Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان «فصل دل‌تکانی» در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌کند که این برنامه‌ها با توجه به شرایط شیوع کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اجرای ویژه‌برنامه «نوروزگاه» در فرهنگسرای بهمن

ویژه‌برنامه «نوروزگاه» در قالب برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ با عنوان «فصل دل‌تکانی» از یکم تا سیزدهم فروردین، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه باز ضلع شرقی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی ایستگاه‌های تفریحی- ورزشی، ایستگاه‌های کودکانه، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی، اجرای موسیقی اقوام ایرانی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، برگزاری جنگ شادی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله بخش‌های اصلی این برنامه خانواده‌محور است که با هدف افزایش روحیه و نشاط اجتماعی، گسترش حلم، صبر، آرامش و مهربانی در منطقه ۱۶ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بهره مندی از ویژه برنامه «نوروزگاه» می‌توانند به فرهنگسرای بهمن به نشانی انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه کنند.

برنامه‌های نوروزی فرهنگسرای خانواده

ویژه‌برنامه‌های فرهنگسرای خانواده در ایام نوروز ۱۴۰۰ با عنوان «فصل دل تکانی» در فضای مجازی برگزار می‌شود که انتشار فتوکلیپی با محوریت نکات مهم پیام رهبر معظم انقلاب درباره شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و انتشار فتوکلیپ «فصل دل‌تکانی» با موضوعاتی همچون کمک به نیازمندان، تکریم و پاسداشت آداب و رسوم فرهنگ ایرانی، بهبود اخلاق و فرهنگ شهروندی در موضوع‌های صله رحم، مهربانی با همسایگان و کمک به نیازمندان از جمله این برنامه‌هاست.

موشن‌گرافی‌های «چراغ خانه» به منظور گسترش فرهنگ صبر، آرامش و مهربانی در روابط فردی و اجتماعی در نهاد خانواده با مروری بر نکات مهم زندگی خانوادگی، «نورِ دیده» ارایه نکات مفید در زمینه اصول مهارت تربیت فرزند به منظور گسترش آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده با بهره‌گیری از سخنان کارشناسان مطرح منتشر می‌شود.

همچنین انتشار ویدئوکلیپ‌های «جشن نیمه شعبان» همزمان با ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) با همکاری کانون بر ستیغ چکاد و «هنر نوشت» به منظور تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پولیانا» اثری خانوادگی محصول۱۹۶۰ به کارگردانی دیوید سوئیفت، فتوکلیپ‌های «قصه‌های ساده» برای کودکان و نوجوانان برگرفته از کتاب مهدی آذریزدی از جمله نویسندگان پیشگام در ادبیات کودکان ایران از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای خانواده به مناسبت نوروز است.

ویدئوکلیپ‌های «روز انتخاب» به مناسبت ۱۲ فروردین و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران، «احوال نو سال نو» به منظور ارائه نکته‌های شاد برای ایجاد انگیزه در روزهای آغازین سال جدید و استوری به مناسبت ولادت امام زمان(عج) و سایر مناسبت‌های مذهبی با عنوان «نوای دل» منتشر می‌شود.

هر سال مردم آخرین روز عید نوروز را همراه با اعضای خانواده و بستگان در دل طبیعت می‌گذرانند که امسال نیز با توجه به شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمام خانواده‌ها ضروری است به همین منظور فتوکلیپ «طبیعت» همزمان با ۱۳ فروردین روز طبیعت منتشر می‌شود.

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای خانواده می‌توانند از پنجم تا ۱۳ فروردین به صفحه‌های مجازی این فرهنگسرا به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

جشنواره «تفریح‌های خانگی فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای»

فرهنگسرای سرو در آستانه بهار ۱۴۰۰ با پیشنهادی برای سرگرمی کودکان جشنواره «تفریح‌های خانگی فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای» را از یکم تا پانزدهم فروردین برگزار می‌کند.

روزهای بلند بهاری از راه رسیده‌‏اند اما با شیوع ویروس کرونا امسال هم تعطیلات نوروز تحت‌الشعاع قرار گرفت و اعضای خانواده مجبور شدند از دید و بازدید‏های نوروزی و رفتن به مسافرت برحذر باشند تا زنجیره این شیوع را قطع کنند.

بزرگترها در کنار کودکان باید انگیزه و امید را تقویت و شادی را با بازی و سرگرمی میهمان خانه‏‌های خود کنند. برای موفقیت بیشتر در مدیریت تعطیلات نوروزی برای شما پیشنهادی خوبی داریم تا با درست کردن کاردستی و تجربه تفریح‏‌های خانگی، تعطیلات متفاوت و خاطره انگیز را در کنار خانواده سپری کرده و این نوروز متفاوت را شاد بگذرانید و این شادی را با دیگر خانواده‏‌ها به اشتراک بگذارید چگونه؟

به ساده‌‏ترین روش از تفریح‏‌های خانگی خود فیلم کوتـاه یک دقیقه‌‏ای تهیه و از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۵۹۷۹۵۹۴-۰۹۳۳ ارسال ‌کنید. به بهترین سرگرمی‏‌ها که مبتکرانه و کاملا خانوادگی باشد جـوایزی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های نوروزی فرهنگسرای سرو می‌توانند به صفحه مجازی این فرهنگسرا به نشانی @farhangsar_sarv مراجعه کنند.

نمایشگاه مجازی «نوروز و بهار در شکوه نستعلیق»

نگارخانه معرفت به مناسبت نوروز نمایشگاه مجازی خوشنویسی «نوروز و بهار در شکوه نستعلیق» از آثار کاوه تیموری را با درون‌مایه‌ای برگرفته از ناب سروده‌ها و شادمانه‌های شعرای فارسی در آینه نوروز و بهار برپا کرده است.

کاوه تیموری از استادان بنام هنر خوشنویسی و خط پژوهان مطرح کشور است که علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی، نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای مختلف از جمله هندوستان، هلند، روسیه، بوسنی هرزگوین، سودان، هرات، افغانستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار کرده و ۹ عنوان کتاب در قلمرو هنر خوشنویسی تالیف کرده است. آخرین نمایشگاه تیموری با نام «آموزگار مهر» در مهر ۱۳۹۹ در برج میلاد برپا شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «نوروز و بهار در شکوه نستعلیق» می‌توانند تا ۲۸ فروردین به صفحه مجازی نگارخانه معرفت به نشانی @gallery.marefat و صفحه مجازی فرهنگسرای معرفت به نشانی @marefat.farhangsara مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی «باغ من و بهار من» در باغ ‌موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی «باغ من و بهار من» با ۵۰ اثر از هنرمندانی همچون حسین احصایی، رها افشار، ابراهیم اکبری گرز، سعید امکانی، بهروز بلوری، عرفان بی‌باک، علی تقوا، امیرحسین جباری، علیرضا سعادتمند، مهرداد سخنی، شیوا سرلک، نرگس سعدوندی، هانی شرار، رامین شهوق، حسین شیرازی، سونیا صادقی، آزرمیدخت فتاحی، مریم قادری، مریم قزوینه، گویا کرمی، مهدی محبعلی، مهدی مشایخی، احمد مقدسی، فاطمه منفرد، تارا نظم علیزاده، مریم ویسی و باربد یزدانی در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۰ فروردین در روزهای عادی به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ‌ موزه هنر ایرانی، نگارخانه پردیس مراجعه کنند.

نمایشگاه مجازی ۱۴۰۰ با نقاشان معاصر

نمایشگاه ۱۴۰۰ با نقاشان معاصر از یکم تا ۳۱ فروردین با نمایش هر شب یک اثر در صفحه مجازی موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی imam_ali_museum برگزار می‌شود.  

در این نمایشگاه آثاری با حال و هوای بهار از هنرمندانی همچون محمدعلی بنی اسدی، سیاوش کسرایی، بهمن نیکو، احمد خلیلی فرد، ژیلا کامیاب، نصرت‌الله مسلمیان، شیرین پیله‌وری، محمدابراهیم جعفری، شهین تابان‌فر، رضا مافی، علی نعمت‌اللهی، سیاوش کسرایی، جواد نوبهار و... به نمایش درمی‌آید که همگی این آثار از گنجینه موزه است.

همچنین فرهنگسرای ارسباران به مناسبت نوروز نمایشگاه مجازی عکس «گل‌بهار» از آثار «امیر امیری» مدرس عکاسی، پژوهشگر هنر، فیلمساز و طراح هنری را در صفحه مجازی فرهنگسرا به نشانی farhangsara_arasbaran  برپا کرده است.

انتشار فراخوان نمایشگاه تجسمی «تی‌تی»

فرهنگسرای رسانه به مناسبت فصل بهار، با همکاری گروه هنری پلکان نمایشگاه هنرهای تجسمی «تی تی» که برگرفته از یک رسم آیینی در مناطق شمالی کشور است، برگزار می‌کند.

در جشن «تی تی»، مردمان عاشق طبیعت و فرهنگ گردهم می‌آیند تا در جشن شکوفه‌های زیبای بهاری، با مهر به یکدیگر هدیه دهند. هنرمندان عرصه تجسمی نیز این سنت زیبا را به تصویر خواهند کشید. نام این جشن برگرفته از یک رسم و سنت باستانی در مازندران است. مردم این خطه از کشورمان هر ساله اواخر فروردین ماه و زمان شکوفه‌دهی درختان این جشن را برگزار می‌کنند. باغداران مازنی که درآمدشان از طریق فروش محصولات کشاورزی است، برای شکرگذاری از پروردگار متعال برای شکوفایی دوباره طبیعت این جشن را برگزار می‌کنند.

براساس فراخوان این رویداد هنری، هنرمندان و نقاشان کشور می‌توانند آثار تجسمی خود را برای حضور در این نمایشگاه تا ۳۰ اردیبهشت ماه به دبیرخانه آن واقع در فرهنگسرای رسانه به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۲۲۳۶۷۶۸۰۱ تماس بگیرند. نمایشگاه تجسمی «تی تی» در خردادماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها فرهنگسرای بهمن باغ موزه هنر ایرانی فرهنگسرای معرفت فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای رسانه نوروز 1400

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای بهمن باغ موزه هنر ایرانی فرهنگسرای معرفت فرهنگسرای بهمن باغ موزه هنر ایرانی فرهنگسرای معرفت فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای رسانه نوروز 1400 اخبار کنکور فرهنگسرای خانواده علاقه مندان موزه هنر ایرانی مناسبت نوروز نمایشگاه مجازی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود فصل دل تکانی نوروز و بهار خیابان شهید مراجعه کنند فرهنگی هنری ویژه برنامه صفحه مجازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان