهادت برسد را شهید حجازی طی کرد، افزود: در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت مثل شهید حجازی، شهید زاهدی، شهید سلیمانی، ادامه داد: در ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) آمریکا و صهیونیسم را مورد حمله قرار داد و بعد از ۶۰ سال تمام دنیا در ۲۰۰ روز گذشته همان حرف امام را تکرار کردند

سردار فدوی بیان کرد: شاخصه‌های اسلامی در دلدادگان انقلاب اسلامی در تمام دنیا جاری شد به طوریکه در دل آمریکا شعار علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل داده می‌شود. در اعتراضات اخیر دانشگاه‌های آمریکا این موضوع را دیدیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: یمن در کم‌تر از ده سال به عظمتی رسید که مقابل ابرقدرت‌های جهان به طور رسمی ایستاده است،  چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز کسانی که شاید ده سال پیش اسمی از آنها نبود جلوه گری کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: زمانی که خبیثان آمریکایی و اسرائیلی به یمن حمله کردند گفتند به یکی از فقیرترین کشور‌ها حمله کردند، اما چه شد؟ آیا یمن تضعیف شد؟ در شروع جنگ غزه کشور یمن، هم اعلام رسمی کردند و هم برای جنگ مستقیم با آمریکا اقدام کردند.

سردار فدوی اضافه کرد: اگر کسی در مقابل ظلم بایستد آنچنان خداوند او را تقویت می‌کند که کم‌تر از ده سال می‌تواند جلوی ابرقدرت‌ها  بایستد. خداوند هیچ تکلیفی را بر بنده خدا مشخص نکرده است که نتواند انجام دهد و ما به تکرار در تاریخ انقلاب اسلامی خود این را دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند اگر روال قدیم را بخواهند ادامه بدهند وحشتناک با آنها مقابله خواهد شد و وحشتناک ضربه خواهند خورد، گفت: این روند اخیر خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا آن جمله امام خمینی (ره) که پرچم این انقلاب را به دست حضرت حجت (عج) میرسانیم محقق خواهد شد. این روند خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا جایی که همه مردم دنیا شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم ایران در مرکز این روال قرار دارند و عزم خود را جمع کردند که هرچه بیشتر سهم ببرند. ما مطمئن هستیم که اگر تکالیفی را که خداوند برای ما مشخص کرده انجام دهیم مسلماً سرفراز خواهیم بود.

سردار فدوی اظهارکرد: شهید حجازی الگو شد برای دیگران که بتوانند راه مقاومت را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند