Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:29:19 GMT

هلال احمر آذربایجان شرقی ۳۵ هزار بسته معیشتی توزیع کرد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۳۲۰

هلال احمر آذربایجان شرقی ۳۵ هزار بسته معیشتی توزیع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید حسین‌پور با ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به تعبیر امام خمینی یک مؤسسه خیریه و عام المنفعه مردمی است که بدون حضور مردم، برنامه‌های آن به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد مردم است و ما گوهر گران بهای اعتماد عمومی را ارج نهاده و وظیفه خود را پاسداری از این گوهر می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور، امداد رسانی به حادثه دیدگان را مهم‌ترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: در طول سال ۹۹ از طریق شماره تلفن ۱۱۲ در جریان تعداد کثیری از حوادث قرار گرفته و با کمک سایر دستگاه‌های امدادرسان، اقدامات زیادی انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص معاونت داوطلبان این سازمان اظهار کرد: معاونت داوطلبان پلی بین توانِ توانمندان و نیازِ نیازمندان است که در سال ۹۹ با یاری خیّران اقدامات ارزشمندی در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص طرح کمک مومنانه انجام شد.

وی ادامه داد: در سه مرحله و در مجموع ۳۵ هزار بسته معیشتی به بیماران و خانواده‌های کرونایی در قالب طرح «فرشتگان رحمت» و «همای رحمت» توزیع و اهدا ۱۰ هزار واحد خونی در قالب طرح «حمایت ماندگار» نیز از طرح‌های دیگر جمعیت هلال احمر است.

حسین پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشنواره ملی- فرهنگ هنری-ادبی «رفیق خوشبخت ما» در خصوص مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که برگرفته از کلام نورانی رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود و پرداخت هنرمندانه‌ای به سیره این شهید و تطبیق آن با اصول جمعیت هلال احمر انجام شد که با استقبال خوب جوانان روبرو شد و حدود ۴۵ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که به ۸۴ اثر برتر جوایزی داده شد.

وی، در خصوص طرح «خانه های هلال» نیز گفت: راه انداری خانه‌های هلال در بخش‌هایی که فاقد مرکز هلال احمر هستند، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بود که بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال سال قبل ساخته شد و تلاش خواهیم کرد در سطح استان و در تمامی دهستان‌ها این خانه‌ها را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: با ابلاغ طرح شهید سلیمانی، جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته اصلی این طرح در راه مقابله با شیوع ویروس کرونا در قالب طرح ناظران و آمران سلامت، کارهایی از قبیل غربالگری و تب سنجی مخصوصاً در مبادی مرزی را انجام داد.

کد خبر 5176265

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بسته معیشتی کمک به نیازمندان ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه خطبه های نماز جمعه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نوروز مسافران نوروزی وزش باد سانحه تصادف گردشگری گرگان بوشهر هلال احمر آذربایجان شرقی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سیدعلی حجتی اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگر امدادی در بین مددجویان (دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.
استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.
این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی