Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نرخ مصوب فعلی جوابگوی هزینه های تولید نیست، اظهار کرد: با توجه به آنالیز هزینه های تولید، قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است که انتظار می رود ستاد تنظیم بازار هر چه سریع تر با اعلام قیمت واقعی به التهابات بازار و ایجاد صف های طولانی پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به اذعان برخی مسئولان مبنی بر ثبات قیمت مصوب تا ماه مبارک رمضان افزود: با وجود افزایش قیمت تمامی مولفه های تولید بعد از اعلام نرخ مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان، نرخ مصوب ذرت و کنجاله افزایش یافته است، از این رو انتظار می رود هرچه سریع تر قیمت واقعی اعلام شود یا آیتم های تولید به نرخ ۴ ماه قبل بازگردد چرا که مرغدار تنها بدنبال افزایش قیمت کالا نیست. 

حجت با بیان اینکه مرغدار نقشی در تعیین قیمت ندارد، گفت: در طول سالیان گذشته که قیمت مرغ پایین بوده، مرغدار نتوانسته حتی یک روز قیمت را بالا برد و به عبارتی مرغدار در تعیین قیمت نقشی ندارد و تنها شرایط بازار تعیین کننده قیمت است‌.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی مرغ توجیه اقتصادی ندارد، بیان کرد: در شرایط فعلی که تولید مرغ در حال انجام است و کمبودی در عرضه وجود ندارد، صف های طولانی خرید مرغ بیانگر مشکلات توزیع و عدم اعلام نرخ منطقی و اقتصادی کالاست.

وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالا در بازار گفت: عرضه با نرخ های های ۳۵، ۳۶ و حتی ۴۰ هزار تومان هیچگاه سودش بدست تولیدکننده نمی رسد و عرضه با نرخ های غیرمنطقی واسطه گری در بازار را نشان می دهد که برخی افراد برای عرضه مرغ با نرخ های گزاف و کسب سودهای غیرمنطقی اقدام به قطعه بندی و فروش با نرخ های دلخواه در بازار می کنند.

حجت درباره آخرین وضعیت تخصیص نهاده دامی افزود: براساس مبنای ۴۵ روز نگه داری مرغ در سالن ۱۰۰ درصد ذرت و کنجاله در اختیار مرغدار قرار می گیرد، اما در واقعیت ۲۰ درصد از بازار آزاد تامین‌ می شود چرا که مرغدار به سبب کاهش کیفیت نهاده، واکسن و دارو و عدم رسیدن مرغ به وزن ایده آل، مجبور است که ۵۵ روز مرغ خود را در سالن نگه داری کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش کیفیت نهاده با استاندارد و دریافت کرایه پشت بارنامه و همچنین افزایش سایر مولفه های تولید، انتظار می رود که ستاد تنظیم بازار واقعیت ها را در اعلام نرخ مصوب در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت نهاده بازار مرغ هزار تومان نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد