Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پردل رئیسی، شهردار رمشک‌ گفت: دوستداران طبیعت چند روز گذشته، طرح پویش جمع آوری زباله‌ها در اطراف رودخانه فصلی بهارک را مطرح کردند که این طرح با استقبال خوب مردم با فرهنگ و طبیعت دوست رمشک همراه شد و در این طرح مشارکت کردند.

 او با اشاره به اینکه رودخانه بهارک یکی از رودخانه فصلی و از بزرگ ترین رودخانه‌های شهر رمشک‌ است که سرشاخه آن از کوه معروف سمکنی و رشته کوه‌های بالا دست شروع و به تالاب جازموریان و جلگه منتهی می‌شود، افزود: این رودخانه فصلی اکثر مواقعی که در فصل زمستان باران باشد، پر آب  می شود و معمولا طغیان می کند؛ اما امسال  بارندگی نداشتیم؛ ولی آب رودخانه کم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیسی بیان کرد: گردشگران زیادی در طول سال از رمشک و اطراف برای گردش به کنار این رودخانه می آیند و برخی با رها کردن زباله رودخانه را کثیف می کنند. 

او ادامه داد:  بعضی از فرهنگیان رمشک تصمیم گرفتند، اطراف رودخانه را از زباله پاکسازی کنند و  فراخوان دادند. 

 شهردار رمشک‌ با اشاره به  اینکه هدف از این اقدام فرهنگ سازی بود،  بیان کرد: با وجودی که  چنین کاری هنوز در منطقه سابقه نداشت با این حال حدود ۲۰ نفر در این طرح مشارکت کردند.

او تصریح کرد: در این طرح علاوه بر مردم طبیعت دوست رمشک، فرهنگیان و دانشجویان که میزبان این طرح بودند، نیز حضور داشتند.

‏رئیسی گفت: این رودخانه از روستای چاهان شروع و در مسیرش از روستا‌های دِهدران اشکوتوئیه سورگاه ده بالا و ده کولگ عبور می کند و به رمشک می رسد و بعد از رمشک از روستا‌های پیزگی و گارو عبور می کند و به طرف دلگان سرازیر می شود. 

او افزود: شهر رمشک از جمله مناطق گردشگری قلعه گنج کرمان، از قدمت بسیاری برخوردار است به طوری که کاوش‌های باستان شناسی اخیر نیز گویای قدمت این منطقه است.

شهردار رمشک با اشاره به اینکه این منطقه را اگر از ابتدا تا انتها از رودخانه ده بالا و رمشک گرفته تا قنات‌های دائمی ۱۰۰ بار بگردید باز هم کم است، بیان کرد: از جمله دیگر دیدنی‌های  رمشک باغات خرما و مزارع باقلا هستند که در این فصل بهار می‌توان مزارع باقلا را مشاهده کرد.

او افزود: داشتن محیط زیست سالم مساله‌ای حیاتی است؛ بنابراین مردم و گردشگران با رعایت اخلاق طبیعت گردی و آموزه‌های دینی در حفظ طبیعت کوشا باشند.

رمشک یکی از کهن‌ترین شهر‌های بخش چاه دادخدای قلعه گنج است که فاصله آن تا مرکز استان، حدود ۵۵۰کیومتر و تا مرکز شهرستان یعنی قلعه گنج حدود ۱۸۰ کیلومتر است. 

انتهای پیام / م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوستداران طبیعت جمع آوری زباله رودخانه فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اشاش نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل از روز جمعه شاهد نفوذ سامانه بارشی فعال به استان اردبیل خواهیم بود.

وی با اشاره به تداوم جو پایدار طی روز چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل افزود: هر چند با توجه به شرایط فصلی و محلی رگبار پراکنده باران در برخی نواحی کوهپایه‌ای مرکز و به ویژه جنوب استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اخر هفته ابرناکی هوا، وزش تندبادهای موقتی، کاهش نسبی دمای هوا و رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد با بارش تگرگ و اصابت صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: با توجه به رخداد بارش های رگباری آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها نیز انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت شنبه در استان فعال خواهد بود، خاطرنشان کرد: لذا طی روزهای جمعه و شنبه شرایط برای طبیعت گردی و صعود به ارتفاعات استان مساعد نیست.

کد خبر 6093147

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه