Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگ اسپانیایی هرچقدر متنوع باشد، چند نکته مهم دارد که همه ما را (بدون در نظر گرفتن ملیت) به هم متصل می‌کند. افسانه‌های اسطوره‌ای ترسناک که خانواده‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند و کودکانشان را در طول سال می‌ترساندند تا آن‌ها را مجبور کنند درست رفتار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که امپراتوری اسپانیا فقط به اسپانیا محدود نبود، قلمرو‌های آن‌ها تا آمریکای جنوبی و مناطقی از جزایر کارائیب امتداد داشت. به همین دلیل حضور آن‌ها تعدادی از اسطوره‌ها را در کشور‌های لاتین تحت تأثیر قرار داده و باعث خلق تعدادی از آن‌ها شده است. در اینجا چند داستان عامیانه ترسناک وجود دارد که بچه‌های اسپانیایی با آن‌ها بزرگ شده اند.

کو کو


کوکو، کوکا یا کوکوی یک هیولای روحی افسانه‌ای است که معادل لولوخورخوره است و در بسیاری از سرزمین‌های اسپانیایی زبان معروف است که در بیان به‌طور اغراق‌آمیز و غیرمنطقی موجودی ترسناک است. گفته می‌شود این موجود به دنبال بچه‌های بدرفتار می‌گردد آن‌ها را در کوله اش می‌گذارد و می‌رباید.

افسانه‌های اسپانیایی می‌گویند که کوکو در واقع مردی بود به نام فرانسیسکو که به اورتگا معروف به ال مورونو شناخته می‌شد. گفته می‌شد او با پیشنهاد یک کوراندرا (درمانگری که از دارو‌های عجیب استفاده می‌کند) برای درمان بیماری سل خود از خون کودکان می‌نوشید.

سومبررون

این افسانه ریشه در گواتمالا دارد و موجودی است که بافتن دم و یال‌های اسب و همینطور زنان علاقه دارد. اما نباید تصور کنید که او بی خطر است. طبق افسانه‌ها زنی به وسیله این موجود مورد آزار قرار می‌گرفت. خانواده او تلاش کردند که او را دور کنند، اما موفق نشدند. در نهایت با کوتاه کردن مو‌های او، این زن رهایی می یابد و سومبررون او را ترک می‌کند.

آکالیکا


تا اینجایی که هیولا‌ها و افسانه‌ها پیش رفته اند، آکالیکا ها موجودات بدی به نظر نمی‌رسند. گفته می‌شود که این جانوران آب و هوا را کنترل می‌کنند. آن‌ها در غار‌های زیر زمینی زندگی می‌کنند و تا مطمئن نباشند سر راه انسان‌ها قرار نمی‌گیرند. عده‌ای معتقدند که آن‌ها را دیده اند و آن‌ها را شبیه مردان کوتاهی که بال دارند توصیف کرده اند.

لا لورونا


بر اساس نسخه محبوب این داستان، لا لورونا، روح گریانی است که زمانی ماریا نام داشته است. او ازدواج می‌کند و صاحب دو پسر می‌شود. به دلیل مسائلی این زن دو پسر خود را در آب غرق می‌کند و به قتل می‌رساند. جسد خودش نیز چند روز بعد در همان مکان پیدا می‌شود. او در میان بهشت و جهنم گیر افتاده و در سرنوشتی مهر و موم شده و شکل گرفته به دستان خودش، گرفتار شده‌است. روح او به زمین باز می‌گردد. حال اشک‌های او جاودانه و مرگبار شده‌اند و هر کسی که ندای مرگ را به هنگام شب از سوی او بشنود، درگیر عذاب خواهد شد.

دئوند


دئوند‌ها در سراسر آمریکای جنوبی مشهور هستند و هر کشور تعریف خودش را از این موجود کوتاه قد و افسانه‌ای دارد. بعضی معتقدند که آن‌ها در واقع نوزاد‌هایی هستند که قبل از غسل تعمید مرده اند. برخی نیز آن‌ها را موجودات شروری میدانند که در خانه‌ مردم مخفی می‌شوند. اما این موجودات ارتباط زیادی با کودکان دارند و شاید به این دلیل است که والدین کودکان از این موجودات برای ترساندن فرزندانشان استفاده کرده اند.

چوپاکابرا


چوپاکابرا جانداری افسانه‌ای است که آن را ساکن آمریکای جنوبی می‌دانند و اولین‌بار گزارش‌های دیده شدن آن در پورتوریکو پخش شد. نام آن از چوپار (chupar) به معنی مکیدن و کابرا (cabra) به معنی بُز گرفته شده، چون آن را موجودی می‌دانند که به احشام اهلی به‌ویژه بز حمله می‌کند و خون آن‌ها را می‌مکد. چندین گزارش از دیده شدن این موجود داده شده است، اما غیر قابل اثبات هستند. پژوهشگران تایید کردند که موجودات مشاهده‌شده، سگ‌سانانی بودند که به بیماری پوستی دچار شده بودند.

یاکو ماما


یاکو ماما یا مادر آب، به اکوادور مربوط می‌شود و جانوری قدرتمند در آمازون است که یک هیولای آبی شبیه به مار است. باور عامه مردم بر این است که یاکو ماما مادر تمامی موجودات دریایی است و شایعه می‌شود که ۴۸ متر طول دارد.

منبع: scoopwhoop

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولکلور افسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضداسرائیلی در غرب، فروپاشی افسانه یهودستیزی
  • ۵ «آخرالزمان» تماشایی که در سال ۲۰۲۴ خواهیم دید!
  • مادر شاه چگونه رحیم علی خرم را به ثروت افسانه‌ای رساند؟
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال ۲۰۲۴
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست