Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:41:40 GMT

تحقق شعار سال در گرو تکیه بر توانمندی های داخلی است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۶۱۶

تحقق شعار سال در گرو تکیه بر توانمندی های داخلی است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: تحقق شعار امسال در گرو نگاه به توانمندی های داخلی است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» در خطبه های نماز جمعه امروز،  با اشاره به در پیش بودن  یوم‌الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ۱۲ فروردین روزی است که نتیجه مبارزات مردم ما به ثمر نشست و ثمره خون شهدا تا ۲۲ بهمن‌ماه در ۱۲ فروردین و رای دادن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ایلام با تبریک نیمه شعبان و جایگاه انتظار در اعتقادات اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی،مقاومت و صبر مردم ما در برابر سختی‌ها و مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار جهانی یکی از مصادیق انتظار فرج و مهیا شدن برای ظهور است، دوازدهم فروردین از مصادیق انتظار ظهور و زمینه‌سازی ظهور است، پیشرفت علم و تکنولوژی زمینه‌ساز ظهور است، آگاه شدن شدن مردم جهان به این‌که مکاتب غیرالهی پاسخ‌گوی نیازهای روحی و مادی آن‌ها نیستند، زمینه‌ساز ظهور است، وقتی حضرت ظهور کند پذیرش عامه مردم جهان به وجود می‌آید که حضرت به‌راحتی می‌تواند موانع را برطرف کند، همان‌طوری که در انقلاب اسلامی ما این اتفاق افتاد که مردم آگاه شدند، به صحنه آمدند و با عمل کردن به رهنمودهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حکومت ۲هزار ۵۰۰ ساله طاغوت برچیده شد و مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند.

امام جمعه ایلام  با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جهانی به این سمت‌وسو می‌رود، تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی که دارد ایفا می‌کند و باید ایفا کند، بیشترین زمینه‌سازی و تأثیر را در ظهور حضرت دارد و از خداوند متعال می‌خواهیم با این زحمات و مشکلاتی که مردم عزیز ما تحمل می‌کنند و شهدای گران‌قدری که تقدیم شده است، بتوانیم در زمان حیاتمان شاهد ظهور آن حضرت و لبیک به آن حضرت باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اسلام برای عزت جامعه اسلامی است، گفت: اسلام می‌خواهد مسلمانان عزیز باشند، عزت متعلق به خدا، رسول خدا و مؤمنین به خدا است، اگر در جامعه اسلامی وابستگی و نیازمندی به دشمنان اسلام باشد این امر باعزت اسلامی منافات دارد، لذا قرآن به ما دستور می‌دهد که آنچه در توان داریم برعلیه دشمن نیرو مهیا کنید، این توان و آماده  شدن علیه دشمن ۱یک بُعد نظامی دارد، بُعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و دارای ابعاد مختلفی نیز هست، در شرایط فعلی در برخی از ابعاد اقتصادی مشکلاتی داریم که موجب می‌شود آن عزت واقعی را نداشته باشیم.

 کریمی تبار اظهار  کرد: خداوند را شاکریم که خداوند به ما رهبر فرزانه و حکیمی عطا کرده‌ است که به خوبی وضعیت جهانی را رصد می‌کنند، فرصت‌ها و تهدیدهای علیه جهان اسلام و نظام اسلامی  را می‌داند و نقاط قوت و ضعفی که وجود دارد را به خوبی بررسی می‌کند و متناسب با تهدیدهای جهانی و مشکلاتی که دامن‌گیر جهان اسلام می‌شود و فرصتی که برای دشمنان ایجاد می‌شود، هر ساله به‌عنوان شعار سال کلماتی را بیان می‌ فرمایند که منجی جامعه‌ی ما از تهدیدات دشمنان و نجات از نقاط ضعف داخلی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حدود ۱۰ سالی است که تکیه‌گاه شعار سال مقام‌معظم رهبری مسائل اقتصادی و تولید است، در چند سال اخیر رونق تولید، جهش تولید و امسال هم شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها  را بیان کردند، وقتی‌که خدا به ما چنین نعمتی داده که خود دشمنان اقرار می‌کنند که ما مدت‌ها در اتاق های فکر تلاش می‌کنیم  که برنامه‌ هایی علیه جمهوری اسلامی اجرا کنیم، رهبر جمهوری اسلامی با یک سخنرانی همه نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند، حالا که ‌ضعف ما در بُعد اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر تولید بر پشتیبانی و مانع زدایی تاکید کردند باید در این راستا بیش از گذشته تلاش شود.

وی بیان کرد: برای تحقق شعار سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام‌گرفته ولی این شعارها واقعاً به‌صورت کامل تحقق نیافته‌است، اگر این شعار سال می خواهد به طور کامل محقق شود، باید کارگزاران نظام از برجام به‌صورت کامل قطع امید کنند، تکیه‌ به خدا، توان و استعداد درونی که در داخل کشور وجود داشته و دارد داشته باشند، آمریکا دیگر آن ابرقدرتی نیست که بتواند به ما کمک کند، نه می‌خواهد و  نه می‌تواند، امروز آمریکادچار مشکلات درونی کشور خودش شده‌است و اگر هنری داشته باشد گلیم خود را از آب می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: گذشت آن زمانی‌که با تهدید، کشورها مرعوب آمریکا می شدند، امروز آمریکا در لاک دفاعی خود فرو رفته‌ است، اگر می خواهیم مشکل بیکاری و تورم را حل کنیم، باید شعار سال مقام معظم رهبری در کشور ما تحقق پیدا کند، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتماد به توانمندی های داخلی، نسخه شفابخش حل مشکلات است و اگر تولید در کشور ما رونق پیدا کند خودبه‌خود مشکل بیکاری رفع می‌شود

 کریمی تبار ادامه داد: در استان ما سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه های مختلف انجام شده‌است، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های نفت، گاز، پالایشگاه پتروشیمی انجام و سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است، اگر برای محصولات پایین‌دستی پتروشیمی حرکت جهادی انجام بگیرد، طبیعتاً مشکل بیکاری جامعه ما قابل‌حل است، اگر چنانچه سامانه گرمسیری مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۲۹ هزار هکتار زمین دیم تبدیل به زمین آبی می‌شود و در آن‌جا رونق اقتصادی و کشاورزی ایجاد و گام عمده‌ای برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری برداشته می شود.

وی گفت: اگر حرکت جهادی شروع شود با امید به خدا مشکلاتی که در داخل کشور وجود دارد قابل‌حل است، برای این کار باید مردم و کارگزاران جمهوری اسلامی دست‌به‌دست هم دهند و پای کار باشند، فرصتی که در استان برای بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری و در صادرات موقعیت خوبی  وجود دارد، امتیازاتی که به‌عنوان مناطق محروم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرده است.

امام جمعه ایلام گفت: پیشنهاد می شود کارگروهی در استان  برای پشتیبانی و رفع موانع سرمایه‌گذار در استان چه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی که باید انجام شود تشکیل شود و ضوابط و مقررات دست‌وپاگیر اداری را  در این کارگروه حل کرد، متاسفانه برای سرمایه‌گذاری در استان موانعی وجود دارد، کسی که از خارج استان برای سرمایه گذاری حضور پیدا می کند و منابع طبیعی در اختیار آن قرار می‌گیرد، ادعای مالکیت زمینی که متعلق به دولت است موجب فراری دادن سرمایه‌گذار در استان می‌شود و این‌مورد بارها در استان اتفاق افتاده‌است، ما از مردم خوب استان تقاضا داریم که منافع ملی را در نظر بگیرند و برای منابع ملی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد مشکل ایجاد نکنند.

 کریمی تبار تصریح کرد: درخواست ما از همه برادران و خواهران این است که در این شرایط که کرونا سخت‌تر می‌شود، پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، زیبنده مردم ما نیست که به‌خاطر بی‌احتیاطی تلفات بدهیم، عدم رعایت پروتکل ها موجب افزایش  هزینه بیمارستان و از دست دادن عزیزانمان می شود، باید پیشگیری کرد و بهترین راه پیشگیری دست خود مردم است.

وی تاکید کرد: در این ایام، دورهمی ها کم شود و اگر به تفریح می‌پردازند حتما از ماسک استفاده شود، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، وضعیتی که در پیش داریم وضعیت خطرناکی است، باید مراقب بود که خدای ناکرده به‌خاطر بی‌احتیاطی ما کسی، بیمار نشود، اگر به علت بی اختیاطی و عدم رعایت موارد بهداشتی، فردی آسیب ببیند و جانش را از دست بدهد در پیشگاه پروردگار باید پاسخ‌گو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان  گفت: در ماه شعبان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم تا ظرف وجودی ما از رذایل پاک شود و آمادگی پیدا کنیم از برکات و نعمت‌های معنوی ماه مبارک رمضان در ضیافت‌الله بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام سرمایه گذاری امام جمعه ایلام جمهوری اسلامی سرمایه گذار کریمی تبار شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فداکار، درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان گفت: این نمایشگاه فرصتی شده که استان‌ها بتوانند بخشی از محصولات خود را در قالب زنجیره ارزش افزوده ارائه کنند و استان کرمان نیز در کنار سایر استان‌ها، در پنج زنجیره گیاهان دارویی، فرش، خرما، پسته و صنایع مس شرکت کرده است.

وی، با بیان اینکه مس کرمان، مجموعه موثر شناخته شده برای کشور و دنیا است، گفت: بخشی از زنجیره در داخل استان کرمان وجود دارد که دراین نمایشگاه معرفی شده و بازدیدکنندگان این محصولات را می‌بینند و استفاده می‌کنند.

فداکار، افزود: گل محمدی از محصولاتی است که در استان کرمان رونق گرفته و درکنار آن شرکت‌هایی برای تولید اسانس و استفاده‌های دارویی از آن بهره می‌برند.

استاندار کرمان ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، فرصت خوبی برای معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری هم هست.

فداکار، با بیان اینکه شرکت‌های معدنی بزرگی در استان کرمان هستند که در حوزه پایین دست آنها سرمایه‌گذاری‌های فراوانی قابل اجراست افزود: اینها یک ظرفیت فوق‌العاده برای استان هستند که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم ارزش افزوده‌ای در کنار آنها شکل می‌گیرد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 6092285

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است