Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس شامگاه جمعه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، سران دو کشور درباره مبارزه با ویروس کرونا و همچنین توزیع واکسن این ویروس در دو کشور گفت‌وگو کردند.

یکی از محورهای گفت‌وگو میان جانسون و بایدن، توافق هسته‌ای با ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون و بایدن درباره ضرورت بازگشت ایران به تعهدات خود تحت برجام توافق کردند.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، تحریم‌های اخیر دو کشور علیه چین به دلیل مسائل حقوق بشری از دیگر مسائلی بود که جانسون و بایدن درباره آن گفت‌وگو کردند. آن‌ها همچنین نسبت به اقدامات تلافی جویانه پکن برای اعمال تحریم‌های متقابل ابراز نگرانی کردند.

کشورهای غربی، چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.

مقابله با همه‌گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی از دیگر موضوعاتی بود که رهبران انگلیس و امریکا درباره آن رایزنی کردند. آن‌ها همچنین درباره اهمیت دسترسی تمام کشورها به فناوری سبز در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان این مکالمه نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که مشتاقانه منتظر استقبال از حضور رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران گروه هفت در این کشور است. انگلیس امسال میزبان دو نشست مهم سران گروه هفت و اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی است. بر اساس برنامه اعلام شده نشست گروه هفت در ماه ژوئن و اجلاس آب و هوایی در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد.

منبع: فارس و ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس آمریکا بوریس جانسون جو بایدن برجام جانسون و بایدن گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد