Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در مهرماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابطال واگذاری کشت‌وصنعت مغان با ورود رئیسی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۱۶ مهر ۹۹ اظهار کرد: هیأت داوری واگذاری کشت‌وصنعت مغان، در نشست خود با ۵ رأی موافق و یک رأی مخالف به ابطال این واگذاری رأی داد.

این ابطال واگذاری پس از آن انجام شد که در جریان سفر روز ۳ مهر ۹۹ سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل، جلسه حمایت از حقوق عامه در مورد نحوه واگذاری شرکت کشت‌وصنعت مغان برگزار شد و در این جلسه، مشکلات قانونی توسط مسؤولان مختلف بیان شد و در پایان با دستور رئیس قوه قضاییه و تبیین ۶ محور برای بررسی روند واگذاری، موضوع در دستور کار هیأت داوری قرار گرفت.

روز ۱۸ مهر ۹۹ نیز رئیس کل دادگستری استان اردبیل طی دستورات جداگانه‌ای به دادستان مرکز استان، دادستان پارس‌آباد مغان و نیروی انتظامی خروج هر نوع اموال از این شرکت را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام و بر اتخاذ تدابیر لازم برای جوگیری از این اقدام تاکید نمود.

دستور رئیس دستگاه قضا در خصوص نساجی سبلان

علاوه بر موضوع کشت‌وصنعت مغان، وضعیت کارخانه سبلان پارچه اردبیل نیز در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و رئیسی ضمن بازدید سرزده از کارخانه سبلان پارچه، دستور بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه سبلان پارچه توسط یکی از بانک‌های کشور را صادر کرد و از مسؤولان دولتی و قضایی استان خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط بازگشت کامل این واحد عظیم صنعتی به چرخه تولید را فراهم کنند.

پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل روز ۶ مهر ۹۹ گفت: در حال حاضر مسکن مهر باقی‌مانده‌ای در استان اردبیل وجود ندارد و پرونده مسکن مهر استان اردبیل با تکمیل و تحویل ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد به متقاضیان بسته شد.

راه‌اندازی نخستین خط موتور دیزل کشور در مشگین‌شهر

استاندار اردبیل روز ۱۹ مهر ۹۹ در جریان بازدید از شهرک صنعتی حدید مبتکران مشگین‌شهر بیان کرد: نخستین خط تولید موتور دیزل کشور در شهرک صنعتی شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی شد.

اجرای وصیت شهید «باستانی» توسط جهادگران اردبیل

روز ۵ مهر ۹۹ خبر رسید که به‌همت بسیج سازندگی و جهادگران بسیجی شهرستان اردبیل، وصیت شهید والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس، عادل باستانی تحقق شد.

شهید والامقام عادل باستانی در وصیت‌نامه خود تأکید کرده بود که خانه مسکونی خود در روستای اولیق بخش هیر اردبیل برای استفاده محرومین در اختیار اهالی این روستا قرار گیرد.

تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری چند صد میلیاردی شستا در اردبیل

روز ۲۵ مهر ۹۹ در جریان سفر مدیرعامل شستا به استان اردبیل مقرر شد پروژه هتل گردشگری و مجتمع مسکونی ایران‌سازه در شورابیل با همکاری طرفین و پیگیری نمایندگان، تعیین تکلیف شود.

همچنین احداث مجموعه‌های دامداری در شهرستان‌های نمین، نیر، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان، احداث مجتمع دارویی اردبیل با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان، بررسی امکان خرید شرکت تسنیم نوش و حضور شرکت سابیر در امور عمرانی جاده‌های استان اردبیل و تخصیص ۴۰ میلیارد تومان قیر به شهرداری‌های استان اردبیل از مصوبات سفر مدیرعامل شستا به اردبیل بود.

اختراع دستگاه «تنفس مصنوعی غیرتهاجمی» به دست نخبگان اردبیلی

روز ۱۵ مهر ۹۹ خبر رسید که فناوران مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی طی ۶ ماه توانسته‌اند موفق به ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی غیرتهاجمی دو فشاره بر اساس فشار هیدرواستاتیک آب برای شرایط اورژانسی شوند.

«حسین واثقی دودران» مجری این پروژه که دانشجوی نمونه کشوری و عضو بنیاد نخبگان استان است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دستگاه طراحی شده یک نمونه از سیستم‌های تنفس مصنوعی دو فشاره یا به اختصار BiPAP بوده که این سیستم به‌منظور کاستن از پیچیدگی، هزینه پایین و قابلیت ساخت در شرایط بحرانی مانند شیوع بیماری‌های تنفسی، یک طرح ابداعی و جدید بوده که از فشار هیدرواستاتیک آب برای تنظیم فشار استفاده کرده است.

افتتاح اولین واحد سورتینگ میوه در مشگین‌شهر

روز ۱۲ مهر ۹۹ خبر رسید که اولین واحد سورتینگ میوه در شهرک صنعتی مشگین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. نماینده مشگین‌شهر در آیین افتتاح این واحد بیان کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان و باغدارن نبود صنایع تبدیلی و مسایل و مشکلاتی بود که در زمینه فرآوری، بسته‌بندی و سورتینگ میوه به وجود می‌آمد و به این منظور ۲ واحد سورتینگ برای شهرستان مشگین شهر خریداری شد که یکی از این دو دستگاه توسط بخش خصوصی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هزینه نذورات هیأت‌های مذهبی صرف آزادی زندانیان شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل روز ۲۱ مهر ۹۹ گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا خیرین استان در ماه‌های محرم و صفر در جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه، بخشی از هزینه‌ نذورات خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به ستاد دیه استان اهدا کردند.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم به پروژه‌های عمرانی اردبیل

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز ۲۹ مهر ۹۹ اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ۸ پروژه مهم در اردبیل اختصاص داد.

دانشمند اردبیلی در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان جهان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل روز ۱۴ مهر ۹۹ گفت: براساس گزارش مؤسسه Clarivate Web of Science، دکتر نورالدین قدیمی، عضو استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل در رشته مهندسی برق و قدرت این دانشگاه در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

مجهزترین شالیکوبی کشور در پارس‌آباد مغان آغاز به‌کار کرد

فرماندار پارس‌آباد روز ۱۱ مهر ۹۹ از آغاز به‌کار بزرگترین کارخانه برنجکوبی شمال‌غرب کشور جهت تبدیل شلتوک منطقه مغان به برنج سفید در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

تداوم کمک مومنانه با توزیع بسته معیشتی، پویش نذر سلامتی، حمل‌ونقل صلواتی و...

دبیر و سخنگوی رزمایش کمک مومنانه بسیج استان اردبیل روز ۱۸ مهر ۹۹ اظهار کرد: در اربعین حسینی در قالب گام سوم مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه شاهد توزیع ۳۳۵۵ بسته معیشتی و احسان نان در۲۷۶ نانوایی استان بودیم.

وی روز ۲۲ مهر ۹۹ نیز بیان کرد: در قالب رزمایش کمک مومنانه، طرح سرویس صلواتی حمل‌ونقل با مشارکت رانندگان در استان اردبیل اجرا شد.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز روز ۲۶ مهر ۹۹ گفت: طرح ویزیت و درمان صلواتی در راستای پویش نذر سلامتی به‌همت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله قره‌قباق شهر اصلاندوز اجرا شد.

بهره‌مندی عشایر از تخفیف ۷۰ درصدی در آبیاری اراضی پایاب خداآفرین

استاندار اردبیل روز ۲۲ مهر ۹۹ درباره مصوبات جلسه بررسی مسایل عشایر مغان و آب و خاک در شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین که با حضور علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، معاون وزیر نیرو و مدیران حوزه آب استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: عشایر کوچ‌کننده از ۷۰ درصد تخفیف در اراضی پایاب شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل اخبار خوب سال 1399 سال 1400 سورتینگ میوه کشت وصنعت مغان مشگین شهر عشایر استان اردبیل روز کشت وصنعت مغان میلیارد تومان کمک مومنانه قرار گرفت پارس آباد مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند