Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:04:40 GMT

خطر تغییر رنگ شهرها و سه رقمی شدن مبتلایان روزانه کرونا

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۸۸۷

خطر تغییر رنگ شهرها و سه رقمی شدن مبتلایان روزانه کرونا

به گزارش ایرنا، در یک هفته گذشته با توجه به افزایش گشت و گذارهای نوروزی، برپایی چادرهای گردشگران و ایجاد کانون های مردمی در مناطق گردشگرپذیر استان، میزان ابتلا و بستری های ناشی از ویروس کرونا افزایش یافت.

تعداد مبتلایان استان سه رقمی شد و سه شهر هم در آستانه جدی تغییر رنگ از زرد به نارنجی و حتی قرمز هستند و زنگ خطر در دیگر شهرها به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان‌های آبدانان، ایوان، چرداول و دهلران روند صعودی از نظر ابتلا به کرونا را دارند و با تداوم شرایط موجود احتمال نارنجی شدن سه شهرستان آبدانان، ایوان و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دور از ذهن نیست.

هم اکنون مسیرهای منتهی به دهلران و آبدانان مسدود و اجازه ورود به گردشگران این شهرستان ها داده نمی شود و قرارگاه ویژه کرونا در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران به دستور استاندار و ستاد استانی کرونا تشکیل شد.

همچنین به دستور استاندار ایلام تمامی ستادهای کرونای استان و شهرستان ها به حالت آماده باش درآمدند.

سه شهرستان ایلام در خطر تبدیل به وضعیت نارنجی کرونا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به دلیل افزایش شمار بستری و ابتلا به کرونا سه شهرستان ایلام در خطر تغییر رنگ از زرد به نارنجی هستند.

جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا بر اساس آمار در روز اول فروردین افزایشی بوده است.

۱۷۲ ابتلای جدید کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ ابتلای جدید کرونا ثبت شده و تعداد مبتلایان در استان به ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی و ورود مهمانان نوروزی سبب افزایش ابتلا و بستری ها شده بطوریکه ۱۴ بستری جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

ستادهای کرونای استان ایلام به حالت آماده باش درآمد

ستادهای کرونا در تمامی شهرستان های استان ایلام در پی روند افزایش شیوع کرونا در استان به دستور استاندار ایلام به منظور کنترل و مهار این بیماری به صورت فوری به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، بر این اساس چهار جلسه فوق العاده به دستور استاندار ایلام در شهرستان های آبدانان، ایوان، چرداول و دهلران که روند کرونا افزایشی است، برگزار شد.

استاندار ایلام: نظارت های کرونایی در شهرستان های جنوبی افزایش می یابد

استاندار ایلام با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در شهرستان های حوزه جنوبی استان، گفت: نظارت ها و کنترل های کرونایی در این مناطق بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین میزان بستری ها در چند روز اخیر مربوط به شهرستان‌های حوزه جنوبی بویژه دهلران و آبدانان است.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ایلام سه رقمی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تعداد مبتلایان روزانه کرونا در این استان سه رقمی شد، گفت: ۱۳۰ مورد ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و تعداد مبتلایان به ۲۷ هزار و ۲۱۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از کرونا نیز در استان ثبت شده و مجموع فوتی ها تاکنون به تعداد ۶۷۳ نفر رسیده است.

ادامه روند کنونی کرونا وضعیت ایلام را در آینده بحرانی می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در استان وضعیت مقابله با این ویروس را در این استان نگران کننده کرده است.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل افزایش سفرهای نوروزی و نزدیکی استان خوزستان به شهرستان‌های حوزه جنوبی این استان ۲ شهرستان دهلران و آبدانان بعد از ایلام دارای بالاترین بیمار بستری هستند.

۶۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام مهمانان نوروزی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته طی سه روز گذشته از موارد نمونه گیری انجام‌گرفته کرونا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان ساکن استان نبوده و میهمان نوروزی هستند.

به‌ گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز سه‌شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا ایلام افزود: طی سه روز گذشته ۸۱۵ نمونه گیری از مراجعان گرفته شده که از این تعداد ۱۵۴ مورد مثبت که معادل ۲۰ درصد مراجعان است.

قرارگاه مدیریت کرونا در دشت عباس دهلران راه اندازی می شود

استاندار ایلام گفت: با توجه به تشدید شیوع کرونا در بخش دشت عباس از توابع شهرستان مرزی دهلران لذا قرارگاه مستقل مدیریت کرونا در این بخش راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در دهلران اظهار داشت: برای کنترل مبادی ورودی و خروجی در سپتون قرارگاه مستقل مدیریت کرونا با حضور یکی از معاونان ‌فرماندار دهلران در دشت عباس دایر می‌شود.

۲ هزار و ۱۲۳ چادر از طبیعت ایلام برچیده شد

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی و برپایی چادرها توسط مردم در مناطق تفریحی استان بیش از ۲ هزار و ۱۲۳ چادر با همکاری نیروهای انتظامی از طبیعت استان برچیده شد.

به گزارش ایرنا، سردار دلاور القاصی مهر روز سه‌شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا ایلام اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت برپایی چادر در طبیعت به علت شیوع کرونا نیروهای انتظامی از هفته ‌گذشته تاکنون این تعداد چادر را جمع آوری کرده اند.

رییس پلیس راه ایلام: سفر به آبدانان ممنوع است

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان آبدانان در وضعیت نارنجی کرونا، سفر به این شهرستان ممنوع است و با کلیه رانندگان متخلف برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا همتی زاده روز پنج شنبه در گفت و گویی اظهار داشت : در راستای مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا و با توجه به قرار گرفتن  شهرستان آبدانان در وضعیت نارنجی  و اجرای طرح ممنوعیت تردد در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا ، سفر به این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

سردار یزدی: گروه های جهادی در رزمایش کمک های مومنانه پای کار هستند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: کمک‌های مومنانه برای یاری رساندن به محرومان بسیار خوب بوده و گروه های جهادی و بسیجی در این رزمایش همدلانه در کشور همچنان پای کار هستند.

به گزارش ایرنا، سردار محمد رضا یزدی عصر پنج شنبه در حاشیه رزمایش کمک های مومنانه در بخش موسیان شهرستان دهلران اظهار داشت: سال گذشته بعد از پیام بسیار مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلانه در کشور آغاز شد.

مسوولان، هلدینگ ها و بنیادها را برای سرمایه گذاری در ایلام ترغیب کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هلدینگ ها و بنیادها باید برای سرمایه گذاری در طرح ها و یا ایجاد واحدهای تولیدی در استان ترغیب و تشویق شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار نوروزی استاندار و معاونانش اظهار داشت: در سال جدید برای تحقق شعار امسال رهبری باید یک کارگروه در استان به منظور رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تشکیل شود.

ایلام سال گذشته شاهد ۲ افتتاح بزرگ کلان نفتی بود

استاندار ایلام گفت: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا در استان افتتاح طرح های کلان نفتی مهمی انجام شد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: افتتاح فاز دوم میدان نفتی آذر در شهرستان مهران و فاز ۲ پتروشیمی ایلام و واحد الفین این مجتمع از جمله مهمترین طرح های کلان استان ایلام در حوزه نفت بود که به بهره برداری رسید.

تحقق شعار سال رهبری عزت آفرینی و قطع وابستگی را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تولید، عزت‌ آفرینی، تقویت اقتصاد ایران‌ اسلامی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به مواضع خصمانه استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران، هدف غرب سوءاستفاده از موقعیت و منابع عظیم ایران و فرصت برای یافتن مسیرهای جدید به منظور نفوذ و ورود به کشور است.

مسوولان گره های پیشروی حضور سرمایه گذاران در ایلام را باز کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: مسوولان مرتبط با کارگروه رفع موانع تولید مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان را تسهیل و گره های پیشروی آنان را باز کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: در سال جدید برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب باید یک کارگروه در استان به منظور رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تشکیل شود.

۶ دستگاه آمبولانس در شهرستان های جنوبی ایلام مستقر می شود

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام  گفت: ۶ دستگاه آمبولانس در شهرستان های حوزه جنوبی ایلام شامل دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره مستقر می شود.

 به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده عصر یکشنبه در بازدید از بیمارستان آبدانان اظهار داشت: همچنین با موافقت رییس سازمان اورژانس کشور، یک فروند بالگرد اورژانس به صورت موقت در اختیار استان ایلام قرار می‌گیرد.

هزار و ۴۵۲ محموله ترانزیتی از مرز مهران صادر شد

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش  ۴۶۴ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

روح الله غلامی شامگاه یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

جسد جوان هلیلانی پس از ۱۱ روز جستجو پیدا شد

جسد فردی که در رودخانه سیمره در محدوده شهرستان هلیلان به علت واژگونی خودرو غرق شده بود، با تلاش های بهمن پرورش غواص کرمانشاهی بعد از ۱۱ روز از عمق این سد بزرگ بیرون آورده شد.

به گزارش ایرنا، بهمن پرورش غواصی که موفق به پیدا کردن جسد این جوان شد، شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری یک‌گروه شناگر زبده از خانواده غریق توانستیم بعد از ۱۱ روز تلاش شبانه روزی پیکر این جوان را پیدا کنیم.

فوتی های ایلام بر اثر گازگرفتگی به ۶ نفر رسید

برای دومین بار در طول ساعات امروز، سه ایلامی دیگر بر اثر مسمومیت گاز جان خود را از دست دادند.

 به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ ایلام، دومین حادثه مسمومیت با گاز و استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد در چادر تفریحی و در محور جاده ماربره(منطقه کان گمگ) تعداد سه نفر فوتی بر جای گذاشت.

برچسب‌ها کرونا ایلام اخبارنامه محمد نوذری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام کرونا ایلام محمد نوذری اخبار کنکور نماینده ولی فقیه در استان و امام خبرنگار ایرنا اظهار دانشگاه علوم پزشکی ایلام شهرستان های حوزه جنوبی ستاد استانی کرونا دستور استاندار کمک های مومنانه استاندار ایلام تعداد مبتلایان گزارش ایرنا ابتلا به کرونا سرمایه گذاری شنبه در گفت استان ایلام محمد نوذری فوق العاده جمعه ایلام بستری ها سال گذشته ایلام گفت سه رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید