Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:21:42 GMT

10 برابر بودن قیمت برخی داروهای مهم در آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۵۸۸

10 برابر بودن قیمت برخی داروهای مهم در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به قیمت سرسام آور دارو در آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری به مقایسه قیمت برخی از داروها با کانادا پرداخت که در یکی از این موارد دارویی که برای درمان التهاب مزمن روده استفاده می‌شود با قیمت 830 دلار در آمریکا عرضه میشود اما همین دارو در کانادا 80 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز در این پیام توییتری به قیمت چند داروی دیگر نیز اشاره داشت که از جمله یک دارو برای درمان آسم بوده که قیمت آن در آمریکا 242 دلار بوده اما همان دارو در کانادا با قیمت 28 دلار عرضه می‌شود.

وی در پایان پیام توییتری خود تاکید کرد که باید به این طمع و تبانی درباره قیمت دارو پایان داده شود.

سندرز چند روز پیش نیز در پیام توییتری دیگر از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرده و نوشته بود: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها،‌ پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند.ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند.» (جزئیات بیشتر)

سندرز در ادامه پیام خود به آمارهایی در این کشور اشاره کرد.

بر اساس این آمار، 140 میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و 92 میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.

در این آمار آمده که 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و 40 میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

بر اساس این آمار، 650 میلیاردر آمریکایی 1 تریلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت دارو در آمریکا برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت پیام توییتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری