Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:17:13 GMT

کشف گیاهان دارویی قاچاق از خودروی پراید در یاسوج +عکس

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۶۹۵

کشف گیاهان دارویی قاچاق از خودروی پراید در یاسوج +عکس

خودروی پراید حامل 700کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق در یاسوج متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری یاسوج از کشف 700 کیلو گرم گیاهان دارویی نادر در این شهرستان از خودروی پراید خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی فرمانده انتظامی کلانتری ۱۳  و مقام قضایی طی گشت و بازرسی از  یک دستگاه خودروی پراید بالغ بر  ۵۰۰ کیلو گرم بوته مرتعی بیلهر و۲۰۰  کیلو گرم بوته مرتعی آنغوزه که از گونه های نادر دارویی استان محسوب می شوند کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس حسن زاده در ادامه افزود: راننده این خودرو بازداشت و روانه زندان شد و مراحل رسیدگی به پرونده قضایی این متخلف در دادگستری استان در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد ناشناسی در منطقه مله شوره اقدام به بوته کنی ، تخریب منابع طبیعی و درگیری با ماموران  منابع طبیعی داشتند گفت: با شناسایی و اقدام قضایی خودروی این افراد به پارکینگ و روند قضایی این پرونده در حال پیگیری است.

 

رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری بویراحمد خاطر نشان کرد: از شیرابه آنغوزه بیش از ۶۰ نوع علف کش و ۶۰۰ نوع دارو به دست می‌آید و تنها راه تجدید حیات طبیعی این گیاه از طریق تولید و پراکنش بذر بوده که هر چند سال یک بار بذر می‌دهد و پس از بذردهی، بوته‌های آنغوزه برای همیشه خشک می‌شود.

 

حسن زاده اظهار داشت : صمغ استخراج شده از این گیاه خاصیت دارویی دارد و با کشت این گیاه می‌توان درآمدی معادل نصف درآمد حاصل از نفت را به دست آورد.

 

وی همچنین گفت: آنغوزه یکی از گیاهان مهم و صادراتی ایران به شمار می‌آید که خریداران آن را با روش‌های پیچیده، تجزیه و ده‌ها ماده ارزشمند از آن تولید می‌کنند.

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خودروی پراید منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از جریمه پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد و گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدحمزه لقمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده قاچاق هشت هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند، عنوان کرد: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت 5 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وصول جریمه سنگین قصاب گرانفروش

وی همچنین از وصول جریمه بیش از یک میلیارد ریالی و اجرای حکم یک واحد قصابی به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتریان خبر داد و افزود: پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گرانفروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و 650 میلیون ریال محکم کرد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با قطعیت رای صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شدو واقعیت امر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی از واحدهای صنفی گوشت و پروتئین این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه پایش بازار و پیشگیری از تخلفات اقتصادی در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌کنیم، تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات با حضور میدانی روسای شعب و همراهی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بازار شامل سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، صدا و سیما، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی و برای رفاه حال مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار