Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@14:11:42 GMT

دنیا محلی برای عبرت آموزی انسان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۲۴۷

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۸ سوره حدید قرآن به نگاه عبرت آموز اهل معرفت به دنیا اشاره کرد و گفت: خدای متعال دنیا را محل عبرت پذیری برای انسان قرار داده است.

او به ترجمه این آیه مبارکه اشاره کرد و افزود: یک احتمال این است که اگر انسان به پیامبر (ص) ایمان آورد دو بهره می‌برد؛ نخست آنکه در مسائل اجتماعی آنچه رسول گرامی اسلام (ص) می‌گوید، گوش کند و دوم اینکه به آن عمل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با اشاره به احتمال دیگر دو بهره در آیه ۲۸ سوره حدید، ادامه داد: اگر کسی به پیامبر (ص) ایمان آورد و آن ایمان را عمیق کند، جایزه اش از جانب خدا این است که رهبرش را امام حسین (ع) و امام حسن (ع) قرار می‌دهد و این مدال افتخار برای شیعیان محسوب می‌شود که خدای متعال سید جوانان بهشت را رهبر ما قرار داده است.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: خدای متعال به انسان در سایه ایمان به پیامبر (ص) نوری می‌دهد که زندگی خود را در سایه آن روشنایی سپری کند.

او با بیان اینکه اگر انسان به پیامبر (ص) ایمان عمیق داشته باشد حقایق زندگی در میان مردم را می‌فهمد، تصریح کرد: خدای متعال دنیا را محل عبرت پذیری برای انسان قرار داده است و بر این اساس اهل معرفت دنیا را با عبرت نگاه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: کسی که نورانیت باطن داشته باشد در دنیا سراسیمه نیست و واژگون راه نمی‌رود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خدای متعال از قرآن تعبیر به نور می‌کند، گفت: زندگی با انس به قرآن موجب برکت می‌شود و بر این اساس سلامتی، نشاط معنوی، اخلاق خوب بین زن و شوهر و فرزندان و همچنین همسایه خوب برکت است.

او با بیان اینکه اگر انسان به پیامبر (ص) ایمان آورد و آن ایمان را عمیق کند خدای متعال به او نور تقوا می‌دهد، تصریح کرد: اگر انسان به نور تقوا مسلح شود هیچگاه از مسیر خارج نمی‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دنیا انسان رسول فلاحتی اگر انسان خدای متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.
محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می‌کرد.
استاندارخراسان شمالی با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.
این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • عبرت‌های بابک برای اکبرها