Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:16:23 GMT

بازار خراسان شمالی در عطش گوشت مرغ

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۸۹۱

بازار خراسان شمالی در عطش گوشت مرغ

نابسامانی بازار گوشت مرغ و کمیاب شدن این محصول در حالی ادامه دار شده است که مسئولان خراسان شمالی قول داده بودند که این التهاب در نوروز پایان یابد.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ مسئولان خراسان شمالی پیش از نوروز قول داده بودند که بازار را از گوشت مرغ اشباع می کنند و در شب عید، مردم مشکلی بابت تامین این محصول نخواهند داشت اما طی چند روز گذشته از نوروز، در بازار استان همچنان شاهد صف های طویل و طولانی برای خرید گوشت مرغ بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 


قبل از نوروز گفته می شد که پای دلالان و سودجویان در میان است و افرادی، گوشت مرغ را از مرغ فروشی ها می خرند و با قیمت بالاتری در سایر استان ها به فروش می رسانند. 

 

 


قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی از استان های همجوار پایین تر است، از این رو سودجویان این محصول را از فروشندگان مرغ خریداری کرده و آن را به سایر استان ها منتقل می کنند. 

 

 


احتکار خانگی هم از دیگر علت های کمبود گوشت مرغ در بازار استان عنوان و بیان شد که مردم بیش از نیاز گوشت مرغ می خرند، از این رو یخچال های مرغ فروشی ها در همان ساعت اول، خالی می شد.  اما واقعا مرغ یخچال مغازه ها به یخچال خانه ها رفته است؟!

 

 


مسئولان می گویند با این موضوع که مرغ به یخچال خانه ها رفته باشد مشکلی ندارند و اعلام کرده اند که تلاش می‌کنند تا نیاز مردم پاسخ داده شود اما با خروج این محصول از استان مقابله می کنند. 

 

 

 

در این زمینه، نظارت ها تشدید شد تا جلوی کار گرفته شود، چند نفر متخلف هم دستگیر شده اند. 

 

 

 

بر اساس ادعای مسئولان، در روزهای آخر اسفندماه پارسال روزانه 100 تا 140 تُن گوشت مرغ کشتار روز و گوشت منجمد مرغ در بازار استان توزیع شده است. 

 

 

 

نیاز استان به گوشت مرغ روزانه 40 تُن است، بر این اساس در روزهای آخر اسفندماه پارسال بیش از سه برابر نیاز مردم در بازار گوشت مرغ توزیع شده است. 

 

 

 

صف های طولانی به‌ویژه در دو سه روز اخیر نشان می دهد که مردم هنوز در تامین گوشت مرغ با مشکل روبه رو هستند، اما واقعا چرا توزیع سه برابری نیاز مردم به گوشت مرغ نتوانسته صف ها را برچیند و عطش را فرونشاند. 

 

 

 

این روزها فروشندگان مرغ می گویند که مرغ چندانی برای توزیع دریافت نمی کنند، همان میزان اندک هم در همان ساعت ابتدایی، فروخته می شود و در بسیاری موارد، مردم دست خالی بازمی گردند.

 

 

 
یکی از اصناف در این باره گفت: مسئولان می گویند مرغ به اندازه نیاز در بازار توزیع می شود، اما هنوز هم صف ها شکسته نشده و در روزهای عید نوروز بیشتر شده است.

 

 


وی که خواست نامش ذکر نشود درباره خروج مرغ از استان اظهار داشت: پیش از نوروز شاید این مشکل وجود داشت اما در این روزها، مرغی در بازار نیست که از استان خارج شود.

 

 

وی افزود: روزانه تنها 80 تا 100 کیلوگرم گوشت مرغ دریافت و توزیع کرده ام. 

 


مرغ دو نرخی!


 
برای خروج بازار مرغ استان از وضعیت نابسمان، عرضه گوشت مرغ با قیمت آزاد از چند روز پیش در دستور کار قرار گرفته و در این شرایط گوشت مرغ در استان دو نرخی شده که البته با انتقاد و گلایه مردم روبه رو شده است. 

 

 

 

یکی از شهروندان در این باره گفت: دو نرخی شدن قیمت مرغ، سبب می شود تا تخلف در بازار بیشتر باشد و برخی از فروشندگان مرغ، مرغ تنظیم بازار را به عنوان مرغ آزاد با قیمت بالاتر می فروشند.

 

 

 

وی افزود: دو نرخی شدن گوشت مرغ سبب سرگردانی و گلایه مردم شده است. 

 

 

 

یکی دیگر از فروشندگان گوشت مرغ هم گفت: بازار گوشت مرغ از یک ماه پیش نابسمان شده است، با وجود اینکه اعلام شد بیش از نیاز استان، گوشت مرغ توزیع می شود اما همچنان کمبود وجود دارد و این کمبود در روزهای اخیر بیشتر شده است. 

 

 

 

وی افزود: مرغ به دست ما می رسد اما بلافاصله عرضه و تمام می شود، گفته شده در روزهای اخیر روزانه تنها 20 تُن گوشت مرغ در استان توزیع شده که این رقم در بجنورد تنها هشت تا 9 تُن بوده است.

 

 

 

وی درباره دو نرخی شدن گوشت مرغ گفت: برای پاسخ به نیاز مردم در روزهای اخیر، مرغ آزاد به صورت قطعه بندی در حال عرضه است اما قیمت بالای آن سبب گلایه مردم شده است.

 

 

 


این فروشنده گوشت مرغ خاطرنشان کرد: گوشت منجمد مرغ هم در بازار توزیع می شود اما همچنان عطش بازار رفع نشده است.

 

 

 

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در باره نظارت بر بازار گوشت مرغ گفت: توزیع گوشت مرغ از کشتارگاه تا مغازه، با حضور فیزیکی بازرسان انجام می شود و بازرسان حضور دارند و نظارت ها انجام می شود تا تخلف صورت نگیرد. 

 

 

 


"مهرداد داودزاده" اظهار داشت: در روزهای اخیر کشتارگاه ها تعطیل بوده و یکی از علت های بروز مشکل همین است، البته کشتارگاه ها به صورت کشیک فعال بوده است.

 

 

 


وی افزود: هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد، تولید در سالن های مرغداری استان پاسخگو است و تلاش داریم تا در روزهای آتی، وضعیت عادی شود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: پیش از نوروز و در روزهای پایانی اسفندماه، روزی 100 تا 120 تُن گوشت گرم مرغ توزیع می شد علاوه بر آن روزی 20 تُن گوشت منجمد مرغ توزیع شده است.

 

 

 

داودزاده اظهار داشت: توزیع روزی 140 تُن رقم کمی نیست و این معادل سه برابر نیاز استان است.

 

 

 

وی گفت: در روزهای اخیر، مرغ آزاد هم توزیع می شود تا نیاز مردم پاسخ داده شود، تلاش داریم تا در روزهای آتی مشکل حل شود.

 

 

 

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: یکی از علت های کمبود گوشت مرغ، احتکار خانگی  است که به مردم توصیه می شود از خرید بیش از نیاز خودداری کنند.

 

 

 


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه در روزهای اخیر میزان توزیع گوشت مرغ در استان نسبت به روزهای پایانی اسفند کاهش یافته بود، گفت: برای پاسخ به نیاز، روزانه 70 تُن گوشت مرغ در استان توزیع خواهد شد.

 

 

 


"محمد بدری" اظهار داشت: 40 درصد به سهم گوشت تنظیم بازار در بجنورد افزوده شده و 50 درصد هم به سهم گوشت مرغ با قیمت آزاد در این شهرستان اضافه شده است. 

 

 

 

وی اظهار داشت: از شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده‌ایم تا 300 تُن مرغ منجمد برای استان تامین شود.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود مرغ نظارت بر بازار گوشت مرغ گوشت مرغ در استان روزهای اخیر بازار گوشت مرغ خراسان شمالی توزیع می شود ن گوشت مرغ نیاز مردم مرغ توزیع توزیع شده ت ن گوشت دو نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور ربانی‌مهر معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان، شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان در این نشست گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی کمک کنند.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: بازار مرغ همدان در وضعیت ثبات قیمت است و قیمت مرغ در همدان ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل است و بیش از مصرف، مرغ تولید می‌شود و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توزیع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

کد خبر 6098417

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وداع مردم خراسان شمالی با پیکر مرحوم عیسی بخشی
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار