Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی آراسته روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زمین‌های دولتی یادشده، ۲۵ هکتار به ارزش افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در نیمه دوم پارسال و با پیگیری این اداره و اجرای ۷۵ حکم قضایی بازپس‌گیری شد.

وی با تبیین عملکرد اداره راه و شهرسازی کاشان در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: با تلاش جدی یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان در اجرای رای‌ها و حکم‌ها و الحاق ۵۰ هکتار زمین در بلوار قطب راوندی، علاوه بر اضافه ‌شدن ۲۷ هکتار جنب همین زمین به محدوده شهری در ماه‌های قبل، مساحت خوبی به محدوده شهری کاشان افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، پیگیری و کارسازی تغییر نمایندگی اسناد از اداره منابع طبیعی به راه و شهرسازی به میزان یک هزار و ۴۰ هکتار ، ۲۵ مورد انتقال سند، واگذاری ۳۵۰ قطعه زمین به خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران، پیگیری واگذاری ۱۸۰ قطعه زمین به افرادی که از کلان‌شهرها به کاشان عزیمت کرده‌اند از دیگر فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی در سال ۹۹ بوده‌ است.

واگذاری زمین برای ساخت منطقه نمونه گردشگری برزک

این مسوول با اشاره به تخصیص و واگذاری بیش از هشت هکتار زمین برای ساخت منطقه نمونه گردشگری در برزک افزود: پیگیری و ساماندهی زمین مشاغل مزاحم شهری کاشان و پیگیری زمین برای ایجاد شهرک صنایع غذایی کامو، تخصیص زمین به راهدارخانه برزک و کامو، شهرک صنعتی جوشقان قالی، فرماندهی نیروی انتظامی به مساحت ۹ هزار مترمربع و کلانتری راوند در محل شهرک آزادگان نیز انجام شد.

آراسته پیگیری تخصیص ۲۹ هکتار  زمین معوض برای ساخت کمربندی سردار کریمی را یادآور شد و گفت: پیگیری تخصیص زمین به مصلای منطقه راوند، بلوار قطب راوندی به میزان ۲۷ هکتار، طرح‌های گردشگری اقامتی در آزادراه کاشان - قم و ورودی راوند و یک هتل از دیگر اقدام‌های اداره راه و شهرسازی کاشان در سال گذشته است.

به گفته وی، پیگیری اسناد مالکیت مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و پیگیری تعهدهای ساخت پل مصلی از شهرداری کاشان، تخصیص زمین به پارک الهیه و بوستان مسافر به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار در بلوار امام رضا (ع) و جاده قمصر در ۲ منطقه نیز انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرستاری کاشان، پیگیری تخصیص زمین به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از جمله اداره‌های آموزش پرورش، آب و فاضلاب، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، انتقال خون، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، امور مساجد، صنعت معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خیرین مسکن‌ساز، ورزش و جوانان، پایگاه سیلک، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، خانه ملت و اداره بازرسی را از دیگر خدمات این اداره در سال گذشته عنوان کرد.

آراسته با اشاره به پیگیری تخصیص اعتبارها و قیر به شهرداری‌ها در قالب تفاهم نامه‌های مشترک و طرح‌های بازآفرینی شهری تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها در کوی مفتح و حسین پور، خیابان محتشم، کوچه آقابزرگ، پردیس کارگر و زمین‌های کارخانه ریسندگی و بافندگی و موارد مشارکت با شهرداری نیز در نشست‌های ستاد بازآفرینی محقق شد.

اجرای طرح حرم تا حرم از قم تا مشهد اردهال

پیگیری انتخاب مشاور آغاز مطالعه‌های باند دوم محور قدیم قم - کاشان به ‌طول تقریبی ۵۰ کیلومتر، آغاز ساخت و تکمیل کنارگذر کاشان - آران و بیدگل به طول چهار کیلومتر در محل میدان امام علی (ع) کاشان و پیگیری مطالعات طرح حرم تا حرم از بارگاه حضرت معصومه (س) در قم تا آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال با برآورد تقریبی ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه از مهمترین اقدام‌های اداره راه و شهرسازی کاشان در سال ۹۹ عنوان شد.

رییس اداره راه و شهرستاری کاشان با یادآوری پیگیری ساخت باند دوم جاده کاشان - برزک به طول ۲۴ کیلومتر در واریانت‌های (تغییر نقشه مسیر راه به علل مختلف راهسازی) مختلف خاطر نشان کرد: بهره‌برداری بانددوم محور کاشان - بادرود به طول ۱۲ کیلومتر و ارزش ۲۰ میلیارد تومان و پیگیری برگزاری مناقصه احداث باقی‌مانده باند دوم کاشان - بادرود و ساماندهی سه راه ابوزیدآباد و اسدآباد و آغاز عملیات اجرایی آن به طول هشت کیلومتر با بیش از ۱۲ میلیارد تومان برآورد هزینه از دیگر اقدام‌های سال گذشته این اداره است.

افزایش سهمیه اقدام ملی مسکن از ۵۰۰ به ۶ هزار واحد

وی ادامه داد: پیگیری تخصیص اعتبارات بازآفرینی شهری از محل ملی و تخفیفات پروانه به ارزش ۱۸ میلیارد تومان در شهرستان کاشان، بهره برداری کامل از زیرگذر چنار با بیش از هشت میلیارد هزینه، پیگیری مطالعات محور و تقاطع غیر هم‌سطح استرک وحسنارود کاشان در محور کاشان اردهال با برآورد بیش از ۱۰ میلیارد تومان و پیگیری افزایش سهمیه کاشان در طرح اقدام ملی مسکن از ۵۰۰ واحد به ۶ هزار واحد در شهرهای هفت‌گانه و تخصیص زمین از اقدام‌های مهم و موثر پارسال اداره راه و شهرسازی کاشان است.

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان ویژه کاشان پیگیری آسفالت کمربندی سردار کریمی به‌طول ۶ کیلومتر، تکمیل پل‌ها و ابنیه‌های فنی آن با بیش از سه میلیارد تومان اعتبار، پیگیری ساماندهی وضعیت زمین‌های دشت تقی‌زاده، زمین‌های موسوم به حکمت‌ها، دشت لتحر و منطقه داوودیه قمصر و پدیده در راستای حمایت از قانونمندسازی و رفع تداخلات اراضی بیش از یک‌هزار هکتار از زمین‌ها را نیز تاکید کرد.

جانمایی زمین اورژانس هوایی

آراسته تکمیل و بهره‌برداری باند دوم کاشان سفیدشهر و دهانه دوم پل نوش آباد و نیز تکمیل رمپ و لوپهای مسیر دسترسی کاشان - سفیدشهر - نوش آباد را با هزینه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان یادآور شد و گفت: زمین اورژانس هوایی جنب آزادراه کاشان - قم به مساحت پنج هزار مترمربع با قابلیت افزایش مساحت جانمایی شده‌ است.

وی با اشاره به تخصیص زمین برای دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، فرهنگیان، فدک و سینا افزود: پیگیری واگذاری زمین سهم ۱۰ درصد برای شهرداران کاشان و تخصیص اعتبارهای آماده‌سازی محوطه‌ زمین‌های مربوطه نیز انجام شده‌ است.

به گفته وی، پیگیری تخصیص اعتبارها و افزایش ردیف‌های باند دوم جمکران - اردهال - برزک - موته - تهران با اعتبار  ۲۵ میلیارد تومان، کنارگذر کاشان - آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر، رامین، تهران و دماوند با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری محقق شده ‌است.

این مسوول با تاکید بر پیگیری ساخت و ایمن‌سازی پل راوند با برگزاری نشست‌های متعدد در استان و شهرستان پس از سال‌ها توقف ادامه داد: صدور و تمدید افزون بر ۵۰۰ فقره پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان، برگزاری ۶ نشست کمیته کار با بیش از ۱۲۰ مصوبه، برگزاری پنج نشست کمیسیون ماده پنج و گروه کاری تلفیق زیربنایی با ۸۰ مصوبه در سال ۹۹ صورت گرفته ‌است.

وی، پیگیری تدقیق‌سازی و تصویب حریم و محدوده و طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر کامو و چوگان، جوشقان قالی، مشکات و برزک را از دیگر اقدام‌های راه و شهرسازی کاشان در سال گذشته برشمرد.

آراسته با اشاره به تبدیل ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ، گرفتن ۱۶ فقره سند تک‌برگ تفکیکی به مساحت ۲ میلیون ۴۱۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و ۳۴ مورد سند تفکیکی در حال پیگیری به مساحت ۲ میلیون ۴۰۰ هزار متر مربع اضافه کرد: ۱۵ هزار مورد پیگیری پاسخگویی به استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی، پیگیری ارایه سند و شرکت در کمیسیون ماده ۱۴۷ ثبت اسناد و املاک با افزون بر ۶ هزار پرونده در اداره‌های ثبت شهرستان از دیگر خدمات اداره راه و شهرسازی کاشان در سال ۹۹ است.

یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه است.

شهرستان افزون بر ۳۶۴ هزار نفری کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمترمربع، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها زمین خواری توسعه ایران طرح های عمرانی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری توسعه ایران طرح های عمرانی زمین خواری توسعه ایران طرح های عمرانی کاشان اخبار کنکور رییس اداره راه میلیارد تومان تخصیص زمین پیگیری تخصیص سال گذشته سال ۹۹ باند دوم زمین ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر