Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ساماندهی روابط کاری در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است که قراردادهای دولتی در دو قالب پیمانی و رسمی خلاصه شود. - اخبار استانها -

حسین رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان ، با اشاره به مباحثی که در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ساماندهی روابط کار در کشور آخرین مبحثی بود که در سال گذشته دردستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر روابط کار در کشورمان در چند حالت متفاوت است و قراردادهای مختلفی از جمله موقت، مستقیم، پیمانکاری، شرکتی، پیمانی، رسمی و .... وجود دارد که در قالب آنها کارگر بیشترین آسیب را می‌بیند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح که البته مربوط به بخش دولتی است، کل روابط کاری را در دو قالب پیمانی و رسمی قرار دادیم، به عبارتی تمام قراردادهای دولتی در این دو حالت خلاصه می‌شود و واسطه‌گران بین کارکنان و کارگران حذف می‌شوند.

رونمایی از وب‌سایت کمک مالی به ساخت خانه «ووشو برای امید» بشاگرد با حضور نماینده مجلسطرح 24 نماینده مجلس برای حمایت از چرخه تولیدبیانیه 205 نماینده مجلس در مخالفت با پیوستن به FATF

وی با بیان اینکه دولت مستقیما با کارگران و کارمندان مرتبط می‌شود، گفت: بسیاری از شرکت‌ها و واسطه‌گران حق کارگران و کارکنان را به طور کامل پرداخت نمی‌کردند از این رو با این طرح و حذف واسطه‌گران در مرحله اول یک امنیت شغلی برای آنها ایجاد می‌شود و سپس واسطه گرانی که باعث ایجاد رانت و فساد بودند، حذف می‌شوند.

وی یادآور شد: سروسامان دادن به روابط کاری در دستگاه‌های دولتی نوید اتفاقات خوبی را به همراه دارد و این طرح حدود 25 ماده واحده دارد که بخشی از آن مورد بحث و بررسی و تائید اعضای کمیسیون قرار گرفته است.

انتهای پیام/169/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس روابط کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟