Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان لیگ تحویل بگیرد؛ زنوزی می گوید مالکیت همزمان دو تیم منع قانونی دارد و ششگلانی می گوید انتقال مالکیت تیم در جریان فصل غیر قانونی است

مالک تراکتور در بند دوم نامه ای که خطاب به جواد ششگلانی نوشته اقرار کرده همزمان مالک دو باشگاه لیگ برتری است و البته به درستی به این نکته اشاره داشته که طبق بند 5 ماده 18 اساسنامه مالکیت دو تیم از سوی یک نفر، منع قانونی دارد اما فاجعه بار اینجاست که رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی از زنوزی خواسته همزمان مالک تراکتور و ماشین سازی باشد و در حالی که همین چند روز پیش نام شهر خودرو به پدیده تغییر کرد و مالکیت آن هم عوض شد، ادعا کرده انتقال مالکیت تیم در طول فصل، خلاف مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حرف زنوزی و ششگلانی را مبنا قرار دهیم، تا همین جا، سازمان لیگ دو تخلف وحشتناک انجام داده است؛ اولی قبول این که یک مالک دو تیم داشته باشد و دومی هم تغییر مالکیت تیم مشهدی در جریان فصل!

 به گزارش طرفداری، دعوای بد موقع مالک تراکتور و ماشین سازی با رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی می تواند فوتبال ایران را نزد فیفا بی آبرو کند. فقط کافی است یک نفر همین دو نامه ای که ششگلانی و زنوزی خطاب به یکدیگر نوشته اند را به دست فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند تا آن وقت با این پرسش روبرو شویم که چطور در فوتبال ایران اجازه دادیم یک مالک همزمان دو تیم لیگ برتری را اداره کند؟

بیشتر بخوانید:

فوتبال تبریز بازنده نامه نگاری زنوزی و ششگلانی

خنده دار اینجاست که وقتی علی خطیر در نامه ای سرگشاده به فیفا که رونوشت آن به فدراسیون فوتبال بود، هشدار داد طبق قانون یک نفر نمی تواند همزمان مالک دو تیم باشد، مسئولان وقت فدراسیون فوتبال برای او پرونده حقوقی تشکیل دادند و با دستور موقت، به مدت 20 روز او را از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم کردند. این که در ادامه چه اتفاقی افتاد خارج از این بحث است اما امروز که خود جناب زنوزی اعلام کرده مطابق بند 5 ماده 18 اساسنامه مالکیت همزمان دو تیم لیگ برتری خلاف قانون است و ایشان از ابتدای فصل در تلاش برای انتقال امتیاز بوده، مسئولان آن زمان فدراسیون کجا هستند تا از دستور موقت خودشان دفاع کنند؟ نتیجه پنهان کاری فدراسیون قبلی همین بلای امروز است که بر سر لیگ برتر آمده و این لیگ را در خطر 15 تیمی شدن قرار داده است.

 از آن خنده دارتر کمیته مسابقات سازمان لیگ است که اجازه داده دو تیم با مالک مشترک در لیگ برتر شرکت کنند و از آن فاجعه بار تر اما هیات فوتبال آذربایجان شرقی است که زنوزی را به تخلف و ادامه کار غیر قانونی دعوت می کند و از او می خواهد تا پایان فصل مالک ماشین سازی هم باشد؟

حالا که زنوزی دیگر تمایلی به ادامه فعالیت به عنوان مالک ماشین سازی ندارد و لیگ برتر بیستم در خطر 15 تیمی شدن قرار گرفته، باید از سازمان لیگ پرسید چرا همان روز اول به آسیب های احتمالی این کار فکر نکرد و همان جا چاره ای برای قطع وابستگی ماشین سازی به مالک تراکتور نیاندیشید؟ خطرناک تر از 15 تیمی شدن لیگ، آگاهی فیفا از این تخلف فدراسیون فوتبال قبلی است. ماجرای غیر قانونی بودن انتقال مالکیت تیم در طول فصل هم احتمالا برداشت اشتباه ششگلانی از قانون باشد چون وقتی یک مالک به هر دلیل از مالکیت انصراف بدهد، چاره ای جز انتقال امتیاز نیست. درست مثل شهر خودرو که بعد از ماجراهای حمیداوی، چاره ای جز پدیده شدن نداشت!

اخبار داغ 

در صورت تعلیق ماشین سازی، استقلال بیشتر از پرسپولیس متضرر خواهد شد رونمایی از کارت آیکان بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران؛ نفر هشتم، نادر محمدخانی ریحانه پارسا در کلیپ بعدی ساسی مانکن / ریحانه پارسا جایگزین الکسیس + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت دور و نزدیک فوتبال؛ 10 بازیکنی که پیش از فوتبالیست شدن نیز ثروتمند بوده اند (دوبله اختصاصی) ارلینگ هالند؛ میراث دار وایکینگ ها | کمین بزرگان اروپا برای هالند 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال ایران مالک تراکتور ماشین سازی سازمان لیگ مالکیت تیم لیگ برتر تیمی شدن دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد و از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود.  

فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در ۹ دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است.

همچنین تیم ملی فوتسال بانون کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • یک تساوی دیگر از گل‌گهر؛ تیمی با ۲رنگ پیراهن!
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)
  • سومین صعودکننده به لیگ برتر انگلیس 25-2024 چه تیمی خواهد بود؟
  • مدیرعامل هوادار: امتیاز تیم ما فروخته نمی‌شود
  • خرید باشگاه هوادار یک شایعه تبلیغاتی بود!
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور