Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:43:17 GMT

بوروکراسی‌های اداری کشور کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۵۷۹

بوروکراسی‌های اداری کشور کاهش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان لالی، اظهار کرد: تلاش می‌کنم تا با همت تمام مسئولان گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: دو جلسه رسمی ۲۱ اسفندماه سال گذشته را در اهواز و همچنین امروز را برای شهرستان لالی برگزار کردیم و به صورت میدانی نیز از پروژه‌ها بازدید کردیم و صدای مردمی را که مشکلات دارند، شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز برای جمع‌بندی و بررسی اجرا و تحقق مصوبات حضور پیدا کردیم، عنوان کرد: این منطقه در صورت آب‌رسانی می‌تواند درآمد سرشاری را برای مردم داشته باشد؛ بخشی از تجهیزات مربوط به پروژه‌های آب‌رسانی نیز تهیه شده‌اند که مابقی کار نیز باید تسریع یابد.

سلیمانی دشتکی گفت: برای سال جاری ردیف‌های خوبی در زمینه خطوط انتقال آب در نظر گرفته شد که باید از این منابع برای شهرستان نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در زمینه نیروهای شهرداری، به کارگران و شهر ظلمی واقع شده است چرا که شهرداری‌ها خودکفا هستند اما این نیروهای مازاد، آنها را با مشکل مواجه کرده است‌.

استاندار خوزستان افزود: نیروهای مازاد نیاز برای زندگی خود برنامه‌ریزی‌هایی داشتند که امکان تعدیل آنها در این شرایط وجود ندارد، نهایتاً بازخرید نیروها باید مدنظر باشد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در زمینه آبداران منابع خیلی خوبی جذب شد و دغدغه آنها نیز کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: برای آسفالت شهرستان نیز با معاون وزیر کشور صحبت کردم تا علاوه بر سهمیه این شهرستان مبنی بر ۳۰۰ میلیون تومان نیز اضافه به آنها اختصاص دهند.

وی با تأیید بر لزوم کاهش بوروکراسی‌های اداری، گفت: معضل بزرگی به نام بروکراسی اداری در سیستم مدیریتی کشور داریم؛ مثلاً صورت‌جلسات جلسات با تأخیر بسیار برای دستگاه‌های مختلف ارسال می‌شوند و یا یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری خود باید از ۲۳ دستگاه استعلام بگیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همه مسئولان مأمور به خدمت‌گزاری برای مردم هستند که مصداق عینی خدمت به نظام است و حل نشدن مشکلات مردم و یا پاسخگویی نبودن به آنها در واقع به معنای خیانت به نظام محسوب می‌شود.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: همه مدیران باید برای افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنند چرا که آنها حافظ نظام و کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه یک سری تسهیلات با کارمزد چهار تا ۶ درصدی برای توسعه کشاورزی در نظر گرفته شد که باید پیگیری شود، به لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های منابع طبیعی در راستای اشتغال‌زایی برای مردم بومی اشاره کرد و گفت: مثلاً گل محمدی علاوه بر عصاره و گلابی که دارد از طلا و نفت هم ارزشمندتر است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ۵۰ کیلومتر شبکه‌های آب‌رسانی به دلیل فرسوده بودن نیازمند بازسازی هستند تا از ۵۵ درصد هدر رفت آب جلوگیری شود که در این راستا معاون عمرانی استانداری و مسئولان شرکت آبفا نیز برای اصلاح شبکه آب‌رسانی لالی اعتباری از محل منابع استانی تعریف کنند تا ما نیز در سطح ملی پیگیر جذب اعتبارات بیشتر باشیم.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه مدیران استانی نیز در سطح ملی پیگیری‌های مربوط به رفع مشکلات مردم را باید انجام دهند، بیان کرد: کمیته امداد به جای پرداخت مستمری صرف به سمت خودکفایی تغییر دیدگاه داد که حرکت بسیار خوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه، برخی از مردم در اعتراض به خلع ید شدن اراضی محل سکونت آنها در شهر لالی به نفع بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خوزستان، به فرمانداری آمده و نماینده آنها از استاندار خوزستان خواستار پیگیری شد؛ استاندار اما در پاسخ اعلام کرد که مدیرکل راه و شهرسازی با قیمت مناسب این اراضی را طبق قانون واگذار کند و شکایت‌های مربوط به پلاک‌های کمتر از ۲۵۰ متر را پس بگیرد.

کد خبر 5176231

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان بوروکراسی ادارات دولتی ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه خطبه های نماز جمعه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نوروز وزش باد سانحه تصادف مسافران نوروزی گردشگری گرگان اردبیل استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ ادامه می یابد؟

به گزارش خبرنگار مهر یکی از رویکردها و اهداف اصلی دولت سیزدهم از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی نحوه تأمین سبد غذایی مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه بود تا فشاری در زمینه تأمین نیازهای غذایی و خوراکی بر مردم وارد نشود.

بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تأمین نیازهای غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تأمین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تأمین نیازهای غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترون یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمارها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می بخشد در حالی که که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تأمین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

کد خبر 6090363 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد